728 x 90

هشدار روزنامه حکومتی رسالت: نگذارید وضعیت مانند انقلاب کبیر فرانسه شود!

قیام ایران
قیام ایران

روزنامه حکومتی رسالت شنبه ۲۳اردیبهشت در جریان جنگ گرگها به‌دولت رئیسی حمله کرد و با اشاره به‌وضعیت فروپاشی اقتصادی گفت چیزی از تورم نمی‌فهمید.

رسالت خطاب به وزرای رئیسی نوشت: «از پارکینگ خانه به پارکینگ وزارتخانه می‌روید، نه تورم را می‌فهمید، نه می‌دانید قسط و وام چیست!».

این روزنامه حکومتی با بیان حرفهای شیادانهٔ عوامل حکومتی افزود: «هفته پیش صولت مرتضوی وزیر رفاه دولت رئیسی در پاسخ به سؤالی درباره ناکافی بودن دستمزد کارگران، آنها را دعوت به قناعت کرد».

رسالت با اذعان به‌دزدی‌های نجومی توسط همین وزرای رئیسی با طعنه نوشت: «رطب‌خورده‌هایی که منع رطب می‌کنند... صاحبان ثروتهای آن‌چنانی که توصیه به قناعت مردم می‌کنند هم» می‌گویند مردم قناعت کنند.

این روزنامه حکومتی افزود: «تازه این برای مواردی است که فرد در میدان حاضر باشد و ببیند چه بر سر مردم می‌آید و درد چیست و کجاست وگرنه در یک گام قبل‌تر قرار دارد و اساساً نمی‌داند یا گمان نمی‌کند که مردم درد دارند بلکه در توهم‌اند که مردم هم مثل خودشان بی‌دغدغه زندگی می‌کنند».

رسالت نوشت: «کسانی که بی‌توقف از پارکینگ خانه به پارکینگ وزارتخانه و سازمان و از این جلسه به آن جلسه می‌روند و از خرید منزل تا ثبت‌نام مدرسه آقازاده‌هایشان را کارمندانشان انجام می‌دهند، نه تورم می‌فهمند، نه قدرت خرید می‌دانند چیست، نه از قسط و وام و ضامن و امثالهم تصوری دارند و در نتیجه نه دردی دارند و نه دادی می‌زنند و نه از این بیداد بیزارند».

این روزنامه حکومتی با وحشت وضعیت انقلابی، جامعهٔ ایران را با انقلاب کبیر فرانسه مقایسه کرد و هشدار داد: «حرف‌هایی از جنس «اگر نان ندارند، کیک بخورند» نه منحصر به پاریس و انقلاب فرانسه است نه‌فقط همین یک‌شکل از بیان و البته جهالت را دارد».

 

یادآوری: در انقلاب کبیر فرانسه وقتی وضعیت انفجاری نشان، از گر گرفتن انقلاب و سقوط سلطنت لویی شانزدهم داشت، وزرا به ماری آنتوانت، زن لویی گفتند که: مردم نان ندارند بخورند!

ماری آنتوانت که هیچگاه گرسنگی و نداری را تجربه نکرده بود، پاسخ داد: نان ندارند، خب شیرینی بخورند!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20da7901-2c83-4aae-9063-c6d52098fc02"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات