728 x 90

«نگذارید سیل بیاید» - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی سه‌شنبه ۱۵تیرماه، بحرانهای کرونا، قطعی برق و بی‌آبی با تیترهایی مثل «مثلث بحران» مورد توجه روزنامه‌ها قرار گرفته که با یادآوری فجایع ناشی از این بحرانها ابراز نگرانی کرده و هشدار داده‌اند.

«نگذارید سیل بیاید»

در روزنامه‌های باند مغلوب این نگرانی از موضع وحشت از قیام و خیزش و بنیان‌کن شدن نظام است. تیتر «نگذارید سیل بیاید» در روزنامه آرمان گویای همه چیز است. که هشدار داده «در چنین شرایط مفتضحانه‌ای یعنی از بی‌برقی و بی‌واکسنی گرفته تا بی‌پولی و بی‌محلی به مردم و کارگران و اعتصابات‌، هستند گروهی که همه هم و غم‌شان طرح «صیانت از فضای مجازی» شده و اینترنت و محدود کردن آن». در ادامه هم نوشته است: ای کاش پیش از آن که سیل بیاید گوش‌ها شست و شو شوند».

در روزنامه‌های باند خامنه‌ای اما از این‌که رئیسی از راه نرسیده در مقابل توفان خشم مردم به جان آمده در اثر این بحرانها قرار گرفته باند رقیب را مورد حمله قرار داده و به رئیسی هم هشدار داده‌اند. کیهان نوشته است «رئیسی... با توجه به بلایی که بر سر معیشت مردم آورده‌اند، نه حق دارد و نه فرصت این را دارد که «اشتباه کند».

«خشم و خاموشی» هم عنوان مطلب وطن امروز از باند خامنه‌ای است که نوشته: «بی‌عملی دولت نتیجه‌یی جز افزایش و انباشت نارضایتی و خشم مردم از شرایط موجود نخواهد داشت». در ادامه هم افزوده: «باید دقت داشت که با انباشت نارضایتی مردم، دولت آینده کار خود را در میانه یک بحران تعمیق‌یافته شروع خواهد کرد».

«بحران‌زده‌ایم» این عنوان مطلب روزنامه جوان وابسته به سپاه است که بدون ارائه راه‌حل از فضای انفجاری جامعه و نفرت مردم از رژیم ابراز دلواپسی کرده و نوشته است: «دولت مستقر تا جایی که در توانش بوده در تنوره این بحرانها دمیده و نارضایتی عمومی را به اوج خود رسانده است. سرمایه اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین پشتوانه هر کشور به فلاکت افتاده و ضایع شده».

«انتخاب سخت» در «ابرچالش»

در روزنامه‌های باند مغلوب سر مذاکره با آمریکا طبق معمول قاطعانه توصیه به تمکین و سازش دارند. نکته جدید در روزنامه فرهیختگان وابسته به ولایتی مشاور سیاسی خامنه‌ای دیده می‌شود که تحت عنوان «انتخاب سخت» نوشته است: «این انتخاب اما صرفاً یک تصمیم ساده نیست؛ که باعث شده نوعی تردید و سردرگمی در میان مشاوران (رئیسی) وجود داشته باشد. چیزی که مشخص است، پذیرش ظرایف وضعیت کنونی توسط مقامات ارشد کشور است. تشکیل کمیته چند نفره برای بررسی توافق احتمالی وین و تصمیم‌گیری نسبت به آن‌که با مجوز (خامنه‌ای) صورت گرفته، نشان از این عقلانیت و واقع‌بینی سیاسی دارد».

اعتماد هم به‌نقل از قربان اوغلی کارگزار سابق وزارت‌خارجه رژیم بر ضرورت همین «انتخاب سخت» تأکید کرده و نوشته است: «به اعتقاد من این تصمیم سیاسی هم باید در تهران اتخاذ شود چرا که آمریکایی‌ها و آقای بایدن عجله‌ای برای دستیابی سریع به توافق ندارند و عدم دستیابی به توافق هم بیشتر (نظام) را متضرر می‌کند».

«گره مذاکرات هسته‌یی کجاست؟» عنوان مقاله‌یی در ستاره صبح از باند مغلوب است که به‌نقل از یک کارگزار حکومتی تشدید شرایط علیه نظام را گوشزد کرده و نوشته است: «نکته مهم این است که مسئولان باید به این مسأله توجه کنند که وضعیت امروز منطقه و جهان با دوران اوباما تفاوت پیدا کرده است. در نتیجه این احتمال وجود دارد که برجامی که در آینده درباره آن صحبت خواهد شد همراه با برخی تغییرات باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1819a3e3-d2b8-4741-a2e4-2c749010e3e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات