728 x 90

نیم+ نیم = یک!

سخن روز
سخن روز

سیرک انتخابات نظام به‌مرحله‌ای از نمایش رسیده که وحوش بازیگر در آن، برخلاف هشدارهای سیرک‌بان اعظم، خامنه‌ای، که اگر «هم‌صدایی را از بین» ببرید نظام «تکه تکه» می‌شود (۲۶ آذر۹۹)، بر سر و روی هم چنگ می‌کشند.

این وضعیت بحرانی با شعبدهٔ مناظرات مسخره، که به گفتهٔ خودی‌ها «به فضای مسابقه و سرگرمی» شبیه است (ایسنا-۱۹خرداد) اوج تازه‌یی گرفته است.

مناظرهٔ اول تا وعدهٔ «ممنوع الخروجی» و زمینه‌سازی برای سپردن روحانی و دولتش به دادگاه پیش رفت (از تهدید پاسدار رضایی، تا مصوبه مجلس) و در مناظرهٔ دوم هم روحانی و دولتش از فحاشی و حملات باند رقیب در امان نماندند.

 

آخوند روحانی هم در جلسهٔ هیأت دولت ۱۹خرداد برای باند رقیب از رو بست و با بیان این‌که در مناظره‌ها «به شخص من فحش دادند!»، کنترل اعصابش را از دست داد و در حالیکه با غیظ از باند رقیب می‌پرسید «چتون بود؟»؛ به آنها حمله کرد که: «آمار دروغ می‌گویند»، «با شعور مردم بازی نکنید!»، انگار «این مدت در ایران نبودید و از کرهٔ مریخ آمده‌اید!».

آخوند روحانی آنگاه به ماهیت گرگ‌های هار نظام که تنها در پی به‌دست آوردن سهم بیشتر قدرت و غارت هستند اشاره کرد که «این عشق به قدرت چه می‌کند با آدم!». روحانی تمامی ارگانهای زیر کنترل باند رقیب را هم شلاق‌کش کرد که «قوه مقننه بی‌ایراد است؟ قوه قضاییه بی‌ایراد است؟ نیروهای مسلح بی‌ایراد هستند؟ فقط دولت ایراد دارد؟!»؛ آنگاه موقعیت لرزان و تشتت تمامیت نظام را به رخ باند رقیب کشید که «این روزها نظام صدمهٔ جدی دیده» و با لگدی به شوری نگهبان خامنه‌ای به‌خاطر قلع و قمع باند مغلوب، گفت: «جفا در این انتخابات جفا به خود نظام است!».

 

همان موقع در جایی دیگر، پاسدار قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع نیز شمشیر از نیام کشید و به روحانی حمله کرد و با اشاره به ادعاهای مسخرهٔ روحانی دربارهٔ «مردم‌سالاری» گفت: «کسانی که انتخابات را تضعیف می‌کنند نمی‌توانند ادعای مردم‌سالاری کنند» و «مردم فریبی نکنیم!». قالیباف به روحانی هشدار داد که این «ژست مردم‌سالاری» تو تنها «مردم را از نظام و خامنه‌ای دور» می‌کند و عملی «منافقانه است!».

روشن است منظور پاسدار چماقدار از «مردم» نیروهای خود رژیم و بسیجی‌ها و پاسدارها هستند که به‌خطر وضعیت بحرانی رژیم، به‌ویژه پس از جراحی باند رقیب توسط شورای نگهبان خامنه‌ای، به‌شدت مسأله‌دار شده و وسیعاً دچار موج ریزش و وارفتگی شده‌اند؛ در همین رابطه هشدار روزنامه حکومتی اعتماد (۱۸خرداد) بسیار بامعناست که با اشاره به «تلاش مجدانه و همه‌جانبه یک جناح سیاسی برای تضعیف یا بهتر بگوییم، تخریب انتخابات» خاطرنشان می‌کند: این اقدام «ریزش‌های تاریخی و تحولات پردامنه را رقم می‌زند.

 

به این ترتیب در جریان سیرک انتخابات، جنگ گرگ‌ها در بالاترین سطوح نظام اوج تازه‌یی گرفته است. هر طرف، آن یکی را مسئول فساد و دزدی و افتضاحات جاری در رژیم معرفی می‌کند یعنی هر نیمهٔ رژیم، نیمهٔ دیگر را مسئول غارت و فساد و جنایت در رژیم ولایت می‌داند و جمع این دو نیمه یک رژیم پلید سراپا فاسد را تشکیل می‌دهد. رژیمی که در برابر بزرگترین تهدید بالفعل خود، جامعه‌یی انفجاری و مقاومتی آماده و در کمین برای خیز بزرگ سرنگونی، نه راه پس دارد و نه راه پیش!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35644b77-d038-46d0-8c96-6fa37b523e6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات