728 x 90

نیویورک تایمز: توافق هسته‌یی ایران به پایان نزدیک می‌شود، اما روسیه موضوع را پیچیده کرده است

مذاکرات وین
مذاکرات وین

نیویورک تایمز روز ۱۷ اسفند در گزارشی از پیچیده شدن توافق اتمی رژیم ایران و مانعی که روسیه ایجاد کرده است نوشت: توافق هسته‌یی ایران به پایان نزدیک می‌شود، اما روسیه موضوع را پیچیده کرده است.

نیویورک تایمز افزود: با توجه به این‌که جهان مشتاق است خود را از نفت روسیه پس از حمله به اوکراین جدا کند، به‌نظر می‌رسید که مذاکره‌کنندگان به امضای یک توافق اتمی احیاشده با رژیم ایران و لغو تحریم‌ها نزدیک شده‌اند، سپس مسکو یک مانع ایجاد کرد.

در شرایطی که مذاکره‌کنندگان کار خود را برای بازگرداندن توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ با ایران تقریباً به پایان رسانده‌اند، تهاجم روسیه به اوکراین توافق را فوری‌تر و دستیابی به آن را دشوارتر کرده است...

برای منزوی کردن روسیه و هم‌چنین ادامه جریان نفت، غرب محدودیت‌های موجود در فروش نفت ایران را به‌عنوان بخشی از یک توافق هسته‌یی احیاشده لغو می‌کند و مسکو فقط مانعی را ایجاد می‌کند که برخی نگران آن هستند که ممکن است هر توافقی را خنثی کند.

نیویورک تایمز درباره موضوعات حل و فصل ناشده در مذاکرات وین نوشت: مقامات ارشد اروپایی و آمریکایی می‌گویند حتی قبل از آن نیز سه یا چهار موضوع حل و فصل نشده بین ایران و ایالات متحده باقی مانده بود که تصمیمات سیاسی دشواری را برای هر دو طرف در مورد دامنه تحریم‌های باقی مانده مطرح می‌کرد... مذاکره‌کنندگان معتقد بودند که به اندازه کافی به اتمام مذاکرات و رسیدن به توافق نزدیک شده‌اند و برنامه‌هایی برای امضای قرارداد در روزهای شنبه و یکشنبه وجود داشت. این برنامه آنها به تعویق افتاد و مذاکره‌کنندگان کلیدی به پایتختهای خود بازگشتند.

نیویورک تایمز در پایان افزود: اگر در نهایت، پس از ۱۱ماه مذاکرات دردناک، هیچ توافقی حاصل نشود، مقامات اروپایی از بی‌ثباتی بیشتر در خلیج‌فارس و رقابت جدید در میان سایر کشورها برای ساخت سلاحهای هسته‌یی خود بیم دارند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7feb4546-e32c-4606-a210-8061939e8977"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات