728 x 90

نوک کوه یخ فاجعه و فساد - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی امروز سه‌شنبه دوازدهم بهمن، در شروع ایامی که مردم به آن دههٔ زجر می‌گویند، دکان روزنامه‌ها با درج عکس نماز خواندن خامنه‌ای سر قبر امام مدفونش، خیلی کساد به‌نظر می‌رسد. بن‌بست و بلاتکلیفی نظام سر دوراهی مذاکره کردن یا مذاکره نکردن با آمریکا و بحرانهای اقتصادی اجتماعی و بیرون زدن بخشی از غارت‌ها در دعواهای باندی از دیگر مطالب روزنامه‌های امروز است. در روزنامه‌های باند خامنه‌ای اظهارات دو روز قبل خامنه‌ای با تولیدگران صنعتی را بر سر باند مغلوب و روحانی چماق کرده‌اند. به‌دنبال هک شدن یا توقف برنامه‌های رادیو تلویزیون رژیم امروز روزنامه‌ها وارد فاز سوزوگداز و آه و ناله همراه با زوزه‌های عفونت‌بار علیه مجاهدین و مقاومت ایران شده‌اند.

نکته مهم دیگر در روزنامه‌های امروز اذعان به خطرناک شدن سویة اٌمیکرون و هشدار به کشندگی آن است. روزنامه‌ها به‌نقل از سازمان بهداشت جهانی هشدار داده‌اند که برآورد قبلی در مورد کشندگی ناچیز این سویه اشتباه بوده و آمار تلفات در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی حاکی از خطرناکتر بودن این سویه است. روزنامه‌های حکومتی هم‌چنین به بی‌خیالی دولت رئیسی برای اتخاذ سیاست پیشگیری از کرونا اذعان کرده و نوشته‌اند دولت نه تنها اقدامی نکرده بلکه اصرار دارد مدارس و دانشگاه‌ها دایر باشند و راهپیمایی ۲۲بهمن هم برگزار شود. در حالی که ۸۰درصد مردم کامل واکسینه نشده‌اند. و بیش از ۴۰درصد هم اصلاً واکسینه نشده‌اند.

 

نوک کوه یخ فاجعه و فساد

 محبوب‌فر کارشناس حکومتی در روزنامه همدلی وضعیت گسترش سویه اٌمیکرون را  به «نوک کوه یخ فاجعه» تشبیه کرده است.

این روزنامه در رابطه با وضعیت بحرانی اقتصادی به قیمت خودرو پرداخته و نوشته است:  «قیمت تمام شده پراید ۵۰میلیون است» این تیتر حرفهای آل اسحاق وزیر اسبق بازرگانی است که با اشاره به چپاول خودرو‌سازها همراه با اشاره به حمایت بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران از آنها و سهیم بودنشان در چپاول نوشته است: «خودروسازان ایران حدود ۸۰هزار میلیارد تومان به نظام بانکی بدهکار هستند. فاصله بین قیمت تمام‌شده و قیمتی که به مردم فروخته می‌شود همگی دست یک عده‌یی رانت‌خوار می‌رود خودروسازیهای ما به حیاط‌خلوتی برای برخی جریانهای سیاسی و مرکزی بدل شده‌اند که از هر طرف که نگاه می‌کنیم ذینفعان بازدارنده رانت‌خوار هستند».

«مالیات سبز یا جریمهٔ سیاه» عنوان مطلب روزنامه اعتماد است که به چپاولهای زنجیره‌ای در نظام آخوندی اشاره کرده و نوشته است: «، سربازی را مقدس می‌کنند و آن را به فروش می‌گذارند، دنبال تصویب طرح صیانت اینترنت هستند، در حالی که هدف روشن آن محدود کردن دسترسی مردم به اینترنت است و اکنون واژه‌ای به نام مالیات سبز را به میان کشیده‌اند که در واقع باید گفت: «جریمه سیاه» است».

ستاره صبح هم زیر عنوان «سود بازار خودرو در جیب مافیا» به‌نقل از یک کارشناس حوزهٔ خودرو نوشته است: «سود نجومی که خودروسازان گردش مالی این بخش زیاد است. به جیب کسانی می‌رود که مخالف تغییر شرایط هستند».

 

نظام در وضعیت کیش و مات

در روزنامه‌های هر دو باند حاکم بن‌بست و یا نقطهٔ سخت یعنی دوراهی تسلیم و جنگ برجسته شده. «آمریکا می‌خواهد نظام را به وضعیت کیش و مات بکشاند» عنوان اظهارات مطهرنیا در مستقل است که از جمله گفته: « (نظام) به آمریکا یا باید یک نه بزرگ بگوید یا یک آری بزرگ! که هر کدام پیآمد های خاصی برای (نظام) دارد آمریکا می‌خواهد (نظام) را به وضعیت کیش و مات بکشانند این حرکتی است که در این زمینه دنبال می‌شود».

مستقل بخشی از «نامه بسیج دانشجویی به امیر عبداللهیان» را انعکاس داده که از جمله خطاب به امیرعبداللهیان نوشته است: «مگر اقدام مثبتی از آمریکاییها دیده‌اید که پالس مذاکرهمی‌فرستید؟! نه در عمل و نه حتی در بیان مگر تغییری مشاهده کرده‌اید که دم از مذاکره با قاتلان حاج قاسم سلیمانی می‌زنید؟!»

یادداشت روز کیهان خامنه‌ای به قلم ابراهیم کارخانه‌یی رئیس اسبق کمیسیون هسته‌یی مجلس آخوندی تأکید کرده اگر مکانیزم ماشه و اگر لغو تمامی تحریم‌ها و تضمین خارج نشدن از قرار داد در کار نباشد مذاکره‌یی در کار نخواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89c02f0d-133d-4339-9248-aba6f10ecd73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات