728 x 90

نگرانی از باد و بلوف پنجولی آخوند علوی

فعالیتهای اتمی رژیم ایران
فعالیتهای اتمی رژیم ایران

آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات آخوندها در مصاحبه با تلویزیون رژیم فتوای دجالگرانه و عوام‌فریبانه خامنه‌ای مبنی برخلاف شرع بودن تولید سلاح هسته‌یی را دور زد و و گفت: «اگر یک گربه را گوشه‌یی گیر بیاورند ممکن است رفتاری بکند که گربه‌ای که آزاد است آن رفتار را انجام نمی‌دهد. اگر ایران را به آن سمت هل بدهند، آنوقت تقصیر ایران نیست، بلکه تقصیر آنهایی است که هل دادند که در شرایط عادی ایران چنین نیت و چنین برنامه‌یی ندارد».

این ادعای وزیر اطلاعات آخوندها در مورد روی آوردن حاکمیت آخوندی به ساخت سلاح اتمی با واکنش سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا مواجه شد و در این رابطه گفت: «این اظهارات نگران‌کننده است و بر اساس پیمان منع گسترش سلاح هسته‌یی ایران هرگز، هرگز، هرگز اجازه تجهیز خود به سلاح اتمی را نخواهد داشت».

 

اما آنچه که در این میان اهمیت دارد هراس رسانه‌های هر دو باند حکومتی نسبت به اظهارات آخوند علوی و مشکلات و عواقبی است که برای نظام به بار می‌آورد.

پس از اظهارات علوی بلافاصله رسانه‌های وابسته باند خامنه‌ای نسبت به آن واکنش منفی نشان دادند.

حرف اصلی آنها این است که چرا در مقام وزیر در مورد برنامه هسته‌یی حرف‌هایی زده که خطرناک و حساسیت برانگیز است.

خبرگزاری تسنیم وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران ۲۱بهمن نوشت: «این سخنان از آن جهت کاملاً مغایر با منافع ملی است که می‌تواند به تقویت اهرم فشار طرف غربی در مذاکرات منجر شود و مهمتر از آن به چارچوب آمریکایی‌ها اعتبار ببخشد».

سایت رجا نیوز وابسته به دلواپسان نظام هم نگران واکنش منفی بین‌المللی نسبت به برنامه اتمی رژیم است: «اظهارات شب گذشته وزیر اطلاعات فضا را برای آغاز پروپاگاندای عظیم رسانه‌یی بر علیه برنامه هسته‌یی ایران مهیا کرده تا جایی که بلافاصله پس از این اظهارات نسنجیده -که کاملاً برخلاف نص صریح بیانات رهبر انقلاب می‌باشد- دشمنان جمهوری اسلامی با بهره‌برداری از این مواضع محمود علوی، مدعی شدند که فتوای رهبری انعطاف پذیر بوده و ایران تحت شرایطی به سمت ساخت سلاح هسته‌یی حرکت خواهد کرد!» (جهان نیوز. ۲۱بهمن۹۹)

 

سایت کشته‌شدگان رژیم موسوم به شهدای ایران ۲۳بهمن۹۹ با اشاره به فتوای دجالگرانه خامنه‌ای و نقل این گفته او درمهرماه سال۸۸ که «ما با وجود این‌که می‌توانستیم در این راه قدم برداریم، بر اساس حکم اسلام عزیز کاربرد این سلاح را حرام قطعی شرعی اعلام کردیم، بنابراین هیچ دلیلی ندارد که برای تولید و نگه داشت سلاحی که استفاده از آن مطلقاً حرام است، هزینه کنیم»، اظهارات وزیر اطلاعات را «اظهارات عجیب و نسنجید‌ه‌ای پیرامون ساخت سلاح هسته‌یی» نامید که «آغاز پروپاگاندای عظیم رسانه‌یی بر علیه برنامه هسته‌یی ایران مهیا کرده» است.

مجید ابهری جامعه‌شناس حکومتی در روزنامه حکومتی آرمان۲۳بهمن۹۹ در مورد بلوف آخوند علوی با نگرانی از فشاری که روی رژیم است نوشت: «بیان این نکته آن‌هم از سوی بالاترین مقام امنیتی و اطلاعاتی کشور، بهانه مناسبی به‌دست دشمنان قسم خورده ایران می‌دهد تا نگذارند از کنج فشار خلاص شویم. نکته مهم‌تر این‌که از ساعت پس از سخنرانی، ایشان سوژه دشمنان و رسانه‌های معاند قرار گرفته و دلسوزان نظام و کشور را در اندوه و تفکر فرو برده است».

همین روزنامه حکومتی در مطلب دیگری با عنوان «معنای اظهارات علوی چه بود؟»، نوشته «برای نخستین بار (علوی) در تمام این سال‌ها حرکت به سمت سلاحهای هسته‌یی را دور از ذهن ندانسته و آن را ممکن و محتمل برشمرده است» که طبعاً این این حرف‌ها «جای پرسش‌های بیشتری ایجاد می‌کند، اظهاراتی که بعید به‌نظر می‌رسد بتواند بدون هماهنگی گفته شود».

 

در رابطه با اظهارات علوی ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، گفت که سخنان محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، مبنی بر این‌که اگر ایران تحت فشار قرار گیرد ممکن است به سمت تولید سلاح هسته‌یی پیش برود، «بسیار نگران کننده» است.

وزارت امور خارجه فرانسه هم بدون اشاره به حرفهای علوی از رژیم خواست: «اقدامات جدیدی را که باعث بدتر شدن شرایط هسته‌یی می‌شود را انجام ندهد، شرایطی که هم‌اکنون به‌دلیل انباشت تسلیحات هسته بسیار نگران‌کننده است» (سایت وزارت‌خارجه فرانسه ۲۳بهمن ۹۹).

پر واضح است که اظهارات محمود علوی و از این جنس دود و دمها و بلوفها قبل از هر چیز بیانگر درماندگی و فلاکت حاکمیت آخوندی و سردمداران آن و بن‌بستی است که در آن اسیرند.

پیام این وضعیت برای مردم ایران و کشورهای جهان این است که رژیم آخوندی نفس‌های آخر را می‌کشد و در مثل به غریقی می‌ماند که به هر خس و خاشاکی می‌آویزد ولی نهایتاً غرق خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d86bb391-6db0-4191-a185-6b2f7af37d3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات