728 x 90

هشدار در مجلس ارتجاع نسبت به بی‌اطلاعی از محتوای مذاکرات و احتمال تن‌دادن رژیم به شرایط کشورهای غربی

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع

در جلسه عصر شنبه ۷اسفند، اعضای مجلس ارتجاع نسبت به بی‌اطلاعی از محتوای مذاکرات و احتمال تن‌دادن رژیم به شرایط کشورهای غربی هشدار دادند و خواهان تشکیل جلسه غیرعلنی با حضور وزیر خارجه رژیم شدند.

 

نوش‌آبادی، مجلس ارتجاع ۷اسفند ۱۴۰۰:

این چه نظام بودجه‌ریزی است که برای یک بودجه ۲۰ تبصره‌ای ۸۰۰۰ پیشنهاد ارائه میشه (ترانزیشن) آیا این همه مسایل کشور بودجه است؟ مسایل دیگر نداریم در کشور؟ الآن مسایل مهمی که ما در پیرامون خودمان داریم مجلس الآن سرگرم مسایلی است که دارد غافل می‌شود از موضوعات هسته‌یی مسایل مربوط به رسانه مسایل بین‌المللی بحثهای درگیریهای اطراف ما همه حوداث را تحت‌الشعاع بودجه قراردادیم. (خبرگزاری مجلس رژیم ۷اسفند)

 

موسوی، مجلس ارتجاع ۷اسفند ۱۴۰۰:

آنهاییکه آمریکا و اروپا را بهشت خود می‌دانستند و امروز اوکراین یک عبرت جلوی چشم آنهایی که می‌بینند که واقعاً برای همه آنها عبرت است (ترانزیشن) ما تذکرمان را به مذاکره‌کنندگان وین اینجا این‌طور بیان می‌کنیم که دقت لازم را داشته باشید و به غرب اعتماد نکنید.(خبرگزاری مجلس رژیم ۷اسفند)

 

صباغیان، مجلس ارتجاع ۷اسفند ۱۴۰۰:

من خواهش می‌کنم این پیام به دستگاه دیپلماسی آقای عبداللهیان بدهید ما به نمایندگان مجلس در این شرایط هیچ چیز نمی‌گذاریم در حق ملت ضایع بشه محکم باید بایستند اگر بایستند مطمئن باشند دشمن برمی‌گرده ولی اگر بفهمند ما برگشتیم دشمن اگر بفهمد ما کوتاه آمدیم بله امروز می‌پذیرند فردا دوباره همان کاری که سر برجام آوردند و دولت قبلی، بدترش سر این دولت می اید

 

نظری عضو مجلس ارتجاع روز ۸اسفند پس از جلسه غیرعلنی، از سری بودن گفتگوها خبر داد و خواستار احضار وزیر خارجه رژیم و توضیح درباره گفتگوهای وین شد و گفت

ما به‌عنوان نمایندگان باید از مشروح مذاکرات در جریان مذاکرات این‌که در وین چه می‌گذرد حقوق ملت در آنجا چگونه دفاع می‌شود باید مطلع باشیم حتماً شما وزیر امور خارجه را احضار کنید به مجلس درباره آخرین وضعیت به‌ما گزارش بده ما در مقابل ملت باید پاسخگو باشیم این‌که ۱۰دقیقه قبل از جلسه آقای دکتر قالیباف بیاد صحبتی داشته باشد بعد همه سری باشه این قابل‌قبول نیست ما حتماً باید در جریان مباحث مربوط به مذاکرات به‌نحو احسن باید قرار بگیریم. (سایت خبرگزاری مجلس رژیم ۸اسفند)

 

ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع در مصاحبه با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین گفت: متن اولیه آماده شده و به توافق نزدیک است اما هنوز چند مسأله باقی مانده و تا خطوط قرمز ما رعایت نشود نباید انتظار داشت که توافق شود. چند موضوع در این بخش هنوز لاینحل مانده، نظرات ما تأمین نشده و بنای جمهوری اسلامی این است که خطوط قرمز خودش را حفظ کند.

وی افزود: هنوز طرف مقابل برای برداشتن بخشی از تحریم‌هایی که در دوره ترامپ گذاشته شده مقاومت می‌کند برای ما مهم‌ترین نکته این است که هر اقدامی که ذیل کمپین فشار حداکثری صورت گرفته و بنای آن تحت فشار قرار دادن نظام بوده متوقف شود.

وی تصریح کرد: به غیر از ۷۴۵ تحریم داخل برجام حدود ۸۰۰مورد تحریم جدید در زمان ترامپ اعمال کردند الآن که صحبت می‌کنیم در مورد تحریم‌های برجامی به‌نظر می‌آید که آمادگی رفع وجود دارد اما با این بهانه که در داخل متن برجام چیزی نیست برای برداشتن تحریم‌های دوره ترامپ بهانه جویی می‌کنند. (سایت خبرگزاری مجلس رژیم ۸اسفند)

 

عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع گفت: احتمال توافق با آمریکا زیاد است و معمولاً غربی‌ها عادتشان است که سرسختی می‌کنند.

وی در عین‌حال گفت: طبق اخباری که از وین مخابره شده، شرایط برای یک توافق خوب مهیا شده و پیشرفتهایی صورت گرفته شده، اما به نتیجه رسیدن این موضوع بستگی به طرفهای مقابل دارد و اگر به‌هر دلیل مذاکرات به شکست بیانجامد، مقصر اصلی آن هیچ کشور جز آمریکا نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت رژیم هم‌چنین افزود: در مذاکرات پنج تا شش نکته حساس باقی مانده بود که برای ما دارای اهمیت بسیار است و ما به‌دنبال این بودیم که تکلیف این‌ها روشن شود از جمله تحریم‌های مربوط به کاتسا و آیسا. (سایت حکومتی رویداد ۲۴ - ۸اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/180bd5d5-fbaf-4fa4-8897-5abd468a7a96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات