728 x 90

نیویورک تایمز: افزایش پایگاههای رژیم ایران در سوریه

پایگاههای نظامی ایران در سوریه
پایگاههای نظامی ایران در سوریه

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به افزایش پایگاههای رژیم ایران در سوریه و دخالتها و نفوذ فزاینده این رژیم  در جنگ  سوریه پرداخت.

در قسمتی از این گزارش آمده است: رژیم ایران حضور نظامی مستقیمی در تمام مناطق سوریه دارد. پایگاههای نظامی خود را در خاک سوریه گسترش داده و هزاران تن از سربازان، فرماندهان و مستشاران نظامی وابسته به سپاه پاسداران در جبهه‌های نبرد مشارکت مستقیم و فعالی دارند.

علاوه بر آن رژیم  ایران با حمایت مالی و لجستیکی از گروه‌های محلی و شبه‌نظامیان طرفدار خود که از کشورهای مختلف ازجمله عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان و دیگر نقاط جهان از قبیل حزب‌الله لبنان، لشکر فاطمیون و غیره، محوری تحت عنوان «محور مقاومت» به وجود آورده، این گروهها را در جنگهای نیابتی به کار گرفته و در این راستا آنها را با جنگ‌افزارها، تکنولوژی‌های پیشرفته، دستگاههای شنود و پهپاد مسلح کرده است.

نیویورک تایمز افزود:‌رژیم ایران با حمایت‌های مالی، نظامی و تسلیحاتی از شبه‌نظامیان در سوریه، پیوندها و نفوذ خود را در این کشور تقویت می‌کند.

رژیم ایران فعالیت‌های اصلی نظامی خود را در سوریه از سه پایگاه هدایت می‌کند که بر عملیات در بخش‌های وسیعی از این کشور اِشراف دارند؛ یکی در حلب در شمال سوریه و دو پایگاه دیگر در حومه جنوب دمشق. هفت پایگاه دیگر که ابعاد کوچک‌تری دارند، در خطوط تماس در خدمت رژیم ایران هستند که این رژیم نیروهای نیابتی خود را  در آنجا مستقر کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/403c3e36-0dbc-47ff-a15f-6976695dda04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات