728 x 90

قیام ایران-شماره ۲۳۸

سی و هشتمین روز تظاهرات کارگران فولاد با حمایت مردم اهواز به‌رغم دهها دستگیری و تدابیر سرکوبگرانه

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

دستگیری نمایندگان کارگران فولاد اهواز و تظاهر کنندگان که از نیمه‌شب گذشته (یکشنبه شب ۲۵آذر) شروع شده بود در طول روز دوشنبه ۲۶آذر ادامه یافت. شمار بازداشت‌ شدگان به دهها تن می‌رسد که اسامی ۳۱تن از آنها تا کنون منتشر شده است.

همزمان رژیم آخوندی نیروهای سرکوبگر از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و گارد ضدشورش و نیروهای وابسته به سپاه پاسداران و اطلاعات سپاه را به‌طور فشرده در نقاط مختلف و حساس اهواز مستقر کرده بود تا کارگران نتوانند به تظاهرات خود ادامه دهند. اما کارگران به‌رغم این‌که در برخی نقاط در محاصره نیروهای سرکوبگر قرار داشتند با شعارهایی مانند کارگر زندانی آزاد باید گردد به تظاهرات خود ادامه دادند.

کارگران در مقابل تهدیدهای نیروهای سرکوبگر اعلام کردند به تظاهرات خود تا آزادی دستگیر شدگان و رسیدن به خواستهایشان ادامه خواهند داد.

کارگران و زحمتکشان از نقاط مختلف ایران از جمله سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و رانندگان کامیون در نقاط مختلف ایران حمایت و همبستگی خود را با کارگران اهواز اعلام کرده و خواستار آزادی فوری دستگیر شدگان شدند.

مقاومت ایران با درود به کارگران شجاع و مقاوم فولاد اهواز، دستگیریهای وحشیانه و جمعی یکشنبه شب و روز دوشنبه را نشان درماندگی فاشیسم دینی در برابر اعتصاب‌ها و اعتراضهای کارگران دانست و عموم کارگران و جوانان و دانشجویان را به‌ویژه در اهواز و خوزستان، به حمایت از کارگران اعتصابی فولاد اهواز و پیوستن به آنها فرا‌خواند و خواستار شد مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و حقوق کارگران و اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری در کشورهای مختلف از اعتصاب کارگرانی که برای احقاق حقوق اولیه خود دست به اعتراض زده‌اند، حمایت نموده و برای آزادی فوری دستگیر شدگان اقدام کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶آذر ۱۳۹۷(۱۷دسامبر۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/523c480e-940d-4eff-993e-e73bfe6d145f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات