728 x 90

هشدار آنگلا مرکل به رژیم اسد: در صورت حمله شیمیایی گزینه مداخله نظامی روی میز است

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در پارلمان این کشور، بوندستاگ اعلام کرد درصورتی که رژیم اسد از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کند آلمان وارد عمل خواهد شد.

اورسولا فن درمین، وزیر دفاع آلمان گفت: تمام گزینه‌ها برای حمله به سوریه در صورت تکرار حملات شیمیایی روی میز است.

سازمان ملل روز چهارشنبه ۲۱شهریور در گزارش مفصلی اعلام کرد مدارک جدیدی که نشان می‌دهد رژیم اسد از گاز کلر استفاده کرده است در دست دارد. سازمان ملل همچنین این هفته نسبت به بروز «فاجعه انسانی» در نبرد ادلب هشدار داده بود.

مارک لوو کوک، معاون دبیرکل سازمان ملل ‌متحد در امور بشردوستانه روز دوشنبه هشدار داده بود که حمله به ادلب می‌تواند «تلخ‌ترین فاجعه انسانی قرن ۲۱» را رقم بزند.

 

هشدار فرانسه نسبت به جنایات جنگی در سوریه

خبرگزاری رویتر، ۲۱شهریور ۹۷ در پاریس گزارش داد وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه گفت بمباران خودسرانه توسط روسیه و سوریه و نیروهای رژیم ایران در منطقه ادلب سوریه ممکن است جنایات جنگی بوده باشند.

ژان لو دریان وزیر خارجه فرانسه به قانونگذاران گفت وقتی بمباران خودسرانه جمعیت شهروندی و بیمارستانها پیش می‌آید فرضیه جنایات جنگی را نمی‌توان منتفی کرد.

وی همچنین گفت چنان‌چه هزاران نفر از مردم به‌خاطر جنگ مجبور به جابه‌جایی شوند اقداماتی فوری باید برای مواجهه با یک کلان بحران انسانی تدارک دیده شود.

 

گوترز دبیرکل ملل متحد: ادلب نباید به حمام خون تبدیل شود

رویترز(سازمان ملل) – آنتونیو گوترز دبیرکل ملل ‌متحد روز سه‌شنبه ۲۰شهریور۹۷ از روسیه، رژیم ایران و ترکیه درخواست کرد هر تلاشی که می‌توانند را برای دستیابی به راه‌حل‌هایی جهت حفاظت از شهروندان ادلب به‌عمل آورند. او تأکید کرد که اجتناب از یک جنگ تمام‌عیار در این استان سوریه کاملاًً ضروری است.

آقای گوترز به خبرنگاران گفت این جنگ، کابوسی از وضعیت انسان‌دوستانه را ایجاد می‌کند که نظیرش تا کنون در سوریه جنگ‌زده دیده نشده است...

ادلب در انتظار سرنوشت معلق خود میان ترکیه، روسیه و ایران به‌سر می‌‌برد و هم‌زمان با این انتظار، آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد، به نظام سوریه و حامیانش درباره حمله فراگیر به ادلب هشدار داد و تأکید کرد که این استان سوریه در شمال غرب کشور «نباید به حمام خون تبدیل شود».

 

نیکی هیلی: نقش رژیم ایران در حملات مرگبار اسد نادیده گرفته نخواهد شد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در جلسه روز سه‌شنبه نسبت به‌وقوع یک فاجعه انسانی در ادلب هشدار دادند. در این جلسه نمایندگان فرانسه، هلند، کویت و ترکیه خواهان توقف حمله نظامی به ادلب شدند.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل ‌متحد گفت: ما امروز هیچ نشانه‌ای از علاقه مندی روسیه، رژیم ایران و اسد به یک راه‌حل سیاسی ندیده‌ایم. همه چیزهایی که دیده‌ایم، عملیات خونریزانه نظامی آنها برای تصرف ادلب است.

روسیه، رژیم ایران و اسد در حال تخریب ادلب هستند. او تأکید کرد: ‌ نقش رژیم ایران در حملات مرگبار اسد نادیده گرفته نخواهد شد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ‌متحد افزود: این جلسه به‌منظور بحث در مورد مذاکرات آستانه برای راه‌حل مسالمت‌آمیز در سوریه فراخوانده شد. ما از این فرصت برای بحث در مورد چشم‌انداز راه‌حل دیپلماتیک در سوریه استقبال می‌کنیم اما بیایید وقت را با اطلاعات غلط، انحراف و دروغها تلف نکنیم چرا که رژیم اسد و شرکای روسی و ایرانی آنها دائماًً برای تحریف این گفتگوها استفاده می‌کنند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل ‌متحد ادامه داد: به‌گفته سازمان ملل متحد، بیش از ۳۰هزار نفر در اثر حملات هوایی در ادلب بی‌خانمان شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cd80e92-ae7c-40b8-9b79-a0314d3aaa57"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات