728 x 90

هر دلار آمریکا بین 6500تا 7هزار تومان معامله شد

افزایش نرخ دلار
افزایش نرخ دلار

در ادامه روند صعودی نرخ دلار و سکه در بازار آزاد ایران، نرخ هر دلار آمریکا بین 6500 تا 7هزار تومان معامله شد.

گزارشها حاکی است نرخ دلار در ادامه روند صعودی از ابتدای هفته جاری، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت نیز افزایش یافت و از ۶۵۰۰تومان عبور کرد. گزارشهایی هم  است که نرخ دلار توسط برخی از دلالان، ۷هزار تومان اعلام شده است. درعین‌حال خرید و فروش ارز در بازار آزاد تقریباً متوقف شده است. صرافیها از فروش ارز خودداری می‌کنند و تنها تعداد اندکی از دلالان بازار آزاد حاضر به خرید و فروش هستند. نرخ هر سکه طلا نیز به حدود ۲میلیون و ۷۵هزار تومان رسیده است.

گفته می‌شود که شهروندانی که از افت ارزش ریال نگران هستند، برای حفظ سرمایه‌های خود به خرید سکه روی آورده‌اند.

ماه گذشته در پی آشفتگی شدید در بازار ارز، رژیم آخوندی برای جلوگیری از افزایش بهای دلار،  نرخ دلار را ۴۲۰۰تومان اعلام کرد و قیمتی غير از نرخ مصوب را ممنوع و قاچاق اعلام کرد. از آن پس عملاً خرید و فروش رسمی ارزهای خارجی در تهران و سایر شهرها متوقف شد و مردم برای تهیه نیازهای ارزی خود ناچار به خرید ارز از دلالان زیرزمینی شدند.

برخی از تحلیلگران نزدیک شدن به زمان اعلام تصمیم دونالد ترامپ درباره برجام و احتمال بازگشت تحریم‌های هسته‌یی را یکی از دلایل افزایش تقاضای خرید ارز و بالا رفتن سکه و دلار می‌دانند. افزایش نقدینگی و نبود امنیت سرمایه‌گذاری در کشور نیز از دیگر عوامل این رشد قیمت عنوان شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e7e09ce-512e-4bbf-9c4e-7f64a0aec346"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات