728 x 90

هر لحظه با قیام - گزارش کانون‌های شورشی از تهران: این کوکتلها هستند که در آسمان تهران پرواز می‌کنند

قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱

هر لحظه با قیام گزارش کانون‌های شورشی از تهران:

در هفت‌حوض نارمک درگیریها شدید بود. ما با بچه‌هایی که بودیم به تعداد زیادی کوکتل مولوتوف درست کرده بودیم و بین مردم پخش کردیم با این‌که نیروهای گارد ویژه سپاه با نام گردانهای ضدامام علی شدیداً سرکوب می‌کردند اما جوانانی که در محل بودند در ترکیبهای مختلف تا ۲۰نفره تا پای جان می‌جنگیدند. با این‌که گردانهای ویژه رژیم سلاحهای مختلف دارند ولی این کوکتلها هستند که در آسمان تهران پرواز می‌کنند و در کنار وسایل دفاعی دیگر به نبرد و جنگ با مزدوران رژیم می‌روند.

نکته مهم این است که در محله‌هایی که فکر نمی‌کردیم مثل نیاوران درگیری زیادی بین جوانان و مزدوران رژیم در جریان بود. در هفت‌حوض نارمک، سمت هفت‌حوض گلبرگ در تمام کوچه‌هایش جوانان غوغا کردند و با سطلهای زباله محله را سنگربندی کرده و ضمن درهم شکستن نرده‌های پی ار تی خیابان، با نیروهای رژیم درگیر شدند.

نکته بسیار مهم این است که در تهران پارس مردم به بهانه ماشین شستن درب خانه‌هایشان را باز گذاشته و ضمن پناه دادن به تک به تک قیام کنندگان، آنها را از دست مزدوران فراری می‌دادند.

ضمنا در این میان یک نفر را دیدم که چیزی شبیه خمپاره‌انداز با خودش آورد که البته دستی بود و با آن چیزی را به سمت مزدوران پرتاب کرد و دور شد.

جالب این است که هر کس یک وسیله‌ای برای مقابله با رژیم اختراع می‌کند و با خودش به صحنه می‌آورد از تیرکمان سنگی تا چوب و چماق و تا کوکتل و...

چند تجربه:

- مأموران رژیم تعداد زیادی از مزدوران خودشان را با لباس معمولی آورده‌اند و در بین جمعیت رها کرده‌اند که مأموریت آنها دزدی موبایل و گوش و جیب‌بری است که برای قیام‌کنندگان مشکل ایجاد کنند.

- رژیم از مکانهای عمومی که کسی فکر نمی‌کند به‌عنوان بازداشتگاه استفاده می‌کند. یا از ماشینهای حمل غذا برای انداختن نارنجک اشک‌آور و یا دستگیری مردم استفاده می‌کند.

(مجاهدین: ۱۸مهر ۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4411d1b-468f-4f0e-bfda-fa540114efb5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات