728 x 90

نگرانی رژیم آخوندی از پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به رادیو و تلویزیون رژیم نسبت به پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران ابراز نگرانی کرد. این منبع امروز یکشنبه 13اسفند  با عنوان: تحریم سپاه، جدیدترین کارشکنی فراجناحی واشینگتن علیه برجام با سوز و گداز نوشت:‌  آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه تهران، با تهیه پیش‌نویس «قانون طرد اقتصادی سپاه پاسداران » بار دیگر سپاه پاسداران را به دایره تحریم‌های ضدایرانی خود اضافه کرد.  آمریکایی‌ها در پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدید علیه ایران نه تنها به‌دنبال تحریم سپاه هستند، بلکه گام‌هایی برای جلوگیری از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و سایر نهادهای بین‌المللی برداشته‌اند که خلاف صریح موازین حقوق و عرف بین‌الملل است.

پیش‌نویس قانون طرد اقتصادی سپاه پاسداران، طرحی ۲۷صفحه‌یی است که دو حزب جمهوریخواه و دموکرات با هدف قرار دادن شرکتها و سازمانهای مرتبط با سپاه، در تلاش‌اند تا بدین وسیله فشارهای جدیدی را به کشورمان وارد کنند. این طرح که روز پنجشنبه دهم اسفند برابر با اول مارس به کنگره ارائه شد، جدیدترین طرح فراجناحی در آمریکا برای تحریم شرکتهای مرتبط با سپاه به‌شمار می‌رود که به نوعی راه جمهوری اسلامی ایران را برای ورود به سازمان تجارت جهانی مسدود می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه  افزود: پیش‌نویس این طرح که خواستار گسترش تحریم‌ها علیه ایران در زمینه‌های مختلف است توسط اد رویس، نماینده جمهوری ‌خواه کنگره و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین الیوت انگل، عضو ارشد این کمیته تهیه شده است که نشانگر تلاش دو حزب اصلی ایالات متحده برای اعمال فشار همه‌جانبه بر جمهوری اسلامی است.

دونالد ترامپ و همراهانش که نشان داده‌اند از هیچ تلاشی برای تحریم تهران دریغ نمی‌کنند، در صورت تصویب این پیش‌نویس و تبدیل شدن آن به قانون، اجازه خواهند داشت تا شرکتهایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حتی کمتر از 50درصد در آنها سهام دارد را وارد تحریم‌های خود کنند و بر سر راه اشخاصی که قصد انجام معاملاتی با سپاه دارند، موانع اساسی ایجاد کنند.

آمریکایی‌ها، دلیل گسترش تحریم‌ها علیه ایران را به‌خاطر نقش سپاه پاسداران در حمایت از دولت سوریه عنوان کرده‌اند. اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که مبتکر اصلی این طرح به‌شمار می‌رود، در بخشی از ادعاهای ضدایرانی خود در مورد این طرح مدعی شد، سپاه از برنامه‌ هسته‌یی و موشکی ایران حمایت مالی انجام می‌دهد و باید صدها شرکت اصلی این نهاد در آینده تحریم شوند. الیوت انگل عضو ارشد این کمیته نیز با مطرح کردن ادعاهای ضدایرانی خود مدعی شده این طرح لطمه‌ای به تعهدات آمریکا در قبال توافق هسته‌یی نمی‌زند! در صورتی که پیش‌نویس این طرح ضدایرانی تصویب و شکل قانونی به خود بگیرد، دو مجلس قانون‌گذاری آمریکا به دولت ترامپ مأموریت می‌دهند تا ظرف 6ماه پس از اجرایی شدن آن گزارشی درباره زنجیره تأمین داخل و خارج ایران که مستقیم یا غیرمستقیم به سپاه پاسداران کمک می‌کنند، تهیه و تحویل کمیته‌های مرتبط با کنگره بدهد که نشان‌دهنده دخالت آشکار این کشور در امور داخلی ایران است.

محمدرضا محسن‌ثانی عضو سابق کمیسون امنیت  مجلس ارتجاع  درباره  پیش‌‌نویس طرح تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسدارن  گفت: کاخ سفید می‌خواهد با اعمال تحریم‌های گسترده و ایجاد فشار همه جانبه، ایران را مجبور به خروج اجباری از برجام کند. وی  افزود: از آنجا که خروج از برجام برای هر کدام از کشورهای عضو توافق هزینه‌های سنگینی دارد، کاخ سفید به‌دنبال این است تا ایران را مجبور به خروج از برجام کند تا بدین وسیله هزینه‌های خارج شدن از برجام را به گردن ایران بیندازد.

عضو سابق کمیسون امنیت  مجلس ارتجاع با اشاره به این‌که دونالد ترامپ از ابتدای دوران ریاست‌جمهوری برای از بین بردن برجام تلاش کرده است، گفت: آمریکا با اعمال تحریم‌های متعدد می‌خواهد کاری کند تا تهران هم در خروج از برجام سهمی داشته باشد و به نوعی هزینه‌های خروج از این توافق تقسیم شود.

طرح تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران طرحی است که با همکاری دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برای جدیدترین طرح فراجناحی در آمریکا برای فشار بر تهران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed7728d3-639f-44fa-ab95-f4deaae9ee1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات