728 x 90

نیکی هیلی:‌ رژیم ایران تظاهر کنندگان را دستگیر و سرکوب می‌کند

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد سرکوبگری رژیم ایران علیه تظاهر کنندگان را خاطرنشان کرد و بی‌عملی شورای حقوق‌بشر در این رابطه را تقبیح کرد.

 

سایت نماینده آمریکا در سازمان ملل - ۲۷تیر۹۷

نیکی هیلی:.... در دسامبر و اوایل امسال مردم ایران به خیابانها آمده و تظاهرات مسالمت‌آمیزی علیه رژیم وحشتناک خود داشتند. دولت با ضرب ‌و شتم و دستگیری و کشتار جواب داد. شورای حقوق‌بشر ساکت بود.

 

نیکی هیلی: رژیم ایران از بدترین ناقضان حقوق‌بشر در جهان

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل ‌متحد روز ۳۱فروردین ۹۷طی بیانیه‌یی درباره گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در مورد حقوق‌بشر در سال ۲۰۱۷گفت: این گزارش سالانه سوابق حقوق‌بشری ۱۹۹کشور و قلمروها را ارزیابی می‌کند. این فرصت را برای برجسته کردن ماهیت، وسعت و شدت نقض حقوق‌بشر و سو استفاده در سراسر جهان فراهم می‌کند و تجزیه و تحلیل می‌کند که آیا دولتها در حال تلاش برای حفاظت از حقوق‌بشر یا عدم رعایت تعهداتشان می‌باشند یا خیر.

 

وی افزود:‌ « حفاظت و ترویج حقوق‌بشر در قلب ارزش‌های آمریکا است. ما به فراخوان با صدای بلند و رسا در مورد بدترین ناقضان حقوق‌بشری از جمله رژیم ایران، ادامه خواهیم داد. انتشار این گزارش به دولتهای آزار دهنده هشدار می‌دهد که ایالات‌متحده آنها را زیرنظر دارد و به قربانیان نقض حقوق‌بشر یادآور می‌شود که ما در کنار آنها خواهیم ایستاد.»

 

نیکی هیلی: ما در کنار مردم ایران خواهیم ایستاد

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل ۵اسفند۹۶طی سخنانی در بنیاد سیاست‌ها در دانشگاه شیکاگو گفت:‌ ما تصمیم گرفتیم در مورد سایر موضوعات خاورمیانه در جلساتمان(در سازمان ملل) صحبت کنیم مو‍ضوعاتی مانند نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران و حمایت آن از تروریسم یا در مورد تسلیحات غیرقانونی حزب‌الله در لبنان یا در مورد نیم میلیون انسانی که در سوریه کشته شده و ۵میلیون آواره که از سوریه می‌آمدند یا تهدیدات مستمری که از جانب داعش بود یا وضعیت فاجعه انسانی در یمن.

به ما گفته شد ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و ما نمی‌توانیم در خلال جلسات (سازمان ملل) در مورد آنها صحبت کنیم ولی ما این کار را کردیم. و در شروع ما تنها بودیم ولی بعد سایر کشورها نیز شروع به صحبت در مورد موضوعات خاورمیانه کردند و به‌زودی ما فرهنگ را در سازمان ملل تغییر دادیم که به‌شدت برخلاف منافع مردم آمریکا بود.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با رژیم ایران گفت:‌ مردم ایران قدرتی را که در اعتراضشان نهفته است درمی‌یابند و من آن را دوست دارم زیرا شما می‌بینید که آنها شروع به تظاهرات کرده‌اند و می‌بینید که بواقع به مخالفت علیه دولت برخاسته‌اند خواه در زمینه حقوق‌بشر یا اقتصاد باشد تلاش می‌کنند که دولت را به مسیر درست بیاورند و آمریکا از آنها حمایت می‌کند و فکر می‌کنم بسیار مهم است.

رژیم ایران به واقع به مشکلی بزرگ تبدیل شده است زیرا حقوق‌بشر آخرین چیزیست که شما به آن فکر می‌کنید، تروریسم چیزیست که هم‌چنان از آن حمایت می‌کنند ما شرکت آنها را در تروریسم می‌بینیم

این رژیم ایران است که مشکل است و نه مردم ایران. و اکنون این برای مردم ایران یک چالش واقعی است که بیرون آمده و تظاهرات می‌کنند و به‌خاطر تظاهرات کردن مجازات می‌شوند.

ولی ما هم‌چنان در کنار آنها خواهیم ایستاد و فکر می‌کنم شاهد بو دید که دونالد ترامپ حتی در سخنرانی سالانه خود در حمایت از آنها صحبت کرد و ما هرکاری که بتوانیم برای کمک به آنها برای رسیدن به مقصد دموکراسی که به‌دنبال آن هستند خواهیم کرد.

 

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a27f4c2-3ad9-45c8-9e0a-876b0f3ee40e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات