728 x 90

نگرانی خامنه‌ای از نزدیکی روسیه و آمریکا و سفر ولایتی به مسکو

ترس و نگرانی خامنه ای از نزدیکی روسیه و آمریکا
ترس و نگرانی خامنه ای از نزدیکی روسیه و آمریکا

در حالی که قرار است رؤسای جمهور آمریکا و روسیه چهار روز دیگر در هلسینکی دیدار کنند، ولایتی مشاور خامنه‌ای، برای انجام یک سفر سه روزه وارد مسکو شد. سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم درباره این سفر گفت: ولایتی فرستاده ویژه روحانی در سفر به مسکو پیام (خامنه‌ای و روحانی) را به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تقدیم می‌کند.

وی افزود: پس از خروج آمریکا از برجام جمهوری اسلامی تصمیم گرفت با اعزام تعدادی از فرستادگان دیدگاههای ما را برای سایر کشورها تشریح کند.

 

همزمانی سفر ولایتی و نخست‌وزیر اسراییل به مسکو

همزمان با سفر ولایتی، نخست‌وزیر اسراییل نیز به مسکو سفر کرد. وی قبل از سفر به مسکو با فرستاده ویژه پوتین و معاون وزارت‌خارجه روسیه دیدار کرد و گفت، رژیم ایران باید سوریه را ترک کند و اسراییل حضور نظامی این رژیم یا گروه‌های مورد حمایت آن را در سوریه تحمل نخواهد کرد.

ولایتی در پاسخ به سؤالی راجع به سفر نخست‌وزیر اسراییل به مسکو همزمان با سفر خودش، واکنشی عصبانی نشان داد:

خبرنگار: همزمان با سفر جنابعالی بنیامین ناتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم لحظاتی پیش وارد همین فرودگاه شد و قرار است با آقای پوتین دیدار بکنه و گفته بود که پیش از دیدار پوتین و ترامپ موضوعات مهمی هست که می‌خواهم با ایشون در میان بگذارم. همزمانی این سفرها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ولایتی: ایشان یک آدم دوره‌گردیست که هر روز در یک نقطه از جهان سفر میکنه و اظهارات بی‌مبنا و بی‌منطقی میکنه... و لذا وجود یا عدم حضور او در روسیه هیچ تأثیری در مأموریت استراتژیک ما در...

 

نگرانی از معامله روسیه و آمریکا بر سر رژیم در سوریه

یک دیپلمات سابق رژیم به نام تاجیک با نگرانی از نتایج دیدار سران کشورهای آمریکا و روسیه در هلسینکی گفت: ممکن است منافع روسیه ایجاب کند که او با ترامپ معامله کند اما در همین سفر ما باید به روسیه القا کنیم که این معامله نمی‌تواند به ضرر ما باشد.

خبرگزاری حکومتی انتخاب نیز نوشت: هر گامی که آمریکا در سوریه انجام می‌دهد به تلاشهای روسیه برای به حداقل رساندن نفوذ (جمهوری اسلامی) در سوریه وابسته خواهد بود.

این رسانه حکومتی در مطلب دیگری نوشت: روسای جمهور آمریکا و روسیه طی نشست ۱۶ژوئیه در هلسینکی در مورد اوضاع دشوار جنوب سوریه بحث می‌کنند. طبق گفته بسیاری از تحلیلگران آمریکایی این دیدار شامل معامله با نظام سوریه خواهد شد که با برخی رهبران عرب در مورد آن گفتگو شد. این معامله به دمشق اجازه کمک گرفتن از نیروی هوایی روسیه، بازپس‌گیری اراضی در مرزهای مشترک با اردن و عراق و اسراییل را می‌دهد و در مقابل موافقت اسد با ایجاد منطقه عاری از سلاح در امتداد این مرزها و بدون حضور نیروهای (جمهوری اسلامی) را به‌دنبال دارد.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aab95ffb-46a2-4fe0-bbe1-17084d660a22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات