728 x 90

هشدار آمریکا و فرانسه به رژیم ایران: زمان برای برگشتن به توافق اتمی در حال اتمام است

ژان ایو لودریان و آنتونی بلینکن
ژان ایو لودریان و آنتونی بلینکن

روز جمعه ایالات متحده و فرانسه به رژیم ایران هشدار دادند که زمان بازگشت به توافق هسته‌یی در حال اتمام است و از طولانی شدن مذاکرات، ابراز نگرانی کردند.

شبکه تلویزیونی فرانس‌۲۴ روز جمعه چهارم تیر در گزارشی نوشت، وزیران خارجه فرانسه و آمریکا که هر دو هدف بازگشت به توافق هسته‌یی ایران را دنبال می‌کنند در مورد طولانی شدن مذاکرات وین هشدار دادند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، هشدار داد که هنوز «اختلافات جدی» با (رژیم) ایران به جای خود باقی است. وزیر خارجه آمریکا گفت: «مقطعی در کار خواهد بود که، بله، بازگشت به استانداردهای برجام کار دشواری خواهد بود».

او افزود: «ما هنوز به آن مقطع نرسیده‌ایم و من نمی‌توانم تاریخی برای آن تعیین کنم. ولی چیزی است که نسبت به آن آگاهی داریم».

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین هشدار داد اگر رژیم ایران «سانتریفوژهای پیچیده‌تری به کار بگیرد» و درصد غنی‌سازی اورانیوم را هم بالا ببرد، به شکل خطرناکی به زمان تولید بمب هسته‌یی، نزدیک می‌شود. او افزود که «منافع ملی ما ایجاب می‌کند که تلاش کرده و مشکل هسته‌یی را» مهار کنیم.

ژان ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه گفت: «ما انتظار داریم مقامات رژیم ایران تصمیم‌های نهایی را که بدون تردید تصمیم دشواری است و اجازه می‌دهد مذاکرات به نتیجه برسد، اتخاذ کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2b21ed8-0a0f-451c-9db3-49f654c8cbc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات