728 x 90

بورسیه های رژیم ایران برای جوانان مراکشی

ناصر بوریتا وزیر خارجه مراکش
ناصر بوریتا وزیر خارجه مراکش

ناصر بوریتا وزیر خارجه مراکش از عملیات بی‌ثبات کننده رژیم ایران در شمال آفریقا ابراز نگرانی کرد و گفت این کشور نیاز به حمایت دولت آمریکا دارد تا ظهور تهران در منطقه را بلوکه کند.

وی افزود: عملیات عوامل رژیم ایران بسا فراتر از تلاشهای تروریستی و نظامی است. حزب‌الله در شمال و غرب آفریقا عملیات کلان مالی از طرف رژیم ایران را هدایت می‌کند.

وزیرخارجه مراکش هشدار داد فعالیتهای رژیم ایران به‌عنوان ابزاری در خدمت کمک‌رسانی مالی به‌عملیات جهانی این رژیم است.

بوریتا اضافه کرد: آنها برخی از جوانان ما را با دادن بورسیه، جلب کرده‌اند.

 

بورسیه ایران برای جوانان مراکش

بوریتا وزیر خارجه مراکش گفت ما یک وابسته فرهنگی ایران داشتیم که از شهرهای کوچک مراکش دیدار کرده بود و فستیوالهای کتاب گذاشته بود و کتاب هدیه می‌کرد و در هر شهر کوچک حضور یافته بود.

بوریتا افزود: برای ما سؤال شد که به چه دلیل او کتابهای ایرانی را تبلیغ می‌کند و متوجه شدیم که او دارد بورسیه توزیع می‌کند.

این تعداد در یک‌سال از ۱۰نفر به ۱۲۰نفر رسید که بورسیه داده می‌شدند تا در قم تحصیل کنند.

وی گفت ما از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ هیچ رابطه‌یی با ایران نداشتیم به‌دلیل همین بورسیه که توزیع می‌کردند.

لازم به یادآوری است که در مارس۲۰۱۷ مراکش قاسم تاج الدین مسئول مالی حزب‌الله را با حکم جلب انترپل دستگیر کرد. مراکشیها تاج الدین را در ماه مه به آمریکا مسترد کردند.

همچنین خزانه‌داری آمریکا تاج الدین را به‌عنوان یک تروریست جهانی در ۲۰۰۹به‌خاطر عملیات مالی که از طرف حزب‌الله هدایت می‌کرد نامگذاری کرد.

 

بیشتر بخوانید:

پادشاه بحرین و پادشاه مراکش حمایت رژیم ایران را از تروریسم محکوم کردند

پادشاه بحرین و پادشاه مراکش دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه و حمایت این رژیم از تروریسم را محکوم کردند.

پادشاه بحرین و همتای مراکشی او محمد ششم در دیدار روز دوشنبه 6اردیبهشت در منامه پایتخت بحرین هشدار دادند دخالتهای رژیم ایران امنیت و ثبات در بحرین و کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و سایر کشورهای عربی را بهم زده است.

آنها رژیم ایران را از حمایت از تروریسم برحذر داشتند.

وزیران خارجه اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود دخالت رژیم ایران در کشورهای عربی را محکوم کردند

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد: «بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب امروز یکشنبه، شلیک موشک بالستیک ساخت رژیم ایران به عربستان توسط شبه‌نظامیان حوثی را محکوم کرد و همبستگی کامل خود را با عربستان در همه اقداماتی که برای حفظ امنیت ملی خود به کار می‌گیرد، اعلام کردند».

در این بیانیه به رژیم ایران هشدار داده شده تا حمایتش از «شبه‌نظامیان حوثی در یمن» و همچنین حمایتش از حزب‌الله در لبنان را متوقف کند.

 

معاون دبیرکل اتحادیه عرب: رژیم ایران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می‌کند

حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب گفت:‌رژیم ایران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می‌کند.

وی که روز چهارشنبه 6دی با خبرگزاری چینی شینهوا مصاحبه می‌کرد امکان برگزاری گفتگو میان اعراب و رژیم ایران برای تهیه یک راه‌حل برای بحران یمن را مردود دانست و یادآور شد رژیم ایران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می‌کند. وی افزود: تهدیدهای رژیم ایران با فراخوانها برای گفتگو همخوانی ندارند...

معاون دبیرکل اتحادیه عرب گفت با وجود وضعیت دشوار در یمن و بحران انسانی در آنجا ما خوشبین هستیم که پیشرفت ممکن است تا سال آینده در یمن محقق شود.

 

دخالت رژیم ایران در کشورهای عربی

تلویزیون العربیه الحدث۱۵دی۹۴در گزارشی از دخالتهای رژیم در کشورهای عربی گفت: اصرار رژیم ایران به دخالت در امور منطقه و بی‌ثبات و ناامن کردن کشورها با دلایل متقن مستند شده است و ارگانهای امنیتی کشورهای منطقه کشف و بازداشت محموله‌های سلاح و مواد منفجره قاچاق شده توسط رژیم ایران را به ثبت رسانده‌اند و ارائه داده‌اند ولی رژیم ایران از دخالتش در امور کشورهای منطقه دست برنداشته است و از کمک‌رسانی و پشتیبانی سلاح و پول به گروه‌های غیرقانونی مثل حوثیها در یمن ابا نکرده و آنها را در برابر حکومت مشروع کشور یمن تقویت کرده است.

 

العربیه الحدث با اشاره به برخی موارد این دخالتهای تروریستی رژیم ایران در کشورهای منطقه افزود:
برجسته‌ترین موارد در این رابطه کشف یک قایق ایرانی در دریای عرب در سپتامبر گذشته بود که برای کودتا چیان حوثی سلاح می‌برد.

عربستان سعودی نیز یکی از اهداف رژیم ایران برای ناامن کردن بود. رسانه‌های عربستان در نوامبر گذشته اعلام کردند که مقادیر زیادی تجهیزات نظامی و اسناد قلابی و پول از جمله پول ایرانی و میزان زیادی مهمات جنگی در یک حمله به شهرک اقداح در استان قطیف کشف کرده‌اند.

دولت کویت در اوت گذشته اعلام کرد که یک محموله بزرگ سلاح کشف کرده است که از ایران به این کشور قاچاق شده است.


همچنین بحرین که از دخالتهای رژیم ایران بسیار رنج دیده است طی سالهای گذشته بارها اعلام کرده که محموله‌های سلاح و مواد منفجره و حتی هواپیمای جاسوسی رژیم ایران را کشف کرده است. بحرین همچنین فاش کرد که در منامه یک تیم وابسته به رژیم ایران را دستگیر کرد که برای اقدامات تروریستی فعالیت می‌کرد..

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1511726e-5716-4d5b-adcd-e8284f7643b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات