728 x 90

نیویورک تایمز: موفقیت استراتژی بایدن در مهار برنامه اتمی رژیم ایران بسیار نامعلوم است

بایدن
بایدن

نیویورک تایمز

مذاکره کنندگان آمریکایی خواهان توافق طولانی‌تر، قویتر و گسترده‌تر

برای مهار برنامه موشکی و مزدوران شبه‌نظامی رژیم ایران خواهند بود

نیویورک تایمز روز جمعه ۱۰بهمن نوشت موفقیت استراتژی بایدن در مهار برنامه اتمی رژیم ایران و کشاندن آن پای میز مذاکرات جدید بسیار نامعلوم و نامشخص است.

یک مقام ارشد در وزارت‌خارجه آمریکا گفت تا رسیدن به نقطه مذاکرات با رژیم ایران فاصله زیادی باقیست او اضافه کرد دیپلماتهای آمریکایی در این رابطه با رهبران کشورهای اروپایی و خاورمیانه و اعضای کنگره آمریکا مشورت خواهند کرد تا در هر گونه مذاکرات جدید نگرانی و نظرات آنها را دخیل کنند.

نیویورک تایمز گفت کشورهای مسلمان در سراسر خاورمیانه با توافق اتمی سال۲۰۱۵ با رژیم ایران، مخالفند چرا که در عمل در این توافق بهیچ‌وجه به دیگر تهدیدات رژیم ایران از جمله برنامه موشکی و حمایتش از شبه‌نظامیان مزدور پرداخته نشده است. مقامات بلندپایه از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در کنگره کماکان در رابطه با بازگشت به توافق اتمی مردد هستند.

مقام ارشد در وزارت‌خارجه آمریکا گفت مذاکره‌کنندگان آمریکایی نهایتاً خواهان «توافق طولانی‌تر، قویتر و گسترده‌تری» برای مهار برنامه موشکی و مزدوران شبه‌نظامی آن خواهند بود، رژیم ایران تاکنون حاضر به پذیرش این خواسته‌ها نبوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de6429bc-73d8-4de6-9a81-9195e1e0886c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات