728 x 90

نیویورک تایمز: آمریکا حدود ۳دوجین از وب‌سایتهای رژیم ایران را چند روز بعد از انتصاب رئیسی توقیف کرد

وزارت دادگستری آمریکا ۳۶وبسایت رژیم ایران را توقیف کرد
وزارت دادگستری آمریکا ۳۶وبسایت رژیم ایران را توقیف کرد

نیویورک تایمز اول تیر نوشت: مقام‌های آمریکا حدود سه دوجین از وب سایتها را چند روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم ایران که ابراهیم رئیسی را منصوب کرد بست... آمریکا رئیسی را متهم به نقض حقوق‌بشر کرده و تحریم‌هایی را اعمال کرده است که تقریباً مانع از توافق رسمی با او می‌شود.

خبرگزاری فرانسه روز اول تیر نوشت: وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ۳۳ وب سایت رسانه‌ای تحت کنترل رژیم ایران و هم‌چنین سه وب سایت گروه عراقی کتائب حزب‌الله را توقیف کرد که در نقض تحریم‌ها، از دامینهای متعلق به آمریکا استفاده می‌کردند. بازدیدکنندگان سایتهای رسانه‌ای اصلی رژیم ایران مانند پرس. تی.وی و العالم، تلویزیونهای اصلی انگلیسی زبان و عربی زبان این کشور و هم‌چنین کانال تلویزیونی المسیره حوثیهای یمن را با بیانیه‌یی یک صفحه‌ای مواجه شدند که اعلام می‌کرد این وب سایت «توسط دولت آمریکا ضبط شده است». این اقدام همراه با مهر و موم های اداره تحقیقات فدرال و وزارت بازرگانی آمریکا بود.

آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه اول تیر نیز نوشت: آمریکا وب سایتهای خبری رژیم ایران را که متهم به دروغپراکنی بودند را توقیف کرد. این اقدام به‌نظر در مقابله با رسانه‌های رژیم ایران در بحبوحه تشدید تنشها میان دو کشور است.

وزارت دادگستری آمریکا ۳۶وب‌سایت رسانه‌های متعلق به‌دیکتاتوری آخوندی و عوامل آن در عراق و یمن را به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا، مسدود کرد.

سایت‌های توقیف شده شامل سایت پرس تی.وی.تلویزیون انگلیسی‌زبان رژیم و العالم عرب‌زبان رژیم است.

در اطلاعیهٔ وزارت دادگستری آمریکا، آمده است: «... ایالات متحده ۳۳وب‌سایت مورد استفاده توسط اتحادیهٔ رادیو و تلویزیونهای اسلامی (رژیم) ایران و ۳وب‌سایت تحت ادارهٔ کتائب حزب‌الله را به‌خاطر نقض تحریم‌های ایالات متحده مسدود کرد».

وزارت دادگستری آمریکا با یادآوری لیست‌گذاری اتحادیهٔ رادیو و تلویزیونهای رژیم توسط خزانه‌داری این کشور به‌خاطر وابستگی آن به‌نیروی تروریستی قدس در اول آبان۹۹، می‌افزاید: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (وزارت خزانه‌داری) در اعلامیهٔ خود توضیح داد که بخش‌هایی از حکومت ایران شامل اتحادیهٔ رادیو و تلویزیونهای اسلامی (رژیم) ایران و سایر موارد مشابه، در پوش سازمانهای خبری یا رسانه، ایالات متحده را با کمپینهای دروغ‌پراکنی و عملیات نفوذ شرورانه، هدف قرار داده‌اند. ۳۳مورد از وبسایتهایی که (روز سه‌شنبه) توقیف شد توسط اتحادیهٔ رادیو و تلویزیونهای اسلامی (رژیم) ایران اداره می‌شد. این ۳۳دامنه متعلق به‌یک شرکت ایالات متحده است. اتحادیهٔ رادیو و تلویزیونهای اسلامی (رژیم) ایران پیش از استفاده از اسامی دامنه‌ها، مجوزی از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی دریافت نکرده بود».

دادگستری آمریکا هم‌چنین درباره مسدود کردن وب‌سایت‌های کتائب وابسته به‌رژیم، یادآوری کرده که این گروه توسط وزارت‌خارجه به‌عنوان یک گروه تروریستی لیست‌گذاری شده است. «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی گفته است که سپاه پاسداران از کتائب و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی شیعی عراقی که نیروهای ائتلاف و نیروهای امنیتی عراق را هدف قرار داده و به‌قتل می‌رسانند، حمایت مرگبار به‌عمل می‌آورد» (سایت وزارت دادگستری آمریکا ۲تیر۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d87d316-e061-4053-bb84-6f66b95f6141"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات