728 x 90

هر که باد می‌کارد توفان درو می‌کند - دروغ امیرعبداللهیان

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی سه‌شنبه ۳۰فروردین بحران تأسیس پتروشیمی در اراضی میان‌کاله هم‌چنان در صفحات اول مطرح است. این بار روزنامه‌های باند مغلوب در دعوای باندی فاش کرده‌اند که دستور رئیسی برای متوقف کردن پروژه ظاهرسازی است. و فعلاً برای ساکت کردن مردم در روز کار نمی‌کنند و شبها کار می‌کنند. بن‌بست مذاکرات برجام در روزنامه‌های باند مغلوب و تأکید مجدد کیهان خامنه‌ای مبنی بر بستن تنگهٔ هرمز به روی کشتی‌های کره جنوبی، حاکی از ناامیدی نظام از چشم‌انداز مثبت مذاکرات است. در کنار آن هشدارهاست که به نظام می‌دهند و اعترافات کم‌سابقه‌یی که روزنامه‌های هر دو باند نسبت به ابعاد فساد و تهدید قیام دارند. در روزنامه‌های باند خامنه‌ای، با برملا کردن گوشه‌یی از دزدی‌ها و فساد مالی در اتاق ایران، خیز جدید باند حاکم برای گرفتن صندوقخانه درآمدی باند مغلوب جلب توجه می‌کند. روزنامه‌های ایران ارگان دولت و فرهیختگان وابسته به ولایتی در این زمینه تک هماهنگ دارند.

 

هر که باد می‌کارد توفان درو می‌کند

هشدارها حول انفجار خشم مردم در اثر فشار تورم و بیکاری است. همدلی در مطلبی با عنوان «فقر نیرو و خود کرده‌ای که تدبیر ندارد» به دولت رئیسی که این روزها همهٔ ناکارآمدی‌ها و بحرانها را به گردن دولت قبلی می‌انداز حمله کرده و هشدار می‌دهد: «اگر چه با دیدن انشقاق‌های درون جناحی و شکاف‌های اجتماعی به فرافکنی‌های زود هنگام دست می‌زنند. اکنون باید به حامیان این وضعیت در کشور گفت: برادران خودکرده را تدبیر نیست، هر که باد می‌کارد، توفان درو می‌کند».

همدلی در مطلب دیگری به شکست وعده‌درمانیهای آخوند رئیسی اشاره کرده و نوشته است: «طی همین ۹ماهی که از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد، اوضاع طوری رقم‌زده شده که نگاهی به‌حال‌وروز بازار کالاهای اساسی حتی نگران‌کننده‌تر از قبل هم شده است». این روزنامه در ادامه از افزایش قیمتها از ۵۰تا ۲۰۰درصد در مدت روی کارآمدن رئیسی خبر داده.

اعتماد در مطلبی به قلم زید آبادی مهرهٔ باند مغلوب از کشمکش درونی باند خامنه‌ای برای کوتاه‌آمدن سر میز مذاکرات وین خبر داده و نوشته: «مسئولان قوا به ناچار باید از ایدئولوژی منجمد مورد نظر هواداران اصول‌گرایی عدول یا به‌نحوی آن را بازتعریف کنند تا راهی برای تصمیم‌گیری در جهت گذر از مشکلات گشوده شود. هر گامی در این جهت اما صدای طیف سرسخت‌تر حامیان اصول‌گرایی را بلند می‌کند و مسئولان قوا را به احتیاط یا عقب‌نشینی در برابر آنان وادار می‌سازد».

 

بالابردن ضریب فلاکت و کاستن از ارزش پول ملی کارنامه مشترک باندها

مضمون کلی این اعترافات به دزد و فاسد بودن باندهای حاکم و ناکارآمدی آنان است. مثلا مردم‌سالاری در مطلبی با عنوان «تمامی دولتها: من بهترینم» نوشته است: «به‌عنوان یک پدیده نادر سیاسی باید یادآور شد که از میان ۵ دولت بعد از انقلاب، هیچ‌یک الگویی قابل تاسی که دارای شاخصهای اصلی اقتصادی باشد بر جای نگذاشته‌اند».

جوان وابسته به سپاه و متحد آخوندرئیسی هم ناچار شده اعتراف کند: «اگر صبح فردا از خواب بیدار شدید و دیدید سواری پراید یک میلیارد تومان قیمت خورده اصلاً تعجب نکنید. در آشفته بازاری که این روز‌ها ادامه دارد بروز هر چیزی ممکن شده است». در ادامه هم تأکید کرده «این موضوع فقط بازار مکاره خودروسازان وطنی را شامل نمی‌شود که تولیدات بنجلشان به قیمت از دست رفتن جان میلیون‌ها نفر از جمعیت کشور در حوادث رانندگی تمام شده بلکه بهای همه کالا‌ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را شامل می‌شود». در ادامه هم ارگانهای حکومتی دست‌ساز ولی‌فقیه‌اش را با یک چوب رانده و نوشته است: «در آشفته بازار قیمت‌های لجام‌گسیخته معلوم نیست این همه سازمانهای عریض و طویل نظارتی مثل مجلس، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان تعزیرات که بودجه‌های بیت‌المال را می‌بلعند به چه امور مهم‌تری مشغول هستند».

«مذاکرات وین در بن‌بست اختلافات» هم عنوان مطلبی در جهان صنعت است که به جنگ درون باند خامنه‌ای بر سر میز مذاکرات اشاره کرده و نوشته است: «دلواپسی برخی از نابرجامیان یا همان برجام‌ستیزان در مجلس در کنار مناقشه خروج نام سپاه پاسداران از لیست تروریسم واشنگتن توانسته و کمک کرده است که روند مذاکرات را به نقطه صفر برساند». بعد هم به طرح‌های توسعه‌طلبانه نظام اشاره کرده و نوشته: «این دو عامل را باید به عامل سوم توقف مذاکرات وین یعنی سناریوی کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران افزود، چرا که اخیراً سایت نطنز فعالیت جدید خود را با راه‌اندازی نسل جدیدی از سانتریفیوژها آغاز کرده که از منظر نشانه‌شناسی پیام خوبی را برای واشنگتن مخابره نمی‌کند».

 

همدلی: سفره کوچک‌شده ملت به‌خاطر ناکارآمدی‌های دولتمردان (؟!)
در همین ابتدای سال و اجرای اولین برنامه بودجه سالانه می‌توان دید که سفره کوچک‌شده ملت به‌خاطر ناکارآمدی‌های دولتمردان و وضعیت بودجه مصوب مجلس بیش‌ از پیش جمع جورتر می‌شود. .
دولتی که تمامی ارکان حاکمیتی یدک می‌کشد به‌نظر می‌رسد، زود هنگام و تنها پس از گذشت حدود یک سال از عمر پر گفتارش با تورم سریع‌الرشد در حال از دست دادن سرمایه اجتماعی‌اش باشد. . هر که باد می‌کارد، توفان درو می‌کند. .


روزنامه حکومتی ستاره صبح ۳۰ فروردین: تورم ۴۰ درصدی کنونی به ۷۰ درصد خواهد رسید

ستاره صبح نوشت: بسیاری از کارشناسان مسکن و وزیر مسکن، راه و شهرسازی گفته‌اند که ساخت یک‌میلیون مسکن در سال ممکن نیست، زیرا دولت بودجه لازم را ندارد و برای تأمین بودجه باید از بانک مرکزی استقراض کند، اما استقراض از بانکها منجر به رشد نقدینگی و تورم می‌شود...
اظهار یک نماینده مجلس ارتجاع: اگر بودجه‌یی را که دولت برای ساخت مسکن تصویب کرده از منابع بانکها تأمین شود تورم ۴۰ درصدی کنونی به ۷۰ درصد خواهد رسید. .

رسانه حکومتی: اگر صبح فردا از خواب بیدار شدید و دیدید سواری پراید یک میلیارد تومان قیمت خورده اصلاً تعجب نکنید
جوان متعلق به سپاه پاسداران رژیم ۳۰ فروردین: در آشفته بازار قیمت‌های لجام‌گسیخته معلوم نیست این همه سازمانهای عریض و طویل نظارتی مثل مجلس، سازمان بازرسی کل‌ کشور و سازمان تعزیرات که بودجه‌های بیت‌المال را می‌بلعند به چه امور مهم‌تری مشغول هستند که وظایف قانونی (؟!) خود در قبال کنترل بازار را رها کرده‌اند. .


بن‌بست مذاکرات و سردرگمی نظام
اعتراف رسانه حکومتی به سردرگمی و بن‌بست مذاکرات: کفِ برجام شده است سقفِ آرزو‌های دوستان!
«گفته می‌شود یکی از موانع توافق برای احیای برجام مخالفت آمریکا با حذف سپاه پاسداران از فهرست تروریسم FTO است در حالیکه در دولت دوازدهم خارج ساختن (خامنه‌ای و نهادهای وابسته به بیت او) از تحریم و حذف سپاه از فهرست تروریسم به‌عنوان پیش‌شرط هر گونه مذاکره مورد توافق آمریکا قرار گرفته بود».
... با گذشت یک‌سال از توقف مذاکرات احیای برجام هیأت مذاکره‌کننده نه تنها دستاورد جدیدی نداشته بلکه آنچه را که دولت دوازدهم به دست آورده بود به‌طور کامل به دست نیاورده است. (روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی ۳۰ فروردین).

 

رسوایی ادعای دروغ امیرعبداللهیان در مورد آزاد شدن ۷میلیارد دلار پولهای بلوکه شده در کرهٔ جنوبی

روزنامهٔ حکومتی مردم‌سالاری به داستان رسوایی جعل خبر آزاد شدن ۷میلیارد دلار پولهای بلوکه شده در کرهٔ جنوبی پرداخته و می‌نویسد: نزدیک به یک هفته پس از این‌که اعلام شد ۷میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در خارج از کشور آزاد می‌شود... بعد از چند روز با تکذیب موضوع توسط آمریکا این شائبه پیش آمد که داستان، تنها نوعی فضاسازی برای تأثیرگذاری روی بازار بوده است.

این روزنامهٔ حکومتی با اشاره به توسل رژیم به ترفند دیگری از طریق کیهان خامنه‌ای برای منحرف کردن افکار عمومی از طریق کیهان خامنه‌ای می‌افزاید: روزنامهٔ کیهان روز شنبهٔ گذشته... نوشت: ما می‌توانیم و باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کره جنوبی و تمامی شناورهایی که برای کره جنوبی کالا حمل می‌کنند و یا از مبدأ کره جنوبی بارگیری کرده‌اند ببندیم و مادام که ۷میلیارد دلار طلب کشورمان را پرداخت نکرده‌اند به آنها اجازه تردد از تنگه هرمز را ندهیم».

این روزنامهٔ باند مغلوب با بیان این‌که این نوشته احتمالاً برای توجیه پوچ درآمدن خبر آزادی ۷میلیارد دلار ایران تهیه شده بود» می‌افزاید: فرار به جلو به سبک حسین شریعتمداری نویسنده این مطلب و مدیر مسئول کیهان، کمی ناشیانه و فاقد رعایت مصالح بین‌المللی و اصول دیپلماتیک بود. برای همین روز دوشنبه وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد: معاون وزیر امور خارجه این کشور سفیر ایران در سئول را به‌خاطر گزارش روزنامه کیهان فراخوانده است.

 

دولت رئیسی از بحران مدیریتی رنج می‌برد

ناتوانی دولت آخوند رئیسی در حل مسائل اقتصادی به حدی رسیده که سایت وابسته به پاسدار محسن رضایی از اعضای تیم اقتصادیش نیز او را مورد سرزنش قرار داد و نوشت: رئیسی چه بداند و چه نداند که علل گرانی‌ها چیست، وضعیت کنونی ثابت می‌کند که تیم اقتصادی‌اش کارآمد نیستند. اگر این افراد می‌توانستند کاری بکنند، در همین هفت‌ماه حداقل می‌دیدیم که در یک حوزه کاری انجام داده باشند.

این منبع می‌افزاید: اکنون دولت به جایی رسیده که برخی به رئیسی پیشنهاد می‌دهند تیم اقتصادی‌اش را عوض کند یا تغییرات دیگری در کابینه به‌وجود آورد. واقعیت این است که دولت از بحران مدیریتی رنج می‌برد و این کاملاً محسوس است.

(سایت حکومتی تابناک ۳۰فروردین)

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری درباره میزان نقدینگی نوشت:

حجم نقدینگی طی ۴۲سال ۱۴هزار برابر شده است! و از ۲۵۸میلیارد تومان در بهار ۱۳۶۰ به رقم نجومی ۳هزار و ۷۰۵هزار میلیارد تومان رسیده است.

این منبع افزود: بودجه ۱۴۰۱ احکامی مانند اصلاح ارز ۴۲۰۰تومانی دارد که آثار تورمی به‌جای می‌گذارد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1108f65-4090-42ad-b0aa-2a544b2f82d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات