728 x 90

مقام آمریکایی: زندانی کردن شهروندان آمریکایی برای امتیاز گرفتن اوج قساوت و ستمگری است

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

یک مقام ارشد وزرات خارجه آمریکا در کنفرانس تلفنی مطبوعاتی گفت: اگر رژیم ایران خالصانه تصمیم بگیرد که به برجام برگردد، کارها خیلی سریع پیش خواهد رفت و اقدامات لازم هم بالنسبه سریع شکل خواهند گرفت. اما ما هنوز نمی‌دانیم آیا رژیم این تصمیم را گرفته است یا خیر. ما دنبال برگشتن به یک وضعیت متابعت دوجانبه به همان توافقی هستیم که کارکرد داشت، سپس آنها را پایه‌یی برای ایجاد توافقی پایدارتر و قوی‌تر قرار می‌دهیم. لذا اگر رژیم ایران برای چنین چیزی آماده نیست، دولت بایدن متناسب با شرایط رفتار خواهد کرد و هر کاری از دستش برآید انجام می‌دهد تا مطمئن شود این رژیم به تسلیحات هسته‌یی دست پیدا نکند.

وی در مورد شهروندان آمریکایی که در ایران زندانی هستند گفت: این اوج ستم‌پیشگی است و به سختی می‌توان از آن گذشت که ببینیم شهروندان آمریکایی به ناحق و با هدف استفاده از آنها به‌عنوان ابزاری برای گرفتن امتیاز از آمریکا و یا کشورهای دیگر زندانی می‌شوند. اما آنها این قساوت و ستمگری را از حد گذرانده‌اند. بله رژیم ایران را می‌گویم، آن هم با درز اطلاعاتی مبنی بر این‌که گویا توافقی صورت گرفته است. هرکس می‌تواند تصور کند که خانواده زندانیان چه رنجی را باید تحمل کنند، وقتی برای لحظاتی فکر می‌کنند عزیزانشان قرار است به خانه برگردند. این قساوتی غیرقابل توصیف است. هیچ توافقی صورت نگرفته است. ما هر کاری از دستمان برآید برای بازگرداندن این زندانیان به وطنشان انجام می‌دهیم و تا آن زمان از پا نمی‌نشینیم.

این مقام افزود: این سؤال مطرح است که آیا رژیم ایران به‌طور کامل می‌فهمد که آمریکا نمی‌تواند بیش از آنچه که برای کاهش تحریم‌ها ضروری است بپردازد؟ و یا رژیم هم نمی‌تواند کمتر از ضرورتهای بازگشتش به متابعت‌ها بپردازد؟ بنابراین باید دید. هنوز معلوم نیست آیا رژیم ایران آماده است این واقعیتها را به‌رسمیت بشناسد یا خیر (سایت وزارت‌خارجه۱۶ اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d1d5701-5f26-4915-996f-01b11619770d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات