728 x 90

هشدار استرالیا به شهروندان ایرانی دو تابعیتی: در تصمیم خود تجدید نظر کنید

وزارت خارجه استرالیا
وزارت خارجه استرالیا

در پی بازداشت یک شهروند ایرانی دو تابعیتی دارای پاسپورت استرالیا در سفر به ایران، به گزارش رادیو آلمان وزارت‌ خارجه استرالیا از شهروندان دوتابعیتی که دارای پاسپورت ایرانی هستند خواسته است، اگر تصمیم دارند به ایران سفر کنند در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

 

به گزارش دویچه وله در ایمیل وزارت‌خارجه استرالیا به این قبیل افراد هشدار داده شده است. «شهروندانی که فعالیت‌ آنها ممکن است توجه مقامات ایران را جلب کند، در خطر بازداشت هستند.»

 

لازم به یادآوری است که وزارت‌خارجه انگلستان در شهریورماه گذشته به شهروندان دوتابعیتی هشدار داد از هر گونه سفر غیرضروری به ایران خودداری کنند.

 

سخنگوی وزارت‌خارجه بریتانیا در بیانیه‌یی اعلام کرد: «جرمی‌ هانت، وزیر خارجه تصمیم گرفته است تا به شهروندان بریتانیایی-ایرانی توصیه کند تنها برای سفرهای ضروری به ایران سفر کنند».

 

وی افزوده است: «شهروندان بریتانیایی که تابعیت ایرانی نیز دارند در صورت سفر به ایران در معرض خطر هستند.

دولت ایران تابعیت دوگانه را به‌رسمیت نمی‌شناسد و در نتیجه اگر فردی دو تابعیتی باز داشت شد توانایی ما برای حمایت از او بسیار محدود است.

 

وزارت‌خارجه انگلستان:‌ توان حمایت از دو تابعیتیهای دستگیر شده در ایران نداریم

وزارت‌خارجه انگلستان به شهروندان ایرانی- بریتانیایی هشدار داد که در صورت دستگیری شهروندان دوتابعیتی توسط رژیم ایران توانایی محدودی در حمایت از آنها دارد.

وزارت‌خارجه انگلستان در صفحه مربوط به ایران اطلاعات مربوط به سفر را به روز کرده و نوشته است: "شهروندان بریتانیایی که ملیت ایرانی هم دارند، در صورت سفر به ایران با خطر روبه‌رو هستند، همان‌طور که همه ما متأسفانه در برخی موارد شاهد آن بودیم."

 

دستگیری دوتابعیتی‌ها به اتهام جاسوسی


خبرگزاری رویترز ۲۸اوت۲۰۱۸– لندن ـ وزیر اطلاعات رژیم ایران روز سه‌شنبه گفت نیروهای امنیتی ایران دهها جاسوس که در اداره‌های دولتی کار می‌کردند را دستگیر کرده است. این در شرایطی است که تنشها میان ایران و غرب به‌دنبال ازسرگیری تحریمها علیه تهران تشدید شده است.

این وزیر رژیم ایران نگفت در چه زمانی این دستگیریها صورت گرفته یا این‌که آنها برای کدام کشورها کار می‌کرده‌اند اما اشاره کرد که آنها تابعیت دوگانه دارند.

خبرگزاری دولتی ایسنا روز سه‌شنبه از وزیر اطلاعات رژیم نقل کرد « از مردم خواسته بودم اگر اشخاص دو تابعیتی را می‌شناسند اطلاع بدهند

رویترز اضافه می‌کند: این دستگیریها بعد از آن صورت می‌گیرد که علی خامنه‌ای هشدار داده بود که عوامل غرب در نهادهای تصمیم‌گیرنده دولتی نفوذ کرده‌اند...

رویترز در سال ۲۰۱۷نیز گزارش کرده بود که سپاه پاسداران ایران حداقل ۳۰شهروند دو تابعیتی را در سالهای اخیر عمدتاً به اتهام جاسوسی دستگیر کرده است...

ایران استاتوی دو تابعیتی را به‌رسمیت نمی‌شناسد در حالیکه حقوق کنسولی این شهروندان در کنوانسیون وین سازمان ملل تصریح شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97339268-df65-4206-af1c-5527e314ef48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات