728 x 90

نیتان سیلز: رژیم ایران بدترین کشور حامی تروریسم در دنیا

نیتان سیلز هماهنگ‌کننده مقابله با تروریسم در وزارت‌خارجه آمریکا
نیتان سیلز هماهنگ‌کننده مقابله با تروریسم در وزارت‌خارجه آمریکا

نیتان سیلز هماهنگ‌کننده مقابله با تروریسم در وزارت‌خارجه آمریکا، در جلسه آنلاین دفتر مقابله با تروریسم سازمان ملل با عنوان "چالشهای استراتژیک و عملی مقابله با تروریسم در یک فضای پاندمی جهانی" درباره تروریسم رژیم ایران گفت: «ماه گذشته، وزارت‌خارجه آمریکا گزارش سالانه کشوری خود در مورد تروریسم را منتشر کرد که به این نتیجه رسید که در سال۲۰۱۹ رژیم ایران هم‌چنان بدترین کشور حامی تروریسم در دنیا بود».

وی به فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ پرداخت و گفت: «در ژوئن ۲۰۱۸، مقامات یک توطئه رژیم ایران برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی سیاسی در نزدیکی پاریس را خنثی کردند و چند عامل را دستگیر کرده شامل یک مقام اطلاعاتی رژیم ایران که با پوش دیپلماتیک در اتریش کار می‌کرد».

هماهنگ کننده مقابله با تروریسم در وزارت‌خارجه آمریکا درباره پشتیبانی رژیم از شبه‌نظامیان نیروهای نیابتی در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: «رژیم ایران هم‌چنین به پشتیبانی از نیروهای نیابتی تروریست متعددی در سراسر جهان ادامه می‌دهد. در سال گذشته، تروریستهای مورد حمایت رژیم ایران در عراق از جمله کتائب حزب‌الله دست به حملات مرگبار علیه پرسنل نظامی و تأسیسات آمریکا و عراق زده‌اند. رژیم ایران برای شورشیان حوثی در یمن تسلیحاتی که آنها برای حمله به فرودگاه‌ها، زیرساختهای انرژی و سایر تأسیسات مدنی در عربستان سعودی و امارات متحده عربی استفاده کردند، تأمین کرده است. و این رژیم کماکان به‌طور خیلی تنگاتنگ با حزب‌الله، که یک تهدید تروریستی واقعی جهانی است، کار می‌کند».

نیتان سیلز به تحریم‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: «آمریکا در پاسخ به این موارد از اختیارات تحریمی به‌طور تهاجمی استفاده کرده است تا جریان پول به تهران و نیروهای نیابتی تروریست آن را قطع کند. سال گذشته، ما سپاه پاسداران رژیم ایران شامل نیروی قدس آن را به‌عنوان یک سازمان تروریست خارجی [FTO] لیست‌گذاری کردیم. این اولین بار بود که یک بخش از یک دولت وارد فهرست FTO شده است.

ما هم‌چنین اقدام قاطع علیه حزب‌الله اتخاذ کردیم، گروهی که از دهه۱۹۹۰ مشمول تحریم‌های تروریستی آمریکا بوده است. از سال۲۰۱۷، وزارت‌خانه‌های خارجه و خزانه‌داری بیش از صد لیست‌گذاری علیه رهبران، تأمین مالی کنندگان و تسهیل کنندگان حزب‌الله اعلام کرده است.

ما قوت قلب گرفتیم که دیدیم کشورهای هر چه بیشتری یک رویکرد مشابه اتخاذ می‌کنند. در اروپا، انگلستان و آلمان حزب‌الله را در تمامیتش لیست‌گذاری کرده یا ممنوع کردند و فرق قائل شدن غلط بین به‌اصطلاح «بال سیاسی» و «بال نظامی» آن را رد کردند. کوزوو هم همین کار را کرد. هلند با تمامیت حزب‌الله به‌عنوان یک سازمان تروریستی رفتار می‌کند. و ماه گذشته، پارلمان اتریش یک لایحه قانونی تصویب کرد که خواستار اقدام قویتر علیه این گروه شد.

اینجا در نیم‌کره غربی نیز داستان مشابه‌ای است جایی که ما شاهد لیست‌گذاریهای حزب‌الله از جانب آرژانتین، کانادا، کلمبیا، گواتمالا، هندوراس و پاراگوئه بودیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f8c84d8-db1a-41f3-8661-e892b4aecdae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات