728 x 90

نامگذاری تروریستی حزب‌الشیطان در آلمان و واکنش رسانه‌های حکومتی

وزارت خارجه آلمان
وزارت خارجه آلمان

سپاه پاسداران در خبرگزاری خود روز ۱۳ اردیبهشت در واکنش به ضربه ناگهانی لیست‌گذاری حزب‌الشیطان لبنان توسط آلمان با غیظ نوشت: دولت آلمان در حالی حزب الله لبنان را یک گروه تروریستی می خواند که سال هاست از (مجاهدین) دفاع می کند و خاک کشورش را مأمن فعالیتهای این گروه قرار داده است... دولت جمهوری اسلامی باید با استناد به قوانین حقوق بین الملل، آلمان را به علت دفاع و همکاری با (مجاهدین) در فشار دادگاه های بین المللی قرار دهد.

خبرگزاری سپاه پاسداران زیر عنوان «ترس از انتقام خون پاسدار قاسم سلیمانی» نوشت: حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه بعد از ترور سلیمانی با چالش جدی مواجه شده است و کشورهای منطقه و گروه های مقاومت، انتقام خون سلیمانی را اخراج آمریکا از خاورمیانه اعلام کرده اند.

روزنامهٔ حکومتی آفتاب یزد ۱۳اردیبهشت با نگرانی از نامگذاری تروریستی حزب‌الشیطان در آلمان نوشت: تعطیلی اخیر فعالیت‌های حزب‌الله در آلمان را می‌توان یک قدم دیگر برای اعمال فشار بیشتر به ایران در آستانهٔ احتمال رفع تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی‌دانست. حزب‌الله جدای از ایران نیست این موضوعی است که بارها حسن نصرالله نیز با صراحت به‌آن اشاره کرده است. به تدریج فشارها بر ایران با نزدیک شدن به مهر و آبان که زمان لغو تحریم تسلیحاتی است، بیشتر می‌شود..

روزنامه حکومتی وطن امروز ۱۳اردیبهشت با سوزوگداز از فعالیت هواداران مجاهدین در آلمان نوشت: آلمان در اقدامی مغرضانه حزب‌الله لبنان را گروه تروریستی اعلام کرد.
نباید از خاطر برد که دولت آلمان در حالی حزب‌الله لبنان را یک گروه تروریستی می‌خواند که سال‌هاست از (مجاهدین)..... دفاع می‌کند و خاک کشورش را مأمن فعالیت‌های آنها کرده است.

روزنامه حکومتی اعتماد ۱۳اردیبهشت نوشت: «آلمان حزب‌الله لبنان را در لیست سیاه خود قرار داد و قبل از آن نیز انگلستان در فوریه ۲۰۱۹دست به چنین اقدامی زد.
پرسش اینجاست که چرا در این بازه زمانی چنین اتفاقی رخ می‌دهد. از دو زاویه می‌توان به مسأله نگاه کرد؛ یکی این‌که سیاست خاورمیانه‌ای اروپا تفاوت چندانی با سیاست آمریکا در این منطقه ندارد
هر دو مکمل هم بوده و در تعارض کامل با سیاست خاورمیانه‌ای ایران است. از این جهت، اقدام آلمان و قبل از آن انگلستان علیه حزب‌الله همراستای راهبرد مقابله آمریکا با نفوذ و نقش منطقه‌یی ایران است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c3c76de-f463-4b27-b6c8-76046e545bc0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات