728 x 90

نیویورک تایمز: تصمیم آمریکا برای به‌کارگیری مکانیزم ماشه علیه رژیم ایران ویرانگر است

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

نیویورک تایمز ۲۴مرداد۹۹ درباره رأی شورای امنیت و بکارگیری مکانیزم ماشه علیه رژیم ایران در مطلبی نوشت: «رای شورای امنیت در رد درخواست آمریکا بر تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران می‌تواند برای دولت آمریکا مسیر مجزایی را برای شعله‌ور کردن ماکزیمم خسارت به رژیم ایران باز کند.

آمریکا هشدارد داده بود که اگر رأی‌گیری بر سر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی رژیم ایران شکست بخورد با استفاده از مفاد توافق هسته‌یی دوران اوباما با برگرداندن همه تحریم‌های برداشته شده در زمان اجرای برجام این رژیم را مجازات می‌کند. این مجازات می‌تواند نه تنها ممنوعیت معاملات تسلیحاتی بلکه فروش نفت و توافقات بانکی را هم شامل شود. بکارگیری مکانیزم ماشه برای رژیم ایران که در حال حاضر چنگ در چنگ با اقتصادی است که با کرونا ضعیف‌تر شده ویرانگر خواهد بود.

متحدان اروپایی آمریکا در توضیح تصمیم‌شان در مورد رأی‌گیری روز جمعه تأکید کردند که آنها نیز از دسترسی رژیم ایران به سلاحهای خطرناک نگران هستند.

وزارت‌خارجه آمریکا آمادگی دارد که این بحث را پیش ببرد که آمریکا کماکان یک‌طرف حساب در برجام در امر بکارگیری مکانیزم ماشه است. برجامی که ترامپ آنرا کنار زد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69fac050-c166-4bb0-b13f-503d13303a8f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات