728 x 90

هایفلاکس قرار داد نمک زدایی آب آشامیدنی دریا با رژیم ایران را معلق کرد

شرکت  هایفلاکس
شرکت هایفلاکس

بیزنیس تایمز ۲۳آذر۹۷ گزارش داد شرکت هایفلاکس قرارداد خود برای نمک زدایی آب آشامیدنی دریا در ایران را به‌حالت تعلیق در آورد....

این قرارداد میان هایفلاکس شعبه هایفلاکس اینترنشنال و شرکت مهندسی توسعه آبهای آسیای ایران (AWDEC) برای نمک زدایی آب آشامیدنی دریا در بندرعباس ایران بسته شده بود.

 

در ماه ژوئیه شرکت مهندسی آبهای آسیایی ایران(AWDEC) از طریق نامه‌یی دومین قصد خود برای قرار داد این پروژه را اعلام کرده بود. هایفلاکس... گفت: این تعلیق، در نتیجه تصمیم آمریکا برای بیرون کشیدن از توافق برجام سال ۲۰۱۵ می باشد چرا که آمریکا مجدداً تحریم‌هایی را که قبل از اجرای برجام برقرار بود را، اِعمال می‌کند...

 

لازم به یادآوری است که سیگال مندلکر معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه ۲۱آبان گفته بود: اقدامات بیشتری علیه ایران در راه است.

وی افزود: واشنگتن در مورد ابزار ویژه مالی اتحادیه اروپا برای دور زدن تحریم‌ها و معامله با ایران نگران نیست چون شرکتهای خارجی فعالیت در ایران را متوقف می‌کنند.

مندلکر که در یک کنفرانس خبری در لندن شرکت کرده بود گفت: «به نظر م خبر مهمتر در اروپا این است که شرکتهای خارجی فوج فوج از ایران خارج می‌شوند».

وی اضافه کرد: «من به هیچ عنوان نگران ابزار ویژه مالی اروپا برای معامله با ایران نیستم. معتقدم که ما روش‌های دیگری برای همکاری با اروپا پیدا خواهیم کرد».

 

وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا دوشنبه ۱۴آبان۹۷ در اولین روز اعمال تحریمهای نفتی و بانکی علیه رژیم در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک جزئیات بیشتری از شرکتها و نهادهای وابسته به رژیم ایران که در لیست تحریمهای آمریکا قرار داشتند را اعلام کردند.

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا علاوه بر بانک مرکزی رژیم، سازمان انرژی اتمی و خطوط هواپیمایی ایران‌ایر را در میان لیست جدید ۷۰۰شرکتی اعلام کرد که مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

دو وزیر تأکید کردند در این دور از تحریمها بیش از ۵۰بانک رژیم و همچنین نیز ۲۰۰فرد و کشتی در بخش کشتیرانی رژیم تحریم شده‌اند.

 

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد تا کنون بیش از ۲۰کشور خرید نفت از رژیم ایران را متوقف کرده‌اند و رژیم بیش از دو و نیم میلیارد دلار از درآمد نفتی خود را از دست داده است.

 

وزرای خزانه‌داری و خارجه آمریکا تأکید کردند. شرکتهایی که برخلاف تحریمهای آمریکا عمل کنند مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

 

بازگشت تحریمهای آمریکا علیه رژیم از ۱۸ اردیبهشت گذشته به‌دنبال خروج آمریکا از برجام اعلام شد. این تحریمها در دو مرحله آِغاز شدند. در مرحله اول که از ۱۵مرداد گذشته آغاز شد دسترسی رژیم آخوندی به فلزات گرانبها و خرید و فروش آنها مورد تحریم قرار گرفت. در دور اول تحریمها همچنین دسترسی رژیم به دلار و خرید و فروش ریال در بازارهای جهانی منع شد و صنایع خودروسازی رژیم نیز مورد تحریم قرار گرفتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/089ff6f4-6077-4590-a8ef-95401266c30c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات