728 x 90

هایکو ماس: رژیم ایران به‌وضوح نه به‌دنبال تنش‌زدایی، بلکه به‌دنبال ایجاد تنش است و با آتش‌بازی می‌کند

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان
هایکو ماس وزیر خارجه آلمان

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان به حکومت آخوندی هشدار داد و گفت این رژیم با آتش‌بازی می‌کند.

رویترز روز پنجشنبه ۳۰بهمن ۹۹ در گزارشی از برلین نوشت: آلمان هشدار می‌دهد رژیم ایران با آتش‌بازی می‌کند. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه هشدار داد و گفت اقدامات اخیر رژیم ایران بازگشت آمریکا به توافق اتمی را به خطر می‌اندازد. هر چه فشار بیشتری اعمال شود، یافتن راه‌حل سیاسی را سخت‌تر خواهد کرد.

هایکو ماس افزود: گفتگوها در این لحظه به‌شدت پیچیده شده است، زیرا رژیم ایران به‌وضوح نه فقط به‌دنبال تنش زدایی نیست، بلکه در پی تنش زایی است و دارد با آتش‌بازی می‌کند.

رویترز نوشت، رژیم ایران روز دوشنبه گفت اگر طرفهای توافق اتمی ۲۰۱۵ به تعهداتشان پایبند نباشند از هفته آینده مانع بازرسیهای سرزده دیدبان اتمی سازمان ملل خواهد شد، که این چالشی برای جو بایدن و امید به احیای این توافق می‌باشد.

 

به گزارش رویترز آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه ۲۹بهمن در یک تماس تلفنی به روحانی گفت رژیم ایران باید پیامهای مثبتی ارسال کند تا شانس بازگشت به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ افزایش یابد و از ایجاد بن‌بست با قدرتهای غربی جلوگیری کند.

استفن سایبرت، سخنگوی مرکل گفت که رهبر آلمان به روحانی گفت که وی نگران است که ایران به نقض تعهدات خود در این توافق ادامه دهد، در صورتی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد در صورت توقف فعالیت‌های هسته‌یی ایران، به آن بازگردد.

 

روز گذشته آلمان به رژیم ایران نسبت به ممانعت از کار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد. یک منبع دیپلماتیک در برلین به رویترز گفت: «این کاملاً غیرقابل قبول خواهد بود که رژیم ایران جلوی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بگیرد. ما مصرانه از رژیم ایران می‌خواهیم که از برداشتن این گام خودداری کند و در ارتباط با این موضوع، در تماس نزدیک با شرکای خود می‌باشیم» (خبرگزاری رویترز ۲۸بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2d2916c-cddf-4c3e-a45a-c3b0c96b5d98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات