728 x 90

نگاهی به تاریخچه گردهمایی‌های بزرگ مقاومت (کهکشان)

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران - آرشیو
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران - آرشیو

پس از شکست کودتای ۱۷ژوئن۲۰۰۳ (۲۷خرداد سال ۱۳۸۲) و پیروزی بزرگ مقاومت ایران، همه ساله مقاومت ایران اقدام به برگزاری گردهمایی بزرگ با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی و ایرانیان آزاده از سراسر جهان می‌کند.

امسال نیز این گردهمایی در روزهای ۱۹و ۲۰ و ۲۱ تیر در اشرف ۳ و در ارتباط به کشورهای جهان به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

در این نوشته نگاهی کوتاه به تاریخچه ۱۷گردهمایی که از سال ۱۳۸۳ تا بحال برگزار شده خواهیم داشت

 

اولین گردهمایی: سال ۱۳۸۳

اولین گردهمایی بزرگ ایرانیان پس از واقعه ۱۷ژوئن در سال ۱۳۸۳برگزار شد.

در آن گردهمایی،دانیل میتران چهره نامدار مقاومت ضدفاشیستی فرانسویان و یکی از نمادین‌ترین قطب‌های اخلاقی فرانسه در اولین سالگرد حمله به مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده‌اش مریم رجوی، پیام گرمی در حمایت از مقاومت ایران، به هزاران ایرانی شرکت‌ کننده در مراسم فرستاد و همبستگی خود با مردم ایران و مقاومتشان را یک بار دیگر اعلام کرد.

شخصیت اصلی مهمان در آن مراسم، هیأت حزب سوسیالیست فرانسه و آقای ملانشون عضو رهبری ملی این حزب بود. خانم مریم رجوی به هیأت حزب سوسیالیست فرانسه گفت: «ما که در ۱۷ژوئن گذشته، ناگهان، هدف حمله قرار گرفتیم، گناهی جز مقاومت در برابر فاشیسم مذهبی، نداشتیم»... آیا پای معامله با یک رژیم نامشروع علیه یک مقاومت مشروع در میان نبود؟ … اگر مقاومت برای آزادی جرم است، ما به این گناه بزرگ افتخار می‌کنیم».

 

در آن سخنرانی خانم مریم رجوی، با اشاره به مبارزه حقوقی مجاهدین علیه برچسبها و اتهامات آخوندها و مماشاتگران با فاشیسم مذهبی گفت:‌

«هم‌چنانکه ویلیام بوردون (حقوقدان سرشناس فرانسوی) گفته است: «چنان‌چه مجاهدین موفق به عقب راندن عنصر سیاسی به نفع عنصر حقوقی شوند، نه تنها خود برنده خواهند شد بلکه بشریت را هم به پیروزی خواهند رساند».

کارزار حقوقی مجاهدین که از فردای بزرگترین تهاجم پلیسی تاریخ فرانسه در یک عملیات شهری، آغاز شد اگر‌چه آماج مقدمش، بازکردن زنجیرهای مماشات‌گران از دست و پای مقاومت ایران و یک حرکت ملی بود اما آن حرکت، در عین‌حال اقدامی نوین در دنیای سیاست بود اقدامی که روی حقانیت بی‌چون و چرای مقاومت یک خلق استوار بود که اگر ایستادگی کند و بهای آن را بپردازد وجدانهای بیدار بشری در سراسر دنیا به حمایت از آن برخواهند خواست. این حقیقت در سالهای بعد به‌روشنی به اثبات رسید.

 

 

دومین گردهمایی: سال ۱۳۸۴

مقاومت ایران روز شنبه۲۸خرداد(۱۸ژوئن) سال ۱۳۸۴در فردای تحریم بزرگ ملی علیه نمایش انتخاباتی رژیم آخوندی و به‌مناسبت دومین سالگرد حمله ننگین ۱۷ژوئن، اجتماع بزرگ خود را در سرژی‌ پونتواز در شمال پاریس برگزار کرد.

 

شرکت‌ کنندگان در این اجتماع، ضمن محکوم کردن وقایع ۱۷ژوئن حمایت خود را از خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران اعلام داشتند و خواهان رفع محدودیتهای اعمال شده علیه مقاومت ایران و بسته شدن این پرونده شدند. آنان همچنین تحریم سراسری نمایش انتخاباتی رژیم آخوندی را بیانگر فقدان مشروعیت تمامیت رژیم و رأی تمایل مردم ایران به سرنگونی این رژیم توصیف کردند.

 

یکی از ویژگی‌های این مراسم، حضور گسترده چهره‌هایی از جناح‌های سیاسی متفاوت و گاه رقیب است که برای دفاع از پایه‌یی‌ترین ارزش‌های دموکراتیک، حقوق پناهندگان، حقوق‌بشر و حق مقاومت در برابر دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران

شمار زیادی از نمایندگان پارلمانها شخصیتهای سیاسی فرهنگی مذهبی و حقوق‌بشری نیز در این گردهمایی که توسط بیش از ۳۰سازمان حقوق‌بشری و غیردولتی فرانسوی مورد حمایت قرار گرفته بود حضور یافتند و سخنرانی کردند.

در قسمتی از اجتماع با شکوه ۱۸ژوئن دهها تن از نمایندگان مردم اورسور اواز و شهرهای اطراف به پشت تریبون رفتند و ضمن محکوم کردن وقایع ۱۷ژوئن ۲۰۰۳حمایت کامل خود را از مقاومت ایران و خانم مریم رجوی ابراز داشتند.

همچنین شهرداران شهرهای استان والدواز و بیش از یکصد هزار تن از مردم فرانسه در بیانیه‌یی به‌مناسبت دومین سالگرد ۱۷ژوئن، زد و بند با فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را محکوم کرده و خواستار حمایت از خانم مریم رجوی رهبر اپوزیسیون دموکراتیک ایران شدند.

 

در پایان این مراسم که حدود ۹ساعت به طول انجامید خانم مریم رجوی به همراه خانواده‌های شهیدان تاج‌گلی نثار یادواره شهیدان مقاومت ایران کردند. آنگاه عزیز رضایی مادر رضاییهای شهید، تربت مزار شهید محمد حنیف‌نژاد بنیانگذار سازمان مجاهدین خلق ایران و مزار شهدای قتل‌عام زندانیان سیاسی سال ۶۷در خاوران را به خانم رجوی اهدا نمود.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در سخنرانی خود که گفت: دسیسه‌گرانی که دو سال پیش حمله ۱۷ژوئن را هدایت کردند، گفتند آمده‌اند که مقاومت ایران را متلاشی کنند. اما کوهها لرزیدند، شما نلرزیدید. شما ایستادید، زیرا جنبشی را نمایندگی می‌کنید که تابع منافع قدرتها و زاییده شرایط زودگذر منطقه‌یی و بین‌المللی نبوده است که با زد‌و‌بند متوقف شود. این جنبشی است برای آزادی، که چهل سال است می‌رزمد و مقاومت می‌کند، جنبشی است که کیان ایران را نگاهبانی می‌کند و اعتبار وجودی این ملت است.

شما ایستادید زیرا خونهای ۱۲۰هزار شهید راه آزادی از پیکر مقاومتتان جاریست».

 

 

گردهمایی بزرگ مقاومت در سال ۱۳۸۵

۳سال بعد از حمله ۱۷ژوئن گردهمایی بزرگ مقاومت در سالن بورژه پاریس با خروش ۳۰هزار ایرانی که فریاد آزادی سرمی‌دادند در تاریخ ۱۰تیر ۱۳۸۵برگزار شد. این مراسم در آستانه یکصدمین سالگرد انقلاب مشروطه برگزار شد. رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت نخست به سمبلهای تاریخی صد سال پایداری ملت ایران برای آزادی از ستارخان تا کوچک‌خان و دکتر مصدق و پیشتازان انقلاب ضدسلطنتی، ادای احترام کرد و به‌پای نمادها و تصاویر این سرداران که در بیرون سالن نصب شده بود گل نثار کرد. خانم مریم رجوی در گرامی‌داشت یاد سرداران آزادی ایران در آستانه یکصدمین سالگرد انقلاب مشروطه گفت: «اکنون مجاهدان آزادی و تمام اجزای مقاومت ایران مسئولیت بزرگی بر دوش دارند. مسئولیت به ثمر رساندن رنج صد ساله آزادیخواهان ایران. و حالا ۱۰۰سال پس از انقلاب مشروطه ملت ایران، ملت ایران بیش از هر زمان ایران به کسب دموکراسی نزدیک است. جام جم آزادی نزد مردم ایران و در اراده آزادیبخش زنان و مردان شجاع ایران است. این مردم و مقاومت ایرانند که می‌خواهند و تغییر می‌دهند و آینده را می‌سازند».

در آن مراسم شخصیت‌های مهمان از ۲۰کشور جهان شرکت کرده بودند.

 

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۸۶

سالن ویلپنت پاریس روز ۹تیر ۱۳۸۶شاهد گردهمایی برزگ مقاومت با نام «به سوی پیروزی» با شرکت بیش از ۵۰هزار تن از هموطنان و حامیان مقاومت ایران بود. این گردهمایی تا آن تاریخ بزرگترین اجتماع ایرانیان در تاریخ مبارزات خارج کشور محسوب می‌شد. ایرانیان شرکت‌ کننده در این گردهمایی خواهان تلاش برای تغییر دموکراتیک در ایران شدند.

در این اجتماع نمایندگان پارلمان از فرانسه و کشورهای مختلف اروپایی، کنگره آمریکا و همچنین از عراق،‌ اردن،‌ فرانسه، الجزایر، تونس و مصر برای همبستگی با مردم و مقاومت ایران حضور داشتند.

امه سزر از نامدارترین شاعران معاصر فرانسه و مبارز آزادی و حقوق‌بشر به همراه شمار دیگری از برجسته‌ترین شخصیتهای سیاسی و فرهنگی و ۲۵۰هزار شهروند فرانسوی با امضا بیانیه از مقاومت ایران حمایت کردند.

ده‌ها انجمن و نهاد حقوق بشری، صلح‌دوست و فعال در زمینه حقوق زنان نیز به حمایت تمام‌عیار از گردهمایی بزرگ ایرانیان برخاسته بودند.

خانم مریم رجوی در این گردهمایی از جمله گفت:

«هیاهوی آخوندها برای ساختن بمب اتمی، نفیر شوم انفجارهای پرشقاوت آنها در عراق و نعره‌های آنها برای سرکوب و ارعاب در داخل کشور، صدای ایران نیست».

«همه آنچه دولتهای مماشاتگر درباره رژیم آخوندی می‌پنداشتند یا ادعا می‌کردند، غلط از آب درآمد. گفتند با دادن مشوق رفتار آخوندها را تغییر می‌دهند. به‌جای تغییر، آخوندها عراق را به گرداب خون فرو بردند، لبنان را به ویرانی و بحران کشاندند. فلسطین را دو نیمه کردند و تروریسم و خونریزی را به افغانستان بازگرداندند.

گفتند که با مذاکره و زد و بند، آخوندها را به توقف برنامه اتمی راضی می‌کنند، اما آنها فعالیت برای ساختن سلاح هسته‌یی را گسترش دادند و به سه قطعنامه مصوب شورای امنیت بی‌اعتنایی کردند.

ادعا می‌کردند با تحریمهای بین‌المللی، مرد‌م ایران به حمایت از آخوندها برمی‌خیزند. حالا چشم باز کنند این خیزش عمومی را ببینند».

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۸۷

این همایش که بزرگترین گردهمایی ایرانیان در خارج کشور تا سال ۸۷ بود با شرکت بیش از ۷۰هزار نفر از هموطنانمان در ۸تیر ۸۷ برگزار شد. تلویزیون ای.ان.ان فرانسه، در گزارشی از این گردهمایی که همان روز پخش کرد گفت ۷۰هزار ایرانی روز هزار ایرانی در سالن نمایشگاهها در شمال پاریس گردهم آمدند تا تأیید و حمایتشان را از خانم مریم رجوی اعلام کنند.

درست پنج روز پیش از برگزاری این گردهمایی، لایحه حذف نام مجاهدین از لیست تروریستی در هر دو مجلس انگلستان با اجماع و اتفاق آرا به تصویب رسیده بود.

۱۰۰۰نماینده پارلمان و شخصیت سیاسی از کشورهای مختلف در گردهمایی پاریس شرکت داشتند.

در این مراسم که دهها چهره برجسته سیاسی و فرهنگی شرکت داشتند، خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای دوران انتقال گفت:

«ما می‌گوییم بیهوده به ادامه حاکمیت این رژیم فرتوت دل نبندید. ما ‌می‌گوییم به تلاش بیهوده برای نادیده‌گرفتن مقاومت مردم ایران ادامه ندهید. این مقاومت را نمی‌توان مرعوب کرد و مرعوب نخواهد‌ شد. ما صدای بی‌صدایان ایرانیم. صدای آنها که می‌خواهند نمایندگان امیدها و آمال و آرزوهایشان باشیم. این صدا را نمی‌توان خاموش کرد......»

 

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۸۸

گردهمایی سال ۸۸در روز ۳۰خرداد همان‌ سال در پاریس برگزار شد. این گردهمایی همزمان بود با شعله‌ور شدن قیام سال ۸۸. در آغاز گردهمایی بزرگ ۳۰خرداد،.

درست در لحظاتی که گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس در جریان بود، در تهران نیز تظاهرات بزرگ مردمی که از شکاف بین باندهای حکومتی و جنگ و دعوا بر سر انتخابات ریاست‌جمهوری آخوندی به‌وجود آمده بود، برگزار شد. تظاهراتی که روز بعد یعنی روز ۳۱خرداد وسعت بیشتری پیدا کرد و تا زمستان همان‌ سال ادامه یافت. حرکتی که اگر به آن خیانت نمی‌شد، نتایج دیگری به‌بار می‌آورد. آن حرکت البته متأثر از خیانت جریانی که سکان آن را به دست گرفته بود و خنجری که مردم از پشت خوردند و همچنین زدوبند حکومت وقت آمریکا با آخوندها، سرکوب شد ولی حرکت ایرانیان آزاده هم‌چنان ادامه یافت تا در دور بعدی، دیگر بار ایرانیان داخل و خارج کشور در نقطه خیزش و خواست سرنگونی بار دیگر به هم پیوستند.

 

در سال ۱۳۸۸ قیام تمامی خیابانهای تهران و چند شهر بزرگ دیگر را فرا گرفت، بالا گرفتن حضور و فعالیت اشرفی‌ها در اشرف و عراق آن‌چنان بالا گرفت که خامنه‌ای تحمل از دست داد و به لشگرکشی مستقیم و علنی بر ضداشرف و اشرفی‌ها دست زد و ماجرای قتل‌عام مجاهدین در ۶و ۷مرداد ۸۸ را پدید آورد و چند ماه تمام، به ریختن خون جوانان در خیابانهای تهران پرداخت که ماجرای قتل ندا و داستان کهریزک از میان دیگر ماجراهای آن روزها هنوز از خاطره محو نشده است.

خانم مریم رجوی در این گردهمایی از جمله گفت:

«با غرور و افتخار تمام از جانب مردم ایران، به دنیا اعلام می‌کنم که:

به‌لحاظ سیاسی و استراتژیک، شعبده‌بازان، یعنی ولی‌فقیه و گماشته‌اش، پاسدار احمدی‌نژاد، شکست خوردند و ناگزیر رژیمشان را به سراشیبِ سقوط و به دوران بی‌بازگشتی راندند که چرخها را علیه تمامیت رژیمشان به‌حرکت درآورده است.

اعلام می‌کنم که:

برنده حقیقی و نهایی انتخاباتی که رژیم ترتیب داد، ما هستیم، ما مردم ایران، ما ایرانیان تشنه آزادی در هر کجای جهان، و ما اشرفیان».

 

خانم مریم رجوی در ادامه سخنانش گفت:

«حالا خوب معلوم می‌شود که چرا خامنه‌ای ۴ماه پیش، در تهران به مخاطبان عراقی خود، دستور بستن شهر اشرف را می‌داد.

اما پایداری پرشکوه ۷ساله در اشرف، مطامع ولی‌فقیه ارتجاع را نقش‌برآب کرد.

خامنه‌ای به‌درستی حس کرده بود که اشرف، نور امید و کانون استراتژیکی نبرد پایدار ملت ایران برای آزادی است. بنابراین با تمام قوا برای انهدام اشرف قبل از انتخابات بسیج کرد.

اما شما برخاستید و کارزار بهار بزرگ ایران را شکوفا کردید.

راستی چگونه آن مجاهدان بی‌سلاح و محصور در مقابل یک دیکتاتوری وحشی و متحدانش، نه فقط از بین نرفتند که مبارزه برای آزادی را شعله‌ور کردند؟

پایداری آنها پدیده نوینی در مبارزه برای کس آزادیست که در آن فدا و صداقت و اعتقاد به برابری، مولد قدرت انسان است».

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۸۹

گردهمایی بزرگ در سال ۸۹ در تاریخ ۵تیر با نام همبستگی با اشرف – قیام برای آزادی با حضور دهها هزار ایرانی هوادار مقاومت از سراسر جهان برگزار شد.

نمایندگان ۲۳پارلمان و سنا و بیش از ۳۵۰۰نماینده از ۴۴کشور جهان از گردهمایی بزرگ ایرانیان در سال ۱۳۸۹ حمایت کردند.

در اجتماع بزرگ ایرانیان در شمال پاریس، شماری از برجسته‌ترین چهره‌های سیاسی از کشورهای مختلف شرکت کردند. در آن میان نخست‌وزیر پیشین اسپانیا، دکتر خوزه ماریا ازنار، معروفترین چهره جدید مراسم بود که سخنرانی کرد.

سخنران دیگر گردهمایی بزرگ ایرانیان، آقای جان بولتون معاون پیشین وزیرخارجه و سفیر پیشین ایالات متحده آمریکا در ملل ‌متحد بود. وی تأکید کرد:... برنامه خانم مریم رجوی برای آینده ایران مهم است و ما از اپوزیسیون دموکراتیک در ایران حمایت کنیم.

 

در آن سال، خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، سخنان خود خطاب به جمعیت را این‌چنین آغاز کرد:

«درود به شما دختران و پسران آزاده و دلیرم، به همه خواهران و برادرانم در سراسر ایران که با قیام برای آزادی، بار دیگر ایران را روشنایی بخشیدید. قیام شما پیروزی راه حلی است که اشرف پرچمدار آن است. پرچمدار مسیر سرنگونی رژیم ولایت فقیه و برقراری آزادی، برابری و برادری..... قیام شما، همه آنچه را که نباید باشد، به رساترین صورت در شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» بیان کرده است:

پایان بردگی دینی!

و پایان عصر دیکتاتوری!

در قیام شما مردم ایران می‌گویند:

فاشیسم عمامه پیچ نمی‌خواهیم،

سنگسار و اعدام و دست و پا بریدن نمی‌خواهیم،

حجابِ اجباری، دین اجباری و حکومت تحمیلی نمی‌خواهیم

‌بروید، بروید و گورتان را از ایران گم کنید!»

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال۱۳۹۰

گردهمایی بزرگ مقاومت در روز شنبه ۲۸خرداد سال ۱۳۹۰در ویلپنت پاریس برگزار شد.

آن روز خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت پیش از ورود به سالن محل برگزاری مراسم، در کنار نماد مشعلی فروزان در بزرگداشت ۱۲۰هزار شهید راه آزادی و تصاویر اشرف شهیدان سمبل زن انقلابی مجاهد اشرف رجوی، سردار شهید خلق موسی خیابانی، مجاهد شهید علی صارمی برجسته‌ترین زندانی سیاسی ایران و تصاویری از شهیدان فروغ اشرف و شهیدان ۳۰خرداد، یاد طلایه‌داران رهایی ایران‌زمین قرار گرفت و یاد آنان را گرامی داشت.

 

در گردهمایی بزرگ ایرانیان در سال ۱۳۹۰ ارتشی از چهره‌های نامدار سیاسی از کشورهای مختلف جهان شرکت داشتند. این امر همیشه باعث گزیدگی شدید آخوندها شده و در این مورد تلاش می‌کرد با کم اهمیت جلوه دادن حضور آنان، به عناصر و مزدورانش دلگرمی بدهد.

برخی از میهمانان آن روز عبارت بودند از:

رودی جولیانی، شهردار نیویورک در سال۲۰۰۱و کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا؛

خانم ریتا زوسموث، رئیس پیشین پارلمان فدرال آلمان(۱۹۸۸-۱۹۹۸)؛

مایکل موکیسی، وزیر دادگستری آمریکا (۲۰۰۷-۲۰۰۹)؛

جان بروتون نخست‌وزیر ایرلند (۱۹۹۴-۱۹۹۷)؛ ژان پیر برار، نماینده پارلمان فرانسه؛

اندرو کارد، رئیس دفتر رئیس‌جمهور آمریکا (۲۰۰۱-۲۰۰۶)؛

تام ریج، اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا (۲۰۰۳-۲۰۰۵)؛

دکترآلخو ویدال کوادراس، نایب رئیس وقت پارلمان اروپا؛

گیرهارد، نخست‌وزیر ایسلند (۲۰۰۶-۲۰۰۹)؛

لرد کوربت، رئیس لردهای حزب کارگر در مجلس اعیان انگلستان؛

و هانری لکلرک، برجسته‌ترین وکیل فرانسه رئیس افتخاری لیگ حقوق‌بشر،

 

در آن گردهمایی خانم مریم رجوی در سخنرانی خود از جمله گفت:

«همواره به این می‌اندیشم که آیا دردهای میلیونها زن و مرد ایرانی، پایانی دارد؟

آیا می‌توانند به یک زندگی بدون ترس و همراه با شادی و آزادی دست پیدا کنند؟

می‌خواهم با رساترین فریاد به آنها پاسخ بدهم که آری، من و ما برای زنده‌نگه‌داشتن شعله همین امید و تحقق همین آرزو، تمامی سختیها را پذیرفته‌ایم و از همه‌چیزمان گذشته‌ایم تا آن فردای روشن و آن زندگی شکوفا و امن و آسوده برای تمام مردم ایران و منطقه فراهم شود.

ما تا بن استخوان به پیروزی آزادی یقین داریم. راه و رسم تغییر و انقلاب فرا راه نسل قیام می‌درخشد: و اشرف با پایداری پرشکوهش پیام امید و پیروزیست».

گردهمایی بزرگ ایرانیان در سال ۹۰یک نقطه‌عطف در گردهمایی‌های مشابه در سال‌های قبل بود و به همین علت، بازتاب ویژه‌یی در رسانه‌های جهان (در قیاس با مراسم سال‌های پیشین) داشت. خبرگزاریهای فرانسه، رویتر و آسوشیتدپرس، فرانسه ۲۴، نووِل اُبزرواتور، لوپوئن، پاریزین، رادیو تلویزیون فرانسوی بلژیک ار. ت. ب. اف، لکسپرِس، لاکروآ، تلویزیون اورانژ و همچنین صوت العراق، مرکز اطلاع‌رسانی ایلاف این خبر را منعکس کردند.

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال۱۳۹۱

گردهمایی بزرگ مقاومت در سال ۱۳۹۱ در شرایطی برگزار شد که مقاومت ایران در گیر امر خطیر کارزار حقوقی علیه نامگذاری استعماری تروریستی و جا‌به‌جایی اجباری رزمندگان آزادی از یک قرارگاه به قرارگاهی دیگر بود و همزمان مذاکرات آخوندها با سرکردگان سیاست جهانی مماشات هم در جریان بود.

 

روز سوم تیر ۱۳۹۱ تاریخ برگزاری گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت بود. خانم مریم رجوی در ابتدای این مراسم از جمله گفت:

« در چنین روزی و در این گردهمایی می‌خواهم به شما بگویم که از دیدن جمعیت پرشور شما چه احساسی دارم.

من در شما و با شما دهها میلیون ایرانی را می‌بینم که تشنه آزادی‌اند.
من صدای خواهران دلیرم از سراسر ایران را می‌شنوم؛ صدای زندانیان سرفرازی که در سیاهچال‌های خامنه‌ای مقاومت می‌کنند، و صدای دانشجویان، کارگران، معلمان و همه مردمی که تشنه آزادی و رهایی اند.

بله ما صدای همه شما را از سراسر ایران می‌شنویم و فریادتان در گوشمان طنین‌انداز است. آری فریاد هر ایرانی، آزادی، آزادی است.

من در شما، مردم به جان آمده‌ خاورمیانه را می‌بینم که در برابر تهدید اصلی تمام منطقه، یعنی فاشیسم دینی حاکم بر ایران، ایستاده‌اند. از مردم سوریه تا عراق و افغانستان و سایر کشورهای منطقه که نمایندگانشان در این جا حضور دارند و در شما نیروی عظیم انسانیت و عدالت و عشق و ایمانی را می‌بینم که خستگی و ناتوانی نمی‌شناسد،»

 

فراز پایانی سخنان خانم مریم رجوی، درسی ماندگار برای تمامی نسل‌های آینده است تا روشن شود مبارزه برای آزادی، در ماهیت خود، تلاش برای حاکمیت دموکراسی است نه تحصیل قدرت! وی آن روز گفت:

«بگذارید بار دیگر تصریح کنم که هدف این جنبش، به‌دست گرفتن قدرت به هر قیمت، نبوده و نیست.

هدف ما، تضمین آزادی و دموکراسی، به هر قیمت است.

و هم‌چنان که بارها گفته‌ایم، همین که در مزار شهیدان‌مان در خاوران باشیم، برای ما کافی است.
هدف ما یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت است که در آن، همه ادیان و مذاهب، از حق مساوی برخوردارند. و برنامه ما در این سه کلمه خلاصه می‌شود: آزادی، دموکراسی و برابری».

 

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۹۲

همایش بزرگ ایرانیان در روز اول تیر سال ۹۲ از حمایت پارلمانهای حداقل ۲۰کشور دنیا برخوردار شده بود. در میان آن کشورها، اسامی پارلمانهای ایتالیا، فلسطین،‌ بحرین، اتریش، بلژیک، ایرلند، لهستان، هلند، انگلستان، فرانسه، مصر، افغانستان و ایسلند به چشم می‌خورد.

 

در گردهمایی بزرگ ایرانیان در سال ۹۲چهره‌های نامداری شرکت داشتند که اسامی برخی از آنها از این قرار است:

اد رندل رئیس پیشین حزب دموکرات آمریکا و فرماندار پیشین ایالت پنسیلوانیا

بیل ریچاردسون فرمانده سابق نیومکزیکو و سفیر آمریکا در سازمان ملل

خوزه لوئیز رودریگز زاپاترو نخست‌وزیر اسپانیا ۲۰۱۱-۲۰۰۴

جولیو ترتزی وزیرخارجه اسبق ایتالیا

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل

میشل آلیو ماری، وزیر ارشد در دولت فرانسه ۲۰۰۹-۲۰۱۱

ریتا زوسموت، رئیس پیشین پارلمان فدرال آلمان

اینگرید بتانکور کاندیدای ریاست‌جمهوری کلمبیا

نیوت گینگریچ رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا

لوئیس فری رئیس سابق اف بی آی

تام ریچ: اولین وزیر امنیت آمریکا

فیلیپ کراولی- سخنگو و معاون پیشین وزارت‌خارجه آمریکا

میچل ریس: مدیر پیشین سیاست‌گذاری وزارت‌خارجه آمریکا

مارک گینزبرگ: مشاور پیشین کاخ سفید در امور خاور میانه

لیندا چاوز، مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید

ژنرال هیو شلتون رئیس سابق ستاد ارتش آمریکا

زنرال جیمز جونز اولین مشاور امنیت ملی اوباما

آن گردهمایی بازتاب جهانی گسترده‌یی در رسانه‌های جهان به‌ویژه رسانه‌های جهان عرب داشت تا آنجا که برخی از مهمترین شبکه‌های خبری عربی، اقدام به پخش مستقیم تمام یا قسمتی از مراسم کردند.

 

خانم مریم رجوی در این گردهمایی ضمن تشریح وضعیت سیاسی و اجتماعی حکومت آخوندها، بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آخوندی و روی کار آمدن آخوند روحانی، برخی واقعیت‌های صحنه سیاسی ایران را برشمرد و از جمله گفت:

«تا این رژیم بر سر کار است هیچ چیز تغییر نخواهد کرد تنها راه‌حل سرنگونی رژیم آخوندی است و هم‌چنانکه مسعود گفت، برهم خوردن تعادل درونی رژیم پلید ولایت گواه ضعف و موقعیت متزلزل ولی‌فقیه ارتجاع است و این برای مردم ایران بسیار مغتنم است زیرا فرصتی است برای پیشروی مقاومت و قیام با این حال هم‌چنانکه بعد از اعلام نتایج انتخابات گفتم به رئیس‌جمهور جدید ارتجاع می‌گوییم بدون آزادی بیان و حقوق‌بشر و تا وقتی زندانیان سیاسی و فعالیت احزاب آزاد نشده، تا وقتی که سیاست تجاوزکارانه رژیم در سوریه و عراق ادامه دارد و تا وقتی که رژیم برای دستیابی به بمب اتمی پا می‌فشارد هیچ چیز عوض نمی‌شود. زیرا ولی‌فقیه می‌داند که هر گونه تغییر جدی در این سیاست‌ها به سرنگونی تمامیت رژیمش راه می‌برد با این حال می‌گوییم بفرمایید این صحنه آزمایش شماست».

 

خانم مریم رجوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «می‌پرسید هدف ما چیست؟ جواب این است برقراری آزادی دموکراسی و برابری در ایران اسیر. اگر این مبارزه دشواریهای بسیار دارد، اگر راهی طولانیست با رنج بسیار چه باک، زیرا برخاسته‌ایم تا همه وجود و هستیمان را فدای آزادی مردم ایران کنیم. پس به نیروی خرد از جای برخیزیم و با دیو ستم آنسان درآویزیم و بستیزیم که تا از بن بنای اژدهاکی را براندازیم و طرحی نو دراندازیم».

 

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۹۳

در گردهمایی بزرگ ایرانیان در ۶تیر سال ۹۳، حضور چهره‌های نامدار سیاسی و حقوق‌بشری از سراسر جهان، افزایش چشم‌گیری نسبت به سال‌های قبل داشت.

انعکاس جهانی و رسانه‌یی مراسم هم به نسبت سال‌های پیشین، افزایش کم‌نظیری داشت. تا آنجا که بسیاری از کانال‌های ماهواره‌یی عربی و منطقه‌یی به ارسال گزارش مستقیم از مراسم پرداختند.

 

عظمت گردهمایی بزرگ ایرانیان در سال ۹۳باعث شد خامنه‌ای شخصاً به صحنه آمده و بر ضد آن سوزوگداز کند. خامنه‌ای در یک سخنرانی که از تلویزیون حکومتی پخش می‌شد گفت:

«حدود ۱۷هزار شهید ترور در این چند سال در کشور بودند همانهایی که این جنایات عظیم و تکان‌دهنده را مرتکب شدند رفتند در آغوش غربی‌ها از طرف آنها استقبال شدند امروز هم شما می‌بینید می‌روند در پارلمانهای غربی در آمریکا، در اروپا، در مراکز دولتی اینها در مراکز سیاسی اینها حضور پیدا می‌کنند و از طرف آنها استقبال می‌شوند».

از سوی دیگر گروه‌هایی از زندانیان سیاسی ایران، از درون شکنجه‌گاههای خامنه‌ای، پیام همبستگی با ایرانیان آزاده‌ شرکت‌کننده در گردهمایی بزرگ ایرانیان ارسال کردند.

 

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در بخشی از سخنانش با اشاره به اشغال عراق توسط آخوندها و تاثیر آن در افزایش سرکوب مردم ایران در داخل کشور با نشان دادن کتابی گفت:

«این، لیست اسامی ۳۲هزار نفر از مزدبگیران نیروی تروریستی قدس در عراق است.

راستی همین امروز، قاسم سلیمانی سرکرده نیروی قدس و ۲۰۰تن دیگر از سران سپاه جهل و جنایت در بغداد چه می‌کنند؟

از یک دهه پیش، میلیونها نفر از مردم عراق، در بیانیه‌های امضا‌شده تأکید کردند که آنها ابتدا با ”جنگ پنهان و اشغال اعلام‌نشده“ از طرف رژیم ایران مواجه شدند و بعد از آن با اشغال آشکار و حتی انفجار حرم مقدس در شهر سامرا.

در همان زمان، ۵میلیون و ۲۰۰هزار نفر از مردم عراق، خواستار خلع‌ید از رژیم ایران در کشورشان شدند».

خانم مریم رجوی هم‌چنین اضافه کرد:

«من ۱۱سال پیش گفتم که خطر سلطه رژیم آخوندها بر عراق، صدبار بیشتر از خطر اتمی است. و این امروز اثبات شد. حالا تأکید می‌کنم که زهر از دست دادن عراق برای آخوندها صدبار، از زهر اتمی کشنده‌تر است».

خانم مریم رجوی در انتهای سخنان خود گفت:

«نقشه‌مسیر ما این بوده و هست که اگر برای رسیدن به آزادی، باید از هفت‌خان سرکوب و زندان و شکنجه و تیرباران گذشت، اگر برای رسیدن به آزادی باید از هفت‌خان اتهام و شیطان‌سازی و خنجر و خیانت عبور کرد، اگر برای رسیدن به آزادی باید از هفت‌خان هفتاد ابتلا و آزمایش گذشت، آری، آری ما در نبرد آزادی، برای صدها هفت‌خان دیگر حاضر و آماده‌ایم!»

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۹۴

گردهمایی روز شنبه ۲۳خرداد ۱۳۹۴ از نظر تعداد و موقعیت سیاسی میهمانان برجسته مراسم، یک نقطه‌عطف بود. در این مراسم بیش از ۶۰۰چهره نامدار سیاسی و حقوقدان برجسته از ۷۰کشور جهان شرکت کردند.

جمع شدن این کمیت با آن کیفیت، به خودی خود نشان‌دهنده وزن و جایگاه بین‌المللی مقاومت ایران بود در حالی‌که افزایش چشم‌گیر شرکت‌ کنندگان در مراسم نیز خود به تنهایی نشان‌دهنده ارزش ملی این گردهمایی و قدرت آلترناتیو دیکتاتوری حاکم بود.

 

خانم مریم رجوی در سخنرانی خود از جمله گفت:

« در مبارزه با بربریت ولایت‌فقیه، تنها گوهر ماندگار، امید و ایمان و صداقت و فداکاری است. مجاهدین خلق ایران که امسال به پنجاهمین سال حیات خود پا گذاشته‌اند، یک مبارزه آرمان‌خواهانه را پیش برده‌اند و هیچ‌گاه به ثمرات آن برای خودشان چشم ندوخته‌اند.
آرمان داشتن، یعنی؛ مثل کوه ماندن و مثل رود رفتن و در هر بلا و توفانی پرچم آزادی را هر چه محکمتر در دست فشردن. از گذشت زمان و از قیمت سنگین آن هیچ هراسی نداشتن. این است راهی که سفینه آزادی را به ساحل نجات می‌رساند.

از محمد حنیف و یارانش، تا جوانی که همین دیروز به صفوف ما پیوست، از مردان مؤمن به آرمان برابری تا یک‌هزار زن پیشتاز در شورای مرکزی مجاهدین، همه، راه و رسمشان، از خودگذشتگی بی‌چشمداشت است. آنها از آیینی پیروی می‌کنند که راهنمای عمل پیشتازان و پیشوایان آزادی از آغاز تاریخ تا امروز بوده است. یعنی برگزیدن یک تعهد جوشان و ایمان به این‌که این جهان، جهان تغییر است و نه تقدیر. قانون اساسی ما آزادی، دموکراسی و برابری است.

با همین آرمان و با همین ایمان، ما در پی بنای یک جامعه آزاد و دموکراتیک هستیم.»

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۹۵

گردهمایی سال ۱۳۹۵، روز ۱۹تیر با حضور ۱۰۰هزار نفر از ایرانیان آزاده از سراسر جهان برگزار شد. برخی از نامداران‌ترین چهره‌های شرکت‌ کننده در مراسم عبارت بودند از: نیوت گینگریچ، جان بولتون، امیر ترکی فیصل، آلخو ویدال کوآدراس، رودی جولیانی، اد رندل، جولیو ترتزی، لیندا چاوز، پاتریک کندی، گری کندی، فرانسیس تاونزند، اینگرید بتانکورد، راما یاد، سید احمد غزالی و...

 

در این گردهمایی، یکی از شعارهای اصلی مراسم، ۱۰۰۰ا شرف بود. پدیده‌یی فعال در داخل کشور که تاثیری حیرت‌انگیز در تغییر فضای سیاسی داخل کشور داشت و به روند انزوای اجتماعی رژیم تا حد محاصره دیکتاتور توسط توده‌های مردم و مطالباتشان پیش رفت.

روندی که در سال‌های بعد، جدی‌ترین چالش نظام برای حیات و مماتش شد!

 

خبرگزاری آناتولی که معمولاً وارد خبرهای اپوزیسیون ایران نمی‌شد، نوشت: مریم رجوی گفت: تنها راه رهایی از اوضاع بد ایران، تغییر نظام است.

بسیاری از تلویزیونهای کشورهای عربی گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس را مستقیماً پخش کردند.

روزنامه الخلیج چاپ امارات نوشت: نیم‌میلیارد نفر هشتگ ایران آزاد را نگاه کردند.

تلویزیون آرتی روسیه گفت: اپوزیسیون ایران به سرنگونی رژیم ولایت فقیه فراخوان داد.

دقایقی قبل از شروع گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس، هشتگ آری به مریم رجوی، (RajaviYes#) روی ترند جهانی سایت اجتماعی توئیتر در رتبه اول قرار گرفت و تا ساعتها در همین رتبه باقی ماند.

در این گردهمایی بزرگ، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی گفت: «یک‌سال پس از توافق اتمی، هر دو جناح در برابر یک جامعه عمیقاً ناراضی، شکست خورده‌اند».

یک‌سال و نیم بعد جوانان پیشاپیش مردم ایران در قیام بزرگ دیماه ۹۶شعار دادند: «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا»!‌

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۹۶

مهمترین ویژگی گردهمایی بزرگ ایرانیان در روز ۱۰تیر سال ۹۶را می‌توان در لحظه ورود رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به سن اجرای سخنرانی دید.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به‌مثابه سیمرغ رهایی با ۲بال نیرویی و مردمی مقاومت ایران در طرفینش، به‌مثابه نماد قدرت یک خلق در برابر ارتجاعی قهار ظاهر شد. یک سو انبوه بی‌شمار مردم و هموطنان تبعیدی و آزاده که تمامی هستی خود را در تمامی سالهای تبعید و دربه‌دری نثار آزادی مردم و میهنشان کرده‌اند و پرشور بر ادامه راه پا می‌فشارند،

و در سوی دیگر رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی ایران، مجاهدان پرشور صحنه‌های نبرد در تمامی این سالها که نه از موشک و نه از تیغ جرار نیروهای پیاده و تروریستی رژیم و عوامل محلی‌اش در عراق بیمی به خود راه نداده و با دست خالی بدون سلاح در برابرشان ایستادند و بر حق آزادی مردم ایران پای فشردند تا امروز که آن صحنه پرغرور در بالای همین صفحه شکل گرفت.

 

مریم رجوی در ابتدای سخنان خود، گفت:

« سال گذشته در این موقع، رژیم ولایت فقیه در حال موشک‌زدن به‌ لیبرتی برای کشتار مجاهدین بود. حالا انتقال پیروزمند آنها از زندان لیبرتی و پیشروی‌های این مقاومت است که پی‌در‌پی به‌ رژیم تهاجم می‌کند. از دیدار اعضا و مسئولان مجاهدین در آلبانی که هم‌اکنون به گردهمایی ما پیوسته‌اند، همه شاد و سرفرازیم».

مریم رجوی در بخش دیگری از سخنانش گفت:

« آفتاب تغییر بر ایران تابیده است. رژیم حاکم، بیش از همیشه آشفته و ناتوان است. جامعه ایران لبریز نارضایتی است و جامعه بین‌المللی سرانجام به این واقعیت نزدیک شده که مماشات با رژیم ولایت فقیه خطاست.

همین اوضاع جوشان ۳حقیقت اساسی را برای رسیدن به ‌آزادی ایران و صلح و آرامش در منطقه بیان می‌کند:

اول:‌ ضرورت سرنگونی رژیم ولایت فقیه

دوم: در دسترس بودن سرنگونی این رژیم

و سوم: وجود یک آلترناتیو دموکراتیک و مقاومت سازمان‌یافته، برای به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی».

مریم رجوی پس از تشریح وضعیت جامعه ایران و تشریح وضعیت سیاسی دیکتاتوری حاکم و بیان توانمندی‌های آلترناتیو شورای ملی مقاومت گفت:

« اما این جایگزین به‌ چه نیرویی متکی است؟

متکی است به‌ یک جنبش سازمان‌یافته و متحد با هزاران عضو پیشتاز فداکار.

متکی است به‌ حمایت خالصانه ایرانیان در داخل و خارج کشور و رنج و تلاش اشرف‌نشانها.

متکی است به زندانیان سیاسی که در همین روزها از دل بند‌ها و سلول‌ها به‌ حمایت از گردهم‌آیی شما برخاسته‌اند.

متکی است به‌ زنان،‌ کارگران، معلمان، متخصصان و جوانان از خودگذشته. متکی است به‌ عشق بی‌دریغ آنها و به‌ حمایت مالی آنها که قرض می‌کنند، خانه و اموال خود را می‌فروشند تا این مقاومت، مستقل، برپا و استوار بماند».

خانم مریم رجوی در بخش دیگری از سخنانش گفت:

«زمان آن است که جامعه جهانی به‌خواست مردم ایران توجه کند.

حرف ما مضمون خواستهای ستارخان، سردار انقلاب مشروطیت و دکتر محمد مصدق، پیشوای نهضت ملی ایران است.

هم‌چنان که بارها گفته‌ام ما نه پول می‌خواهیم نه سلاح. حرف ما این است که مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه، مشروع، حق و ضروری است.

ما از شما می‌خواهیم « مقاومت در مقابل ستم» را به‌رسمیت بشناسید. همان چیزی که در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و در اعلامیه حقوق‌بشر و شهروندی فرانسه آمده است.

و همان چیزی که در بیانیه استقلال آمریکا آمده است: این‌که «وقتی حکومتی حافظ حقوق مردم نیست، مردم حق دارند آن‌ را ‌برکنار سازند و به‌جای آن حکومت مورد علاقه خود را به‌وجود آورند. بله، مقاومت ایران بر آن است تا حکومتی را که ملت ایران از آن بیزار است، ریشه‌کن کند».

 

 

گردهمایی بزرگ ایرانیان ۱۳۹۷

پانزدهمین گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس در ۹تیر ۹۷با موفقیت تمام برگزار شد.

در یک‌ ماهه پیش از برگزاری مراسم، تمامی رسانه‌های حکومتی روزانه بخش مهمی از توش و توان خویش را به انتشار اخبار دروغ، شیطان‌سازی و کلاً پخش نوشته و عکس بر ضد مجاهدین خلق و مقاومت ایران اختصاص داده بودند تا شاید بتوانند از حضور حداکثری هموطنان در این همایش ملی کم کنند.

 

برخی از این تلاش‌ها کم جالب نبود! به‌عنوان نمونه آخوندها با درست کردن یک سایت جعلی و صدور یک اطلاعیه‌ جعلی‌تر در آخرین ساعت‌های قبل از شروع مراسم تلاش کرد وانمود کند تاریخ گردهمایی تغییر کرده و به سوم مرداد یعنی تقریباً یک‌ ماه بعد موکول شده است!

 

آخوندها همزمان با تمامی تلاش‌ و تقلاهای رسانه‌یی خود، در پشت پرده نیز حداکثر کوشش و توان دیپلماتیک خود را به کار گرفته بودند تا به هر نحو که شده دولت میزبان مراسم را به ممانعت از برگزاری گردهمایی بزرگ ایرانیان متقاعد کنند، تماس‌های ظریف و وزارت خارجه‌اش از یک سو و مذاکرات عراقچی با هیأت فرانسوی در تهران در آخرین هفته مانده به برگزاری مراسم از سوی دیگر مبین بخشی از این قبیل تلاش‌های رژیم بود که به جایی نرسید.

رویتر، آسوشیتدپرس، خبرگزاری فرانسه آ.اف.پ، رادیوها و سایتها و تلویزیونهای دولتی و غیردولتی بسیاری به گردهمایی بزرگ ایرانیان پرداخته و برخی از آنها به این مراسم پوشش زنده دادند.

خبرگزاری رویتر(انگلیسی) در تمامی ساعتهایی که مراسم جریان داشت از مراسم عکس و خبر به سراسر جهان مخابره کرد.

 

به کارگیری تروریسم بر ضد گردهمایی بزرگ ایرانیان در سال ۹۷

آخوندها که در تمامی تلاش‌ها و ترفندهای خود برای جلوگیری از گردهمایی بزرگ ایرانیان، شکست خورده بودند، نهایتاً اقدام به انجام یک عملیات تروریستی با کمک دیپلمات‌تروریست‌های خود در بلژیک و چندکشور اروپایی دیگر کردند که با اعلام دستگیری تروریستها و شکست عملیات جنایت‌کارانه آخوندها، به یک رسوایی جهانی برای آخوندها تبدیل شد.

خانم مریم رجوی در این گردهمایی در سخنان خود از جمله گفت:

« از قیام دیماه به‌ این سو، نوک کوه آتش تغییر و سرنگونی ‌در ایران نمایان شده و دکل کشتی پیروزی انقلاب دمکراتیک، و عاری از شیخ و شاه، در چشم‌انداز است. مردم ایران با قیام‌ها و کانونهای شورشی، اهرم سرنگونی را به‌دست گرفته‌اند.»

مریم رجوی در بخش دیگری از سخنانش درباره صنعت آلترناتیوسازیهای ارتجاعی استعماری در بازار سیاست صحبت کرد و گفت:

«صنعت آلترناتیوسازی مجازی و مونتاژ در بازار سیاست البته با کپی‌چسبان، این روزها رونق یافته است، که این هم از علائم دوران پایانی رژیم است. اما مسأله این است که چگونه می‌خواهند این رژیم را زمین بزنند؟ به‌خصوص که رود سرخ خون شهیدان به‌طور تاریخی نه جایی برای سبز شدن ارتجاع آخوندی باقی گذاشته نه برای ارتجاع سلطنتی».

خانم مریم رجوی در بخش دیگری از سخنرانی‌اش گفت:

«سرنگونی این رژیم، لاجرم قیمت می‌خواهد. صداقت و فدا می‌خواهد. سازمان و تشکیلات و جایگزین مستحکم سیاسی می‌خواهد. کانون شورشی می‌خواهد و ارتش آزادی.
در عین‌حال، چنان‌که مسعود رجوی در جمع‌بندی قیام دیماه گفته است: «ما رقیب کسی برای رسیدن به قدرت نیستیم. و قطعاً کسی هم رقیب مجاهدین در مسیر صدق و فدا و پرداخت کردن نیست» ».

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۹۸

هر سال گردهمایی سالیانه مقاومت ایران در پاریس برگزار می‌شد؛ اما در سال ۱۳۹۸ بنا به فراخوان مسعود رجوی، مسئول شورای ملی مقاومت ایران، گردهمایی هموطنان و اشرف‌نشانان و پشتیبانان مقاومت ایران در خارج از کشور به ویژه به دلیل تهدید بمب‌گذاری که در سال ۱۳۹۷ منجر آشکار شد و منجر به دستگیری اسدالله اسدی گشت، به‌صورت سلسله تظاهراتی در شهرهای بزرگ در اروپا و آمریکا برگزار شد.

این تظاهرات‌ شامل تظاهرات هزاران نفر در برلین، لندن، استکهلم، واشنگتن می‌شد. این سلسله تظاهرات مقدمة گردهمایی اصلی بود.

شانزدهمین گردهمایی بزرگ مقاومت ایران طی ۵روز متوالی در اشرف۳ برگزار شد.

گردهمایی «ایران آزاد» در حمایت از حمایت از قیام و مقاومت مردم ایران با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و با شرکت صدها تن از سیاستمداران و دولتمردان بین‌المللی و هیأت‌های قانونگذاران و شخصیت‌های برجسته از ۵قاره جهان برگزار شد.

 

خانم مریم رجوی در این کنفرانس گفت:

۲۰ماه پیش این جا قطعه زمینی بود که در آن هیچ چیز وجود نداشت. اما با دست‌های مجاهدین، با زحمت و کوشش بسیار، اشرف۳ برپا و شکوفا شده است. مقصد ما اما تهران است، تهران آزاد شده از اشغال آخوندها.
اگرچه آخوندها میهن ما را ویران کردند. اما ما ایران را پس می‌گیریم و این زیباترین وطن را دوباره می‌سازیم».

خانم رجوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقاومت ایران از ۴دهه پیش با درک عمیق از ماهیت رژیم ولایت فقیه، بر اصلاح‌ناپذیری و ضرورت سرنگونی و تغییر آن پافشاری کرده است. بر خطرات این رژیم برای صلح و آرامش در منطقه و جهان تاکید کرده و خواستار تحریم همه‌جانبه فاشیسم دینی شده است.
به‌راستی اگر افشای ماهیت ارتجاعی خمینی و آخوندها نبود،

اگر رنج و رزم و خون مجاهدین در نبرد با پاسداران و گشتاپوی آخوندها نبود،

اگر ریختن زهر آتش‌بس به حلقوم خمینی نبود،

و اگر ایستادگی مجاهدین بر سر مواضعشان به بهای قتل‌عام نبود،

اگر پایداری در اشرف و لیبرتی نبود،

اگر ۶۵بار محکومیت رژیم آخوندها در ملل متحد به‌خاطر نقض حقوق بشر نبود،

اگر نبود کتاب‌ها و اسناد روشنگر این مقاومت،

اگر افشای تروریسم پاسداران به‌خصوص افشای اسامی ۳۲هزار مزدبگیر نیروی قدس در عراق نبود،

اگر نبود افشای پروژه ها و تأسیسات پنهان اتمی رژیم در نطنز و اراک،
و اگر مقاومت ایران با بیش از ۱۰۰رشته افشاگری دقیق و مستند در ربع قرن، جهان را نسبت به بمب‌سازی پنهانی آخوندها بیدار و هوشیار نکرده بود،

امروز وضعیت به‌کلی متفاوت بود. و آخوندهای بمب به‌دست، امپراطوری و خلافت مورد نظر خود را برپا و تثبیت کرده بودند. البته قیمت را به تمام و کمال مردم و مقاومت ایران پرداختند. والا هرگز موجبات لیست‌گذاری آن‌ها فراهم نمی‌شد.
آری، مقاومت ایران با رهبری مسعود رجوی، رسالت تاریخی خود را انجام داد، تابوی ولایت فقیه و سپاه جهل و جنایتش را در هم شکست و برای خلافت شیطانی آخوندها آینده‌یی بر جا نگذاشت».

 

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در سال ۱۳۹۹

گردهمایی جهانی ایران آزاد ۱۳۹۹، برگزارشده از ۲۷ تا ۳۰تیر۹۹، بزرگترین گردهمایی اینترنتی جهان پس از کرونا توسط مجاهدین خلق وشورای ملی مقاومت در تاریخ ۲۷تیر مصادف با ۱۷ژولای ۲۰۲۰ برگزار شد. در این گردهمایی ده‌ها هزار نفر از ۳۰هزار نقطه در جهان (۱۰۰ کشور جهان) شرکت کردند و خواهان تغییر دموکراتیک در ایران شدند. در این گردهمایی هنرمندان مختلفی از نقاط مختلف دنیا ترانه‌های را در حمایت از قیام و تظاهرات مردم ایران اجرا کردند و شخصیت‌های مختلف به سخنرانی پرداختند. در این گردهمایی که با مرکزیت اشرف۳ قرارگاه مجاهدین خلق در آلبانی برگزار شد، ۱۰۰۰شخصیت سیاسی از سراسر جهان شرکت کردند.

 

وجه ممیزه کهکشان۹۹ درخشندگی «می‌توان و باید» بود.

خانم مریم رجوی گفتند: «گردهمایی امروز، میهن اسیر را در سه‌ سیمای خجسته‌اش نمایندگی می‌کند:

‌ایران شورشگر و انقلابی، ایران همبسته و متحد، و ایران آزاد و دموکراتیک فردا....

آنچه که امسال در اشرف۳ و هزاران نقطه در جهان رخ داد اراده شکست ناپذیر و منطبق با شرایط هردم نو شونده، مقاومتی با عزم و نظم آهنین و جزم برای سرنگونی است که چشم جهانیان را خیره کرد. چیزی که آخوندها و پاسداران جنایت‌پیشه هرگز فکر نمی‌کردند که بعد از خروج از عراق درخشندگی ‌اشرف با چنین آواری از آسمان بر سر خودشان خراب شود.»

 

گردهمایی ایران آزاد با کیفیتی که برگزار شد قدرت و انسجام مقاومت ایران به‌عنوان پایدارترین و مصمم‌ترین آلترناتیو را به نمایش گذاشت.

آنچه که اکثر سخنرانان روی آن انگشت گذاشتند، نمایشی از قدرت سازماندهی، سیاسی و مدیریت عالی مجاهدین و مقاومت ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی است که می‌تواند ایران آخوند‌زده را سرنگون و ایرانی دمکراتیک، غیراتمی را به ارمغان آورد.

واشنگتن تایمز در۱۷ژوییه۲۰۲۰ از نقش پررنگ کانون‌های شورشی در گردهمایی نوشت: «برخی از فعالان مقاومت ایران حتی از داخل ایران به گردهمایی وصل شدند و خطر جانی برای خود خریدند زیرا رژیم خامنه‌ای کارنامه‌ای مملو از سرکوب سبعانه علیه اپوزیسیون داخلی دارد»

خبرگزاری تصویری آسوشیتدپرس ۱۸ژوئیه۲۰۲۰ گزارش کرد: «این رویداد اینترنتی حامیان را در ۳۰هزار نقطه در بیش از ۱۰۰کشور بهم وصل کرد تا فراخوان به جایگزینی دیکتاتوری مذهبی ایران با دمکراسی بدهند.»

رودی جولیانی در وصف گردهمایی اینترنتی گفت: «بسیار شورانگیز است که در بزرگ‌ترین گردهمایی مجازی در جهان شرکت کنیم. وصل ارتباط مردم از طریق «زوم»، غیرقابل تصور است؛ آن‌هم از ۱۰۲کشور، از تقریباً ۳۰هزار نقطه. برنامه‌یی که مهم‌تر از همه به‌طور زنده در ایران پخش می‌شود».

واشنگتن تایمز در۲۷تیر۹۹نوشت: «این گردهمایی یک شاهکار تکنولوژیکی را رقم زد زیرا دهها هزار شرکت‌کننده از ۱۰۲کشور و ۳۰هزار نقطه مختلف در دنیا را از طریق زوم به هم وصل می‌کرد».

سناتور لیبرمن در سخنرانی‌اش گفت: «در کتاب گینس می‌بایست این کنفرانس اینترنتی با چنین آمار و ابعادی ثبت شود»

گردهمایی سالانه همبستگی با قیام و حمایت از کانون‌های شورشی انعکاس گسترده‌یی در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

خانم مریم رجوی در سخنرانی خود در گردهمایی جهانی ایران آزاد - ۲۷تیر۹۹ گفت:

«گردآمده‌ایم برای تأکید بر تعهدات بزرگ و تاریخی که بر دوش گرفته‌ایم؛
تعهد اول این است که ما مردم ایران، ما مقاومت ایران، این رژیم را سرنگون می‌کنیم و ایران را پس می‌گیریم.

تعهد دوم ما این است که ما مردم ایران، ما مقاومت ایران، ایران دموکراتیک و آزاد را بنا می‌کنیم و تعهد سوم ما این است که به حاکمیت و رأی جمهور مردم وفادار باشیم. نه‌در پی دستیابی به‌قدرت به‌هر قیمت، بلکه در پی برقراری آزادی و عدالت به هر قیمت باشیم».

خانم مریم رجوی در قسمت دیگرسخنان خود به قیام آبان ۹۸ اشاره کرد و گفت:

«آتشفشان آبان همه اباطیل را برباد داد. اثبات شد که برانگیختن و سازمان‌دادن قیام‌ها ممکن است. اثبات شد که به‌رغم همه سرکوب‌ها و جنایت‌ها، مردم ما آمادگی خیره‌کننده‌یی برای استمرار قیام‌ها دارند.

اثبات شد که توده مردم به‌ویژه زحمتکشان و مردم تهیدست و جوانان، رو‌در‌روی رژیم ایستاده‌اند و اثبات شد که یک نیروی سرنگون‌کننده در دل شهرهای ایران سربرداشته است. همان که وزیر کشور رژیم، آن را نیروی رزمنده‌یی در مقیاس ۶۰۰هزار نفر ارزیابی کرد که در قیام آبان به ‌گفته او مراکز رژیم را پی‌در‌ پی در‌هم می‌کوبیدند.
از همین نیروی شورشگر است که به‌رغم دستگیریهای بی‌وقفه، کانون شورشی پیوسته بازسازی، جانشین‌سازی و تکثیر می‌شود.

در این دو سال، ظهور شهرهای شورشی و عملیات کانون‌های شورشی بر ضداختناق، برای شکستن جو سرکوب و خفقان و روشن نگه‌داشتن موتور قیام و به حرکت در‌آوردن مردم، خطر را برای رژیم ظاهر و عیان کرده است.

در تاریخ مبارزات آزادیبخش ایران، پدیده کانون‌ها و شهرهای شورشی و نقش کلیدی آن در استراتژی قیام، توسط مسعود رجوی پیدا و فرموله شد و این همان رمز قیام و پیروزی است».

در این گردهمایی ۱۰۰۰شخصیت سیاسی از کشورهای مختلف شرکت داشتند و شماری از آنان به سخنرانی پرداختند. سناتورها، اعضای مجلس نمایندگان و شخصیتهای سیاسی آمریکا از واشنگتن و نیویورک به گردهمایی جهانی ایران آزاد وصل شدند؛ هم‌چنین از انگلستان شماری از اعضای مجلس اعیان و عوام انگلستان و شخصیتهای سیاسی این کشور در گردهمایی جهانی ایران آزاد شرکت کردند. هم‌چنین هیأتهای مختلف پارلمانترها، شهرداران و شخصیتهای سیاسی از نقاط مختلف اروپا از طریق ارتباط زنده اینترنتی در گردهمایی ایران آزاد شرکت کردند. ارتباط زنده بیش از ۱۰۰شخصیت عرب با گردهمایی ایران آزاد برقرار بود و بیش از ۳۰۰جامعه و انجمن ایرانیان در سراسر اروپا و آمریکا با گردهمایی ایران آزاد و مجاهدین در اشرف۳ در ارتباط زنده قرار داشتند.

برخی از شخصیتهای شرکت‌کننده در گردهمایی عبارت بودند از:

اینگرید بتانکور کاندید پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا

لوییس فری مدیر پیشین اف.بی.آی
ژنرال جک کین ـ معاون پیشین ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا

لیندا چاوز رئیس سابق روابط عمومی کاخ سفید

ارتشبد جیمز کانوی فرمانده پیشین نیروی تفنگداران دریایی آمریکا

جان برد ـ وزیر خارجه پیشین کانادا

جان پری ـ وزیر پیشین ایرلند

اد ملکرت رئیس یونامی و نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد در عراق

استفن هارپر نخست‌وزیر پیشین کانادا

میشل آلیو ماری - وزیر ارشد دولت فرانسه تا سال۲۰۱۱

پاتریک کندی

پاندلی مایکو ـ وزیر دولت آلبانی و نخست‌وزیر پیشین

مایکل موکیزی وزیر پیشین دادگستری آمریکا

تام‌ریچ اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا

سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا

نیوت گینگریچ - رئیس پیشین کنگره آمریکا

شهردار جولیانی

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb703612-d5cb-4d4f-bc60-6696bb548809"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات