728 x 90

نیکی هیلی: کشورهای عربی رژیم ایران را متهم می‌کنند که از دخالت‌های نظامی در کشورهای همسایه دست بر نداشته است

نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل
نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل

نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل چهارشنبه ۲۱مرداد در توئیتی درباره نامه کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس علیه رژیم آخوندی نوشت:
«کشورهای عربی در یک نامه مشترک علیه رژیم ایران: بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی ایران را متهم می‌کنند که ایران از دخالت‌های نظامی در کشورهای همسایه، مستقیماً و از طریق سازمانها و جنبش‌هایی که توسط ایران مسلح و آموزش دیده‌اند دست بر نداشته است».

کلی کرافت سفیر آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه ۲۱مرداد۹۹ در مصاحبه به العربیه گفت: «در رأی‌گیری هفته آینده درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، کشورها دو گزینه حمایت از تروریسم یا صلح را پیش رو خواهند داشت».

او گفت: «موضع ایران درباره برداشته شدن این تحریم‌ها یاوه‌گویی محض است».

سفیر آمریکا در ملل متحد تأکید کرد که «آمریکا همه اقدامات لازم برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی رژیم ایران را انجام خواهد داد».

وی از شورای همکاری کشورهای عربی خلیج برای موضع حامی این کشورها از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تشکر کرد.

کلی کرافت در ادامه اضافه کرد: «ناکامی از گزینه‌های آمریکا نیست و واشنگتن گزینه‌های متعددی علیه ایران دارد که اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران یکی از این گزینه‌های موجود است».

کلی کرافت در رابطه با تغییرات در لبنان هم گفت: «هر دولتی که در لبنان روی کار آید، باید مانع دسترسی حزب‌الله به تسلیحات شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3150774-c7ee-4d12-970b-60d05a59cddf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات