728 x 90

هشدار و اعلام خطر آژانس انرژی اتمی به رژیم آخوندی

آژانس انرژی اتمی
آژانس انرژی اتمی

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رژیم آخوندی هشدار داد یا با آژانس همکاری کند یا با بحران جدی روبه‌رو می‌شود. وی روز سه‌شنبه ۱۳اسفند به خبرگزاری رویترز گفت:‌ رژیم ایران اگر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نکند ریسک به‌وجود آمدن بحران جدیدی را می‌پذیرد. آن هم پس از این‌که در پاسخگویی به سؤالهایی درباره فعالیت‌های هسته‌یی اخیرش در ۳سایت و جلوگیری از دسترسی بازرسان به دو سایت، شکست‌خورده است.

 

نیویورک تایمز روز ۱۴اسفند با استناد به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد: رژیم ایران از یک نقطه کلیدی عبور کرده است و دارای ذخایر کافی سوخت اتمی برای تولید بمب اتمی است.

نیویورک تایمز افزود:‌ برای اولین بار پس از این‌که دونالد ترامپ توافقنامه اتمی ۲۰۱۵را ترک کرد، به‌نظر می‌رسد که رژیم تهران دارای میزان کافی اورانیوم غنی شده برای تولید بمب هسته‌یی است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مسئول مانیتور کردن فعالیت‌های هسته‌یی است و به سازمان ملل گزارش می‌کند، برای اولین بار به‌صورت مکتوب ثبت کرد سران رژیم ایران، مانع بازدید بازرسان این سازمان از سایت‌های حساس شدند. سایتهایی که شواهدی از فعالیت‌های هسته‌یی در گذشته در آنها بوده است.

 

مدیر کل جدید آژانس رافائل ماریانو گروسی گفت، بسیار فوری است که «رژیم ایران بلافاصله با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل کرده و اجازه دسترسی به سایتها را بدهد و به سؤالات مربوط به مواد هسته‌یی اعلام نشده و فعالیت‌های مربوط به برنامه هسته‌یی پاسخ بدهد».

 

روزنامه وال استریت ژورنال روز ۱۰اسفندنوشت: کارشناسان و دیپلماتها هشدار می‌دهند رژیم تهران زمان مورد نیاز برای ذخیره اورانیوم غنی شده کافی به‌منظور تولید سلاح اتمی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. بر اساس گزارش آژانس، رژیم ایران از اوایل نوامبر میزان ذخیره اورانیوم غنی شده خود را سه برابر کرده است. افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده، ممکن است تبدیل به یک آزمایش جدی برای دونالد ترامپ قبل از ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر شود. دونالد ترامپ عهد کرده است مانع دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی‌ شود.

یک کارشناس ارشد گفت: زمانبندی لازم برای ساخت سلاح اتمی توسط رژیم ایران به میزان ۴ماه کاهش پیدا کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه گفت:‌ ذخیره اورانیوم غنی شده رژیم ایران به ۱۰۲۱کیلو گرم رسیده است. این رقم بسیار بالاتر از ۲۰۲کیلو است که طبق توافقنامه اتمی، رژیم ‌ایران مجاز به داشتن آن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/788ec824-aa86-431d-a1d5-9d21ad3e51db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات