728 x 90

نیروهای پنهان اجتماعی امروز در خیابانها خود را به صورت انفجاری بروز می‌دهند

خیزش مردم خوزستان
خیزش مردم خوزستان

روزنامه حکومتی آرمان روز دوشنبه ۱۱مرداد در مطلبی با عنوان «نیروی پنهان اجتماعی خود را در خیابان تخلیه می‌کند» به‌نقل از یک کارشناس حکومتی به‌نام آزاد‌ارمکی به شکاف اصلی بین مردم و نظام اذعان کرده و نسبت به استمرار اعتراضات هشدار داده است. در این مطلب آمده است: «در چنین شرایطی تشدید بحرانها و چالشهای کنونی و ناکارآمدی‌های صورت گرفته باعث شده که این تجمعات حداقل در کوتاه‌مدت به بهانه‌های مختلف ادامه داشته باشد».

این کارشناس حکومتی در ادامه به نظام گوشزد کرده: «اجازه تخلیه نیروی پنهان اجتماعی در انتخابات داده نشد؛ چون اجازه تخلیه داده نشد امروز به‌صورت انفجاری بیرون می‌زند».

هنگامی که این اتفاق رخ نداد نیروهای پنهان اجتماعی امروز در حال بروز دادن خود هستند. این وضعیت در آغاز به‌کار دولت آقای رئیسی نیز وجود خواهد داشت و ما در آینده نیز با تجمعاتی مواجه خواهیم بود.

کارشناس حکومتی افزود: «‌واقعیت این است که برای مردم انگیزه‌ای باقی نگذاشته‌ایم که بر اساس آن کنش اجتماعی در حد انتظار انجام بدهند. امروز اگر کسی درباره آرمان دمکراسی یا آزادی زنان صحبت کند به او خرده می‌گیرند و به وی می‌خندند. ما به‌دلیل این‌که نمی‌توانیم این مسائل را حل کنیم، مضمحل کرده‌ایم. مشکلاتی که با مرور زمان به‌جای حل شدن مضمحل و ته‌نشین شده‌اند، اگر فرصت پیدا کنند هر لحظه امکان دارد به‌صورت یک‌باره بروز و ظهور یابند.

واکنش اجتماعی مردم نسبت به چالشهای کنونی کشور تغییر کرده و ما در برخی مقاطع با واکنش‌های صریح‌تری مواجه هستیم. چه اتفاقی رخ داده که واکنش‌های اجتماعی نسبت به گذشته شکل آشکارتری به خود گرفته است؟

آن چیزی که امروز در جامعه در حال رخ دادن است، مقدمه شکل‌گیری جنبش اجتماعی است. در شرایط کنونی جنبش وجود ندارد. با این وجود گروه‌های مختلف اجتماعی به دلایل مختلف هر لحظه ممکن است اعتراض کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b4195b5-de07-4f98-81a9-a20715e687ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات