728 x 90

نیویورک تایمز: ایران از مراکز اصلی ویروس کرونا در جهان

کرونا در ایران
کرونا در ایران

نیویورک تایمز در گزارشی از مرز ایران و عراق نوشت: ایران یکی از بالاترین تمرکز ویروس کرونا در جهان را دارد. عراق چند مورد بیشتر نداشته و می‌خواهد آنرا به همین شکل نگه دارد. ایران با داشتن ۱۰۰۰۰مورد ابتلا به ویروس کرونا یکی از مراکز اصلی این ویروس در جهان است ولی کارشناسان می‌گویند تعداد واقعی می‌تواند به‌مراتب بیشتر از این باشد...

بیشتر کسانی که از مرز عبور می‌کنند عراقی هستند. حدود ۵۰۰۰۰۰نفر از عراقیها در ایران زندگی می‌کنند و دهها هزار نفر از آنان از زمان شیوع ویروس به عراق بازگشتند.

سران رژیم تهران تلاش می‌کنند تا تصویری از خود ارائه دهند که همه چیز تحت کنترل قرار دارد اما واقعیت از مردم ایران و هم‌چنین سایر جهان پنهان مانده است.

یک عراقی که از مشهد برگشته است گفت: «در ایران فاجعه‌یی در جریان است. ما فکر می‌کردیم رژیم ایران آمار و ارقام درستی می‌دهد ولی وقتی مردم را در خیابان دیدم فهمیدم که تعداد بیماران و فوت‌شدگان بیشتر از چیزی است که آنها می‌گویند و ترسیدم.»

یک زن ۲۳ساله عراقی که از ایلام به عراق برگشته است می‌گوید ایلام مانند شهر ارواح است. حیات و زندگی در ایلام متوقف شده است. وضعیت روز به روز بدتر می‌شود.

مدیرکل خدمات بهداشت نجف گفت تمامی موارد مبتلا شده به کرونا در عراق از ایران آمده‌اند.

او یک دیپلمات رژیم ایران را که همراه خانواده‌اش قصد ورود به عراق را داشت برگرداند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/326b7ae7-7283-455d-99f0-ae8a3ca8e2e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات