728 x 90

نیکی هیلی: حمایت بی‌ثبات کننده رژیم ایران از تروریسم

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل ‌متحد در نشست توجیهی شورای امنیت ملل ‌متحد در مورد خاورمیانه گفت:‌ طی دو سال گذشته، من درباره انتقال تسلیحات غیرقانونی و حمایت بی‌ثبات کننده رژیم ایران از تروریسم در سراسر منطقه صحبت کردم.

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل ‌متحد گفت: من در رابطه با وحشیگری رژیم اسد در سوریه صحبت کردم. من در رابطه با حزب‌الله که امنیت مردم لبنان را به مخاطره می‌اندازد، صحبت کردم.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در رابطه با فعالیتهای رژیم ایران علیه امنیت منطقه روز جمعه ۲۳آذر۹۷ در یک کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه کانادا گفت: ما پیرامون فعالیت رژیم ایران علیه امنیت منطقه صحبت کردیم. همه قطعنامه‌های شورای امنیت علیه رژیم ایران باید اجرا شوند. ما خواهان فشار سایر کشورها به رژیم ایران در این رابطه شدیم.

وی افزود:‌ بمبهای کنار جاده‌یی رژیم ایران صدها آمریکا یی را به‌قتل رسانده است. اینها همه باید مورد حسابرسی قرار گیرند.

 

متیو تولر سفیر آمریکا در یمن روز ۲۳آذر گفت واشنگتن از نزدیک نقش رژیم ایران را در یمن زیر نظر خواهد گرفت. وی گفت تلاش رژیم ایران برای پشتیبانی از شبه‌نظامیانی که علیه دولت قانونی یمن اقدام می‌کنند را نمی‌پذیریم. سفیر آمریکا در یمن گفت «اجرای قطعنامه ۲۲۱۶شورای امنیت سازمان ملل متحد، شبه‌نظامیان حوثی را مجبور خواهد کرد اسلحه خود را تسلیم کنند.

 

وال‌استریت ژورنال روز ۲۰آذر۹۷در ارتباط با شبه‌نظامیان تروریست وابسته به رژیم ایران در عراق نوشت: واشنگتن در حال این ارزیابی است که برای مهار قدرت رژیم ایران(در عراق) سرکرده شبه‌نظامیان عراقی قیس الخزعلی، سیاستمدار مورد حمایت رژیم تهران را تحریم کند.

وال استریت ژورنال در ارتباط با تلاش شبه‌نظامیان عراق برای قانونی کردن فعالیت هایشان در این کشور می‌نویسد: «در حالیکه آمریکا تلاش دارد نیروهای نیابتی رژیم ایران را تضعیف کند... برخی از آنها در حال ارتقاء موقعیت خود از طریق همان پروسه‌های دمکراتیکی هستند که آمریکا به عراق آورد».

 

جان سولیوان معاون وزیر خارجه آمریکا در مورد استراتژی آمریکا برای مبارزه با تروریسم فراملیتی گفت:‌ این استراتژی طیف کاملی از تهدیدات تروریستی از جمله گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران را شامل می‌شود.

معاون وزیر خارجه آمریکا که روز سه‌شنبه ۲۰آذر در واشنگتن در کنفرانسی با عنوان «مبارزه با تروریسم در نیمکره غربی» سخنرانی می‌کرد به اقدامات گروه‌های تروریستی تحت‌امر رژیم آخوندی در کشورهای عربی و غربی اشاره کرد و گفت: حزب‌الله لبنان برخلاف اسمی که دارد در بسیاری از مرزهای خودمان و دور از خاورمیانه عملیات می‌کند. 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b061cba8-1f79-44e5-9177-b92c1eb07f4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات