728 x 90

نیویورک تایمز: بازگشت به توافق اتمی ۶سال پیش با رژیم ایران سخت تر از آن است که بسیاری فکر می‌کنند

وین - عکس از آرشیو
وین - عکس از آرشیو

نیویورک تایمز درباره مذاکرات حول توافق اتمی با رژیم ایران که روز سه‌شنبه ۱۷فروردین قرار است برگزار شود در مطلبی نوشت: هر دوی رژیم ایران و آمریکا تأکید دارند که خواهان بازگشت به توافق اتمی هستند... . بازگشت به توافقی که شش سال قبل صورت گرفته احتمالاً سختر از آنی است که بسیاری فکر می‌کنند... . مقامات رژیم ایران می‌گویند ۱۶۰۰تحریم‌های آمریکا باید لغو شوند. حدود نیمی از آنها توسط دولت ترامپ اعمال شده‌اند. بعضی از آنها در ارتباط با تروریسم و نقض حقوق‌بشر هستند و نه در ارتباط با اتمی، لغو بعضی از آنها می‌تواند با ایجاد مخالفت در کنگره مواجه شود.... گفتگوها ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد.

نیویورک تایمز افزود: واشنگتن امیدوار است در چند ماه آینده حداقل به توافقی در اصول دست یابد تا دولت جدید در ایران بعد از انتخابات ژوئن به آن پایبند باشد. ولی دیپلماتهای اروپایی از این نگرانند که زمان بسیاری از دست رفته و توافق اتمی در عمل مرده است و نهایتاً به‌عنوان یک نقطه مرجع برای مذاکرات جدید در اساس عمل می‌کند، لذا مدت زمان مذاکرات و چشم‌انداز موفقیت آن روشن نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8bde7d4b-3067-41d6-9ae6-dce9015d5346"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات