728 x 90

نیوزیلند گفت‌وگوهای دوجانبه حقوق‌بشری با ایران را به حالت تعلیق درآورد

جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزیلند
جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزیلند

جاسیندا آردرن، ضمن ابراز «همبستگی با زنان و دختران ایرانی که شجاعانه برای حقوق اساسی انسانی خود تظاهرات می‌کنند و محکوم نمودن خشونت وحشیانه نیروهای امنیتی علیه معترضان مسالمت‌جو» در نامه‌ای سرگشاده خواستار حذف حکومت ایران از کمیسیون مقام زن ملل متحد شد.

جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزیلند درباره قیام سراسری مردم ایران در مصاحبه‌یی گفت: ما هم‌چنان وقایعی که در اقدامات تلافی‌جویانه در پاسخ به اعتراضات اتفاق افتاد را محکوم می‌کنیم.

سایت وان نیوز روز ۸آبان نوشت: نخست‌وزیر نیوزیلند گفته است: عدم توانایی برای اعتراض آزاد و امن، این واقعیت که مردم قادر نیستند به وسائل ارتباط جمعی دسترسی داشته باشند، ما نسبت به همه این موضوعات با صراحت کامل صحبت کردیم، مانند بقیه کشورهای جامعه بین‌المللی. ما بررسی خواهیم کرد که چه کارهای بیشتری می‌توانیم انجام دهیم و در این رابطه من می‌توانم قاطعانه به شما تضمین بدهم که ما بررسی خواهیم کرد که در رابطه با وضعیت ادامه‌دار در ایران چه اقدامات بیشتری می‌توانیم انجام دهیم...


ناتایا ماهوتا؛ وزیر خارجه نیوزلند روز دوشنبه ۸آبان با محکوم کردن سرکوب اعتراضات در ایران اعلام کرد: «خشونت علیه زنان، دختران یا هر یک از دیگر اعضای جامعه ایران و ممانعت از بهره‌مندی آنان از حقوق‌بشر جهان‌شمول غیرقابل پذیرش است و باید پایان یابد».
وی در بیانیه خود که به‌دنبال اعلام رسمی دولت این کشور از توقف گفتگوهای رسمی با رژیم ایران پیرامون حقوق‌بشر صادر شد اعلام کرد: «که تصمیم دولت این کشور برای تعلیق مذاکرات با ایران حاوی این پیام آشکار است که تا مادامی که حکومت جمهوری اسلامی اصول ابتدایی حقوق‌بشر را نقض می‌کند و دست به سرکوب خشونت‌آمیز معترضان در ایران می‌زند، گفتگوهای دوجانبه را نمی‌توان ادامه داد».
این در حالی است که دولت نیوزلند روز دوشنبه به‌طور رسمی پایان گفتگوهای دوجانبه با رژیم ایران پیرامون حقوق‌بشر را به‌دلیل این‌که «در شرایطی که جمهوری اسلامی حقوق ابتدایی مردم خود را نقض می‌کند، این مذاکرات دیگر قابل دفاع نیست» اعلام کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86ae7106-e34b-4618-a0db-b29be7ac6e30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات