728 x 90

نگاه حسرت

در آستانه بازگشایی مدارس، با افزایش ۵۰۰درصدی قیمت لوازم‌التحریر شلاق دیگری بر پیکر خانواده‌ها فرود آمد. حتی رسانه‌های حکومتی می‌نویسند خانواده‌ها با چشمانی گریان مجبور می‌شوند فروشگاه را ترک کنند چرا که پول کافی برای خرید لوازم‌التحریر ندارند.

یک کارگر: «کارگری که با ماهی دوتومن وقتی ۲-۳تا بچه داشته چطور میتونه ۴ تا ۵ تا دفتر بخواد بخره»؟

خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۳شهریور ۹۸ ضمن اشاره به گرانی سرسام‌آور لوازم‌التحریر و مشکلات مرم سیل‌زده می‌نویسد: «دیگر آهی در بساط سیل‌زدگان برای خرید نوشت‌افزار باقی نمانده و دلخوشی و مطالبه دانش‌آموزان برای خرید نوشت‌افزار جدید از اولویت خانواده‌ها خارج شده است».

سایت حکومتی اقتصاد آنلاین ۳شهریور می‌نویسد: «سال گذشته به‌دلیل تورم و گرانی لوازم تحریر، فقط توانستم برای دخترم، یک کیف و مقداری وسیله بخــرم و راستش با وعده و وعیـد، پسرم را آرام و قانع کردم که به‌جز ۲دفتر ۴۰ برگ که واقعاً لازم داشت، از وسایلِ سال‌های قبلش که خب نصفه و کوچک و شکسته بودند، استفاده کنــد. امسال اما نمی‌دانم چطور از زیر بار خرید لوازم‌ تحریرِ اول سال، شانه خالی کنم».

این شرایط هولناک آن روی سکه غارت سیستماتیک و دزدیهای نجومی کارگزارانی است که در مرحله پایانی شتاب بیشتری به دزدیها داده‌اند. طوری که کیهان خامنه‌ای ۲۳شهریور با وقاحت تمام از: «حیف و میل ۱۸میلیارد دلار ذخایر ارزی، ایجاد رانت ۱۵۰هزار میلیارد تومانی برای ۳درصد رانت‌خوار و تحمیل تورم ۴۲درصدی به ۹۷درصد مردم و تحمیل شکاف طبقاتی» می‌گوید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/030b33a1-fe05-403f-9425-c7ad9cb6944b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات