728 x 90

نیتان سیلز: هیچ جایی از دستان اهریمنی رژیم ایران امنیت ندارد

نیتان  سیلز
نیتان سیلز

نیتان سیلز، هماهنگ‌کننده مقابله با تروریسم در وزارت‌خارجه آمریکا در جلسه بنیاد ویلسون و بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشنگتن در مورد سالگرد بمب‌گذاری در آمیای آرژانتین گفت:‌ این بمب‌گذاری توسط گروه تروریستی حزب‌الله با حمایت و هدایت کامل رژیم ایران انجام شد. هیچ جایی از دستان اهریمنی رژیم ایران امنیت ندارد.

نیتان سیلز گفت وزیر پمپئو اخیراً تأکید کرد که رژیم ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در دنیا است. این مسأله در سال ۱۹۹۴(هنگام حمله به آمیا) صدق می‌کرد و الآن هم صدق می‌کند.

 

سران رژیم ایران حمله به آمیا را تأیید کردند. سپاه پاسداران پول این کار و پشتیبانی لجستیک را فراهم کرد. و حزب‌الله، که مدت مدیدی نیروی نیابتی سپاه پاسداران بود، این عملیات را به اجرا گذاشت.

 

۲۵سال بعد،. هم‌چنان شش حکم جلب بین‌المللی وجود دارد. هشدارهای قرمز اینترپل هم باقی است. این احکام و هشدارها به دستگیری اعضای حزب‌الله و چند مقام ارشد رژیم ایران شامل می‌شود. شامل احمد وحیدی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و وزیر دفاع سابق. محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران. و علی فلاحیان وزیر اطلاعات سابق رژیم ایران. همچنین حکم جلب برای محسن ربانی و احمد اصغری که در سفارت رژیم در بوئنوس‌آیرس کار می‌کردند، نیز وجود دارد.

هماهنگ کننده ضدتروریسم در وزارت‌خارجه آمریکا با اشاره به تحقیقات ۱۱ساله قاضی شهید آلبرتو نیسمن در این پرونده گفت:‌

ربع قرن از بمب‌گذاری آمیا گذشته است، ولی تهدیدات رژیم ایران، سپاه پاسداران و حزب‌الله هنوز از بین نرفته است. رژیم تهران هم‌چنان صدها میلیون دلار برای تروریستها در سراسر دنیا فراهم می‌کند. این رژیم فقط برای حزب‌الله هر سال حدود ۷۰۰میلیون دلار تأمین کرده است. این رژیم این کار را به‌رغم آشفتگی موجود در اقتصاد ایران انجام می‌دهد. و بسیاری از مردم کشورش را به فقر کشانده است. اولویتهای تهران روشن است، دنبال این نیست که رشد اقتصادی در داخل کشور را افزایش دهد یا بیکاری روزافزون ایران را کاهش دهد. آنچه رژیم ایران به آن ارجحیت می‌دهد، بمب برای صدور تروریسم است.

در واقع حزب‌الله و پشتیبان آن در ایران تروریسم را در سراسر جهان گسترش می‌دهند. از حملاتی به تأسیسات دیپلماتیک ما در عراق، تا توطئه تروریستی در کشورهای آفریقا مانند کنیا و نیجریه، از توطئه‌هایی علیه کشورهای همسایه در خلیج‌فارس تا طراحی بمب‌گذاری و سوءقصد در قلب اروپا، هیچ جایی از دستان اهریمنی رژیم ایران امنیت ندارد.

 

نیتان سیلز در ادامه افزود: دولت ما برای مقابله با حزب‌الله و سایر تروریستهای مورد حمایت ایران چه کاری انجام می‌دهد. هم در سراسر جهان و هم همین جا در نیم‌کره خودمان. تحت رهبری رئیس‌جمهور ترامپ ما تلاشهای مقابله با تروریسم خود علیه رژیم ایران، سپاه پاسداران و حزب‌الله را در سرتاسر جهان افزایش دادیم. برجسته‌ترین نکته شایان ذکر این بود که در ماه آوریل وزیر پمپئو گام بی‌سابقه‌یی برداشت و سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی قرار داد. و این لیست‌گذاری مربوط به تمامیت سپاه پاسداران از جمله نیروی قدس آن می‌شد. این اولین بار بود که آمریکا تاکنون بخشی از دولت دیگری را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی لیست‌گذاری کرد. و دولت آمریکا هم‌اکنون رسماًً بر این واقعیت صحه می‌گذارد که سپاه پاسداران نه فقط تروریسم را تأمین مالی و ترویج می‌کند بلکه فعالآنه دست‌اندرکار تروریسم به‌عنوان ابزار حکومت داری است.

 

در هفته‌های اخیر دولت آمریکا رؤسای امنیتی و اطلاعاتی حزب‌الله در کنار دو عضو حزب‌الله در پارلمان لبنان را لیست‌گذاری کرده است. تحریم‌های ما رژیم ایران، سپاه پاسداران و حزب‌الله را از پولی که نیاز دارند برای این‌که تروریسم را در سراسر جهان ترویج کنند، محروم می‌کند...... ما به افزایش فشار مالی ادامه خواهیم داد و به رژیم ایران و نیروهای نیابتی تروریست آن هزینه‌هایی اعمال می‌کنیم تا زمانی که آنها از رفتار شرورانه و قانون شکنانه خود دست بردارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/115621b3-9d2a-425e-ad78-3464b7b7182f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات