728 x 90

نیویورک تایمز: صدها شرکت اروپایی باید ایران را ترک کنند

نیویورک تایمز- صدها شرکت اروپایی باید ایران را ترک کنند
نیویورک تایمز- صدها شرکت اروپایی باید ایران را ترک کنند

نیویورک‌تایمز طی گزارشی توسط خبرنگارش در تهران می‌نویسد: «بعد از توافق اتمی.. صدها شرکت اروپایی، آسیایی و حتی آمریکایی به بازار عمدتاً استفاده‌نشده ایران هجوم بردند و توسط ایالات متحده و سایر امضاء کنندگان (برجام) به آنها تضمین داده شد که سرمایه‌گذاریهایشان دست کم برای مدت یک دهه امن خواهد بود. اما بعد از آن‌که ترامپ ایالات متحده را از این توافق خارج کرد، شرکتها پیام کاملاًً متفاوتی را دریافت کردند: «آنها ۱۸۰روز فرصت دارند که ایران را ترک کنند و در غیراین صورت، از بازار ایالات متحده منع شده و با جریمه‌های چندین میلیارد دلاری و دستگیری مدیرانشان به‌خاطر بی‌توجهی به تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد».

نیویورک‌تایمز۶خرداد ۹۷ می‌افزاید: «... دو شرکت عمده نفتی، توتال فرانسه و انی ایتالیا پروژه‌های توسعه (در ایران) را ترک می‌کنند. شرکتهای کشتیرانی دانمارکی تورم و مرسک، دیگر به بنادر ایران نخواهند رفت. شرکت فولادسازی دانیلی ایتالیا که یک سال پیش یک کارخانه بزرگ را در نزدیکی تهران گشود، باید سهام خود را بفروشد و بیرون بکشد. همچنین «پراکتر اند گمبل» شرکت عظیم کالاهای مصرفی آمریکا... به‌گفته کارمندانش، در حال برکناری همه پرسنل محلی است و به‌سمت خروجی می‌رود».

بانکهای آلمانی هدف تحریمهای آمریکا

خبرگزاری فرانسه ۶خرداد ۹۷ در گزارشی با عنوان «تحریمهای رژیم ایران بر روی بانکهای کوچکتر آلمانی سایه می‌افکند» نوشت: پاتریشیا ملفی مدیری در مؤسسه KCI که از شش بانک پس‌انداز در جنوب غربی آلمان تشکیل شده، گفت بسیاری از کمپانیها می‌خواهند همه معاملات را با رژیم ایران متوقف کنند چرا که قادر به محاسبه خطرات معامله با این رژیم نیستند. زمان برای دولتهای اتحادیه اروپا برای حمایت از مؤسسات مالی در قبال تحریمهای آمریکا رو به اتمام است.

خبرگزاری فرانسه افزود: دویچه بانک و کومرس بانک که بزرگترین بانکهای آلمان هستند بعد از این‌که سه سال پیش به‌خاطر معاملاتشان با رژیم جریمه شدند، به‌طور کامل معاملاتشان را با رژیم ایران متوقف کردند. دویچه بانک به تنهایی ۲۵۸میلیون دلار جریمه شد.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به این‌که معاملات با رژیم ایران حدود ۲میلیارد و ۶۰۰میلیون یورو است افزود: چنین رقمی با رقم صادرات ۱۱۱میلیارد یورویی آلمان به آمریکا غیرقابل قیاس است.

 

دولت آلمان نمی‌تواند کاری برای جلوگیری از تحریم آمریکا بکند 

به‌دنبال خروج آمریکا از برجام و شروع تحریمها، وزیر اقتصاد آلمان گفت: این کشور به‌لحاظ حقوقی نمی‌تواند به شرکتهای آلمانی فعال در ایران در صورت اعمال تحریم‌های جدید کمک کند. پتر آلتمایر، روز جمعه ۲۱اردیبهشت طی مصاحبه رادیویی اعلام کرد هیچ راهی قانونی برای محافظت از شرکتهای آلمانی در برابر تصمیمات دولت آمریکا وجود ندارد. به‌گفته آلتمایر زمینه‌های قانونی برای امکاناتی چون صندوق مالی دولتی برای جبران هزینه‌های احتمالی شرکتهایی که در ایران فعالیت می‌کنند، وجود ندارد.

شرکتهای خارجی که در حال حاضر یعنی پیش از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا در ایران فعالیت داشته‌اند، سه تا شش ماه فرصت دارند که ایران را ترک کنند، در غیراین صورت، آنها از دسترسی به بازار ایالات متحده آمریکا محروم خواهند شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ac38593-6ecd-4a7d-b7cf-59f4cc2ea9ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات