728 x 90

نیتان سیلز: کسی که حمله علیه یک تجمع سیاسی را طراحی می‌کند، دیپلمات نیست، تروریست است

روزنامه بلژیکی لوسوار
روزنامه بلژیکی لوسوار

لوسوار روزنامه بلژیکی می‌نویسد، طرح یک حمله تروریستی با بمب‌گذاری در یک میتینگ اپوزیسیون ایران در ویلپنت (حومه پاریس) که در تیرماه ۱۳۹۷، توسط مقامات بلژیک خنثی شد... هدف گسترده رژیم ایران در صدور تروریسم به اطراف و اکناف جهان، از جمله در قلب ارو پای غربی، را به‌خوبی نشان می‌دهد...در این میتینگ شمار زیادی از شهروندان فرانسوی، آمریکایی و شهروندانی از سراسر اروپا حضور داشتند.

این روزنامه اضافه می‌کند: جان تمام این اشخاص بر اثر این توطئه [رژیم] ایران در معرض خطر قرار داشت. هدف رژیم ایران البته همان گروه اپوزیسیون رژیم بود، اما خطر بزرگ تلفات انسانی جنبی از بین غیرنظامیان بی‌گناه نیز وجود داشت.

این ظن قوی وجود داشت که رژیم ایران مستقیماً پشت این تلاش برای سوءقصد داشته باشد. اولاً به‌دلیل هدف انتخاب شده: یک میتینگ مجاهدین خلق، اپوزیسیون ممنوع شده توسط دولت تهران شخصیتهای سیاسی آمریکایی نزدیک به دونالد ترامپ (رودی جولیانی، نیوت گینگریچ) نیز قرار بود در همان روز خنثی شدن توطئه حمله تروریستی، در بین شرکت‌کنندگان در میتینگ ویلپنت حضور داشته باشند.

این روزنامه می‌پرسد آیا همه این عوامل برای متهم ساختن رژیم ایران به طراحی توطئه مزبور کفایت می‌کند؟

نیتان سیلز پاسخ می‌دهد: "مقامات قضایی بلژیک بر این باورند. بلژیک رهبر مفروض توطئه (اسدالله اسدی، را رسما تحت پیگرد قرار داده و موفق به استرداد این مظنون از آلمان شده است. به این ترتیب قضات حرفه‌یی اروپایی معتقدند که این عملیات توسط رژیم ایران انجام شده است".

وکیل شاکیان اخیراً مدارکی برای نشان‌ دادن حمایت علنی تهران از مغز متفکر مفروض توطئه حمله تروریستی در ویلپنت را در اختیار دادستانی فدرال قرار داده است.

نیتان سیلز هماهنگ‌کننده ضدتروریسم ایالات متحده می‌گوید: کسی که حمله علیه یک تجمع سیاسی را طراحی می‌کند، دیپلمات نیست، تروریست است.

وی اضافه می‌کند: ما معتقدیم که تک‌تک کشورهای اروپایی باید ماهیت واقعی رژیم ایران را درک کنند. باید کلیه منابع درآمد به‌خصوص برای حزب‌الله را قطع کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a826a2a-c7f2-407d-8882-242fafe62044"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات