728 x 90

هشدار دونالد ترامپ نسبت به دخالت مخرب رژیم ایران بر اقتصاد لبنان

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ با تبریک به شرکت‌کنندگان در کنفرانس (سِدر) CEDRE در پاریس که روز شنبه در فرانسه برگزار شد، نسبت به دخالت مخرب رژیم ایران از طریق حزب‌الله هشدار داد.

وی ضمن قدردانی از کشورهایی که در کنفرانس کمک به سرمایه‌گذاری در لبنان شرکت کرده بودند، با اشاره به این‌که لبنان با چالشهایی بی‌شمار از جمله پذیرایی از موج بی‌سابقه آوارگان سوری ناشی از اقدامات رژیم  ایران و حزب‌الله مواجه است، موفقیت این کنفرانس را نشان‌دهنده دوستان بسیار لبنان و توانایی‌های بالقوه این کشور دانست.

کاخ سفید در بیانیه‌یی اعلام کرد آمریکا به روابط نزدیک با مردم لبنان افتخار می‌کند و از تلاش‌های لبنانی‌ها برای تقویت نهادهای مشروع، گام برداشتن در مسیر توسعه و ایجاد اقتصاد آزاد و باز که در خدمت مردم لبنان باشد، حمایت می‌کند.

سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان کنفرانس سدر را آغازی برای احیای اقتصاد لبنان خواند و  گفت: «کنفرانس سدر امروز خاتمه نمی‌یابد بلکه آغاز روندی است برای مدرنیزه کردن اقتصاد لبنان، برای بازسازی زیرساختها و استفاده از توان بخش خصوصی که به رشد پایدار و ایجاد اشتغال برای مردم لبنان بینجامد.»

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در یک  کنفرانس خبری به همراه نخست‌وزیر لبنان گفت که کنفرانس سدر مسئولیت بزرگی بر دوش رهبران لبنان قرار می‌دهد.

وی  افزود: «کنفرانس فرصتی بود تا کشورهای جهان متعهد به سرمایه‌گذاری یازده میلیارد دلاری برای احیای اقتصاد لبنان شوند. امیدوارم کشورهای بیشتری در ساعتهای و روزهای آتی برای کمک به اقتصاد لبنان گام بردارند. کنفرانس همچنین، فرصتی بود برای جمع‌آوری کمکهای اهدایی بخش خصوصی. تمامی این تعهدات و کمک‌ها تنها زمانی محقق می‌شود که دولت لبنان متعهد به احیای اقتصادش باشد.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f028d91-0ac9-4aa6-b0fc-64148863b6f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات