728 x 90

نیویورک تایمز: دولت ترامپ فشار بر رژیم ایران را افزایش می‌دهد

دولت ترامپ فشار بر رژیم ایران را افزایش می دهد
دولت ترامپ فشار بر رژیم ایران را افزایش می دهد

مقامهای مطلع در واشنگتن به خبرگزاری رویتر گفتند:‌ دولت ترامپ تهاجمی را از طریق سخنرانیها و ارتباطات اینترنتی شروع کرده تا برای پایان دادن به برنامه اتمی رژیم ایران و حمایت آن از گروه‌های شبه‌نظامی فشار را افزایش دهد.

نیویورک تایمز ۲۱ژوئیه۲۰۱۸ـ ۳۰تیر ۹۷

بیش از نیم دوجین از مقامات کنونی و سابق آمریکا گفتند کارزاری که با حمایت مایک پمپئو وزیر خارجه و جان بولتن مشاور امنیت ملی شروع شده است به‌معنای کاری هماهنگ با فشار اقتصادی دونالد ترامپ برای خفه کردن رژیم ایران با اعمال مجدد تحریمهای سخت است.

این حرکت از زمانی که ترامپ در ۸مه از توافق اتمی با رژیم ایران بیرون کشید تا که این رژیم تولید تسلیحات اتمی خود را متوقف کند تشدید شده است....

 

صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانیم

به گزارش خبرگزاری رویتر وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن به خبرنگاران گفت:‌ آمریکا خواهان اجتناب از اخلال در بازار جهانی نفت است. در عین‌حال تحریمها علیه رژیم ایران ازسرگرفته می‌شود چرا که هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت این رژیم است. ممکن است برخی شرکتها در این مقطع نتوانند به‌طور کامل واردات نفت خود را قطع کنند ما به آنها مقداری زمان می‌دهیم. این موارد البته استثناست تا این مشکل را حل کنند

استیون منوچین افزود: ما از آنها می‌خواهیم که خریدهای نفتی را به صفر برسانند اما چنان‌چه در برخی موارد آنها نتوانند یک شبه این کار را انجام دهند آنوقت ما استثناهایی را در نظر می‌گیریم.

استیون منوچین این اظهارات را در مسیر سفر به مکزیک عنوان کرد...

 

استیون منو چین: هدف ما این است جریان پول به ایران را قطع کنیم

استیون منو چین وزیر خزانه‌داری آمریکا طی مصاحبه‌یی با فاکس‌ نیوز بر اجرای تحریمها علیه رژیم آخوندی تأکید کرد.

مجری: بعد از اعلام پرزیدنت دونالد ترامپ که همه شاهد بودند ولی در مورد جزییات شما اطلاع دارید که چه میزان زمان دارید که تحریمهای سخت بعدی را شروع کنید؟

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری: عملاً تحریمها از هم‌اکنون شروع می‌شوند ولی چیزی هست که ما به آن «مهلت خاتمه قرار داد» می‌گوییم می‌خواهیم بسیار مراقب باشیم افراد نتوانند تجارت جدید انجام دهند کسانی که تجارت داشته‌اند ما دو مهلت زمانی داریم:

ما دو زمان داریم یک مدت زمان ۹۰روزه که برای اکثر موارد است و یک مدت زمان ۱۸۰روزه برای اقلام نفتی و متفرقه و می‌خواهیم بر روی بازارهای نفتی حساس باشیم و ما نقل و انتقال منظمی فارغ از نفت ایران داشته باشیم.

 

س: بنابراین اساساً اگر شما به آن نقطه برسید این ۱۸۰روز اساساً زمانی است که آنها می‌توانند مجدداً مذاکره کنند؟

استیون منو چین: فکر می‌کنم ما همین حالا هم آماده مذاکره مجدد هستیم فکر می‌کنم پرزیدنت کاملاًً روشن نموده از زمان کارزار انتخاباتی و از زمانی که سرکار آمده است که این یک توافق بد است و او روی شروط توافق متمرکز بوده است ما هرگز نمی‌خواهیم که ایران سلاح اتمی داشته باشد او روی موشکهای بالستیکی متمرکز است و روی کشور حامی تروریسم بودن رژیم ایران متمرکز است ما بحثهای بسیاری با متحدانمان داشته‌ایم ما به اینکار ادامه می‌دهیم و من و وزیر پمپئو بحثهای زیادی داشته‌ایم و به این بحثها با همتایانمان ادامه خواهیم داد.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97e65d9e-3564-44d5-b187-b8ea00604e99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات