728 x 90

نگرانی جهانگیری از شدت جنگ باندهای نظام: همه در یک کشتی نشسته‌ایم و سرنوشت مشترکی داریم

اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری با نگرانی از شدت جنگ گرگها گفت: «نباید (در نظام) با زبان خشم با هم صحبت کنیم. همه در یک کشتی نشسته‌ایم و سرنوشت مشترکی داریم».

معاون آخوند روحانی عصر چهارشنبه ۸بهمن در افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی با حمله به باند رقیب گفت: خمینی به مجلس خبرگان که می‌خواستند قانون اساسی بنویسند می‌گفت: شما قیم مردم نیستید و وکیل مردم هستید و آنچه اکثریت مردم می‌خواهند را باید انجام دهید... امروز با تهدیدات مختلف در جامعه روبه‌رو هستیم.

وی تأکید کرد: باید مهارت گفتگو و مدارا کردن را داشته باشیم که وقتی به یکدیگر می‌رسیم با زبان خشن صحبت نکنیم و با مدارا صحبت کنیم چرا که ما دشمن هم نیستیم ... در یک کشتی نشسته‌ایم و یک سرنوشت داریم. (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۸بهمن)

روز سه‌شنبه ۷بهمن مهدی جهانگیری، برادر معاون اول آخوند روحانی (اسحاق جهانگیری) که به جرم قاچاق ارز در بازداشت به‌سر می‌برد به تحمل ۲سال حبس و ضبط ارز قاچاق شده و پرداخت جزای نقدی چهار برابر بهای ریالی محکوم شده است.
وی هم‌چنین به اتهام تحصیل مال نامشروع به تحمل ۲سال حبس و رد مال محکوم شده است. او در رابطه با خودداری از ارائه اطلاعات به سازمان بورس نیز به تحمل ۷۴ضربه شلاق محکوم شده است (سایت ۵۵آنلاین رژیم ۷بهمن).

پیشتر اسحاق جهانگیری در خصوص دستگیری برادرش گفته بود: «از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام و شاکی برادرم ندارم. امیدوارم که سوء‌استفاده سیاسی نباشد و عدالت مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود.»

آخوند روحانی در جنگ و دعواهای باندی درون نظام، روز چهارشنبه ۸بهمن در جلسه هیأت دولت با حمله به باند رقیب گفت: آنهایی که نسبت به‌دولت با لحن نادرست صحبت می‌کنند هم در رسانه‌ها آزادی بیان دارند و هم مصونیت. حتی پشت‌پرده تشویق‌شان هم می‌کنند. اما اگر کسی به نفع دولت حرف بزند هم آزادی بیانش معلوم نیست و هم مصونیتش معلوم نیست.

وی در واکنش به احضار و محاکمه وزیر ارتباطات خود گفت: اگر می‌خواهید کسی را احضار کنید باید من را احضار کنید. وزیر من را نمی‌توانید احضار کنید.

روحانی هم‌چنین با حمله به مجلس ارتجاع گفت: اگر شاکلهٔ بودجه به‌هم نخورد با مجلس همکاری می‌کنیم، اما اگر به‌همین صورت بخواهد جلو برود با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم که امیدوارم این‌طور نشود (تلویزیون رژیم ۸بهمن).

در همین حال اسماعیلی، سخنگوی قضاییه آخوندی در پاسخ به روحانی گفت: باز هم آدرس غلط به مردم داده شد و موضوع احضار وزیر ارتباطات پنهای باند نیست. دولتمردان اگر قصد پاسخگویی دارند خوب است در ارتباط با کاهش ارزش پول ملی، وضعیت معیشت مردم، کنترل بازار و مرغ و تخم‌مرغ به مردم توضیح دهند که چرا وضعیت این‌گونه است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19f5b54b-b318-458f-a21c-c5fc1ca65295"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات