728 x 90

هشدار اتحادیه عرب نسبت به تروریسم رژیم ایران

احمد ابوالغیط
احمد ابوالغیط

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور یمن گفت:‌ دخالتهای رژیم ایران در یمن، تهدیدی برای نظام امنیت قومی جهان عرب است.

ابوالغیط با اشاره به این‌که امنیت یمن رکن اصلی نظام امنیت قومی جهان عرب است، افزود: «دخالت‌های ایران در این کشور تهدیدی خطرناک برای این نظام است؛ خواه از طریق ایجاد هرج و مرج، تفرقه و تقسیم‌بندی نقاط مختلف یمن یا با تهدید دریانوردی در مهم‌ترین آبراه بین‌المللی (دریای سرخ) باشد.»

​روز سه‌شنبه ۱۴اوت ۲۰۱۸ بیست و سوم مرداد ۹۷ احمد ابو الغیط، دبیرکل اتحادیه عرب با "عبد ربه منصور هادی"، رئیس‌جمهور دولت قانونی یمن و هیأت همراه او شامل تعدادی از وزرا و مسؤلان یمنی در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره دیدار کرد.

 

نقش مخرب رژیم ایران در یمن

سفیر محمود عفیفی، سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب گفت در این دیدار در مورد ابعاد بحران یمن و نقش مخرب رژیم ایران برای بی‌ثبات کردن این کشور گفتگو شد.

او اضافه کرد که رژیم ایران از شبه‌‌نظامیان کودتاگر حوثی حمایت می‌کند و با ادامه قاچاق سلاح برای این شبه‌‌نظامیان قطعنامه‌های شورای امنیت را زیر پا می‌گذارد.

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب همچنین گفت أبوالغیط بر ادامه دفاع جامعه عرب از امنیت یمن به‌عنوان رکن مهمی در مجموعه کشورهای عرب منطقه تأکید دارد و این‌که دخالتهای رژیم ایران در یمن تهدید خطرناکی علیه این کشورها بحساب می‌آید چرا که رژیم ایران بر شعله‌ور کردن جنگ و نا آرامی و چنددستگی در میان آنها و نیز تهدید دریانوردی در یکی از مهمترین آبراههای جهانی یعنی دریای سرخ عمل می‌کند.

 

سوز و گداز رژیم ایران

در پی دیدار رئیس‌جمهور دولت قانونی یمن با دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره و اجماع کشورهای عضو علیه دخالتهای رژیم و ادامه حمایت آن از گروه‌های تروریستی از جمله شبه‌‌نظامیان حوثی، رژیم در هراس از این اتحاد عمل در خبرگزاری پاسداران موسوم به فارس نوشت: «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب امروز سه‌شنبه در دیدار با «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن مدعی شد که دخالت‌های ایران در یمن، تهدیدی برای نظام امنیت قومی جهان عرب است.

ابوالغیط با اشاره به این‌که امنیت یمن رکن اصلی نظام امنیت قومی جهان عرب است، افزود: «دخالت‌های ایران در این کشور تهدیدی خطرناک برای این نظام است؛ خواه از طریق ایجاد هرج و مرج، تفرقه و تقسیم‌بندی نقاط مختلف یمن یا تهدید دریانوردی در مهم‌ترین آبراه بین‌المللی (دریای سرخ).»

 

دیدار عبدالفتاح السیسی با رئیس‌جمهور یمن

«عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور دولت قانونی یمن روز دوشنبه ۲۲مرداد ۹۷ وارد قاهره، پایتخت مصر شد و با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.

عبدربه در این دیدار شبه‌‌نظامیان موسوم به انصارالله یمن را مسبب اوضاع فعلی یمن و «تروریست» خواند.

وی گفت که در دیدار با همتای مصری خود در مورد خطراتی که امنیت دریای سرخ در معرض آن است،گفتگو کرده است.

 

امنیت دریای سرخ

واشنگتن فری بیکن ۱۴اوت ۲۰۱۸ در خبر بسیار مهمی نوشت یک کشتی مشکوک ایرانی که توسط دولت اوباما از تحریمها حذف شده بود به حملات تروریستی حوثیهای یمن کمک می‌کند.

واشنگتن فری بیکن اضافه کرده است: بنا‌ به‌گفته مقامات آمریکایی و کارشناسان آگاه، دولت ترامپ علیه یک کشتی ایرانی که چندین ماه در نقطه‌ای گلوگاهی در دریای سرخ مستقر شده، اقدام خواهد کرد. اعتقاد بر این است این کشتی کمک نظامی مهمی را برای نیروهای تروریستی در یمن فراهم می‌کند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50bf6b6d-dfde-46b8-993c-56bb8735d348"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات