728 x 90

نوروز؛ جبهه فراگیر ملی علیه اشغالگر ولایی

عکس از آرشیو...
عکس از آرشیو...

یکی از معیارهای برجستهٔ شناسانندهٔ یک نیروی اشغالگر، این است که تمام ظواهر، نشانه‌ها، جلوه‌ها و آیینهای زندگی در سرزمین اشغال‌شده، با آن به مقابله برمی‌خیزند. این یک پهنهٔ کشاکش مداوم بین مردم سرزمین اشغال‌شده با قوم متجاوز تا روز تعیین‌تکلیف نهایی است.

 

رفتار و گفتار ابراهیم رئیسی در آغاز سال۱۴۰۱، آینهٔ تمام‌نمای حاکمیت اشغالگر و ضدایرانیِ ولایت فقیهی است. این ملیجک ولی‌فقیه ارتجاع با وقاحت خاص اشغالگران، سفره‌ٔ هفت سین ــ نماد برکت زمین و خجستگی زندگی در آغاز سال ــ ایرانی را حذف کرد؛ یعنی به بیش از ۹۵درصد مردم ایران و به فرهنگ و تاریخ عید نوروز ایرانی توهین نمود. در ضمن، گماشتهٔ ولی‌فقیه در حرف‌های شروع سال، هیچ کلمه و جمله‌یی دربارهٔ نوروز و آیینهای آن نگفت.

 

بازتاب این نمود ضدایرانی در آغاز سال، موجب واکنش میلیون‌ها ایرانی با برانگیختگیِ ملی علیه نظام اسلامی آخوندها شد. ایرانیان در شبکه‌های مجازی با برجسته کردن سفرهٔ هفت سین و نمادهای ملی و تاریخی ایران‌زمین، مشت محکم و همبستهٔ خود را با دومینوی میلیونیِ یادداشتها نثار اشغالگران ولایی کردند.

تاریخ گواهی داده است که نسل‌های ادواریِ ایران در هر دوره‌یی، با زبان و فرهنگ و آیینهای ایرانی در مقابل اشغالگران ایستاده، جنگیده و تسلیم نشده‌اند؛ که از قضا با گذر زمان، قصد و هدف اشغالگر را برای نفی زبان و فرهنگ و آیین‌هایشان شکست داده‌اند.

 

مشاهده می‌شود که ایران‌زمین با همه‌جانبگیِ جغرافیا، تاریخ، فرهنگ، سنت و آیین‌هایش در نبرد با اشغالگر ولایی به‌سر می‌برد.

مشاهده می‌شود که نبردی سال به سال، ماه و ماه و هفته به هفته طی این بیش از چهار دهه جریان داشته است. این نبرد گرد و غبارها را زدوده، پرده‌ها را کنار زده و ماهیت اصلیِ ضدایرانیِ نظام ملایان را رو آورده است.

مشاهده می‌شود که جبههٔ مقاومت مردم ایران با هویت ملی و تاریخی‌اش، رژیم آخوندی را مجبور کرده است که با قلع و قمع باندهای درونی‌اش، معیار و شاخصهای ضدایرانی‌اش را آشکارتر و در نگاه مردم ایران، منفورتر کند.

مشاهده می‌شود که چه جبهه فراگیر ملی به‌وسعت فلات و فرهنگ ایران علیه حاکمیت ولایت فقیه وجود دارد.

 

یادآوری:

الف ـ خمینی با ماهیت قرون‌وسطایی و ضدبشری‌اش در مرداد ۱۳۵۸ فتوای حرام بودن موسیقی را صادر کرد. فکر می‌کرد مردم ایران با اعتمادی که به وعده‌های او در پاریس کرده بودند، پس از خیانت‌اش به آن وعده‌ها و پیشه کردن مسیر دجالیت و جنایت، برای فتوایش تره خورد خواهند کرد. هنرمندان ایرانی و دوستداران دهها میلیونیِ موسیقی، برای فتوای خمینی پشیزی هم ارزش قائل نشدند. هزاران ایرانیِ اهل موسیقی، در خانه‌هایشان به تولید آهنگ و ترانه پرداختند و با رواج آنها در سطح جامعه، فتوای خمینی را به زباله‌دانیِ هر محلهٔ ایران انداختند. طولی نکشید که زنان ایران ــ نیروی بالنده و پرتوان ضدارتجاع آخوندی ــ عرصهٔ موسیقی را هم فتح کردند.

ب ـ آخوندها از همان سال اول صدارت اشغالگری‌شان از طریق دستگاههای تبلیغاتی آخوندی تلاش کردند آیین چهارشنبه‌سوری را براندازند؛ حتی اسمش را هم گذاشتند «چهارشنبه آخر سال»! ولی مردم و خاصه جوانان ایران چهارشنبه‌سوری را نماد مبارزه با آخوندها کردند. الآن چهارشنبه‌سوری یکی از عرصه‌های وحشت نظام ملایان از جوانان و نسل شورشی ایران شده است.

ج ـ تئورسینهای مذهبی ـ سیاسیِ قسم خورده به اصل ولایت فقیه، بسیار تلاش کردند تاریخ ایران را در کتاب‌های درسی و رادیو و تلویزیون، تحریف و قلب نمایند و تاریخ اسلام آخوندها را جایگزین کنند. این هم شد عرصهٔ یک نبرد تاریخی و فرهنگی با اشغالگران ولایی. آخوندها در دهه‌های ۶۰ و ۷۰، حساب عصر ارتباطات و قدرت افشاگری و روشنگریِ آن را نکرده بودند. حاصل این کشاکش این شد که آگاهی در مورد تاریخ و فرهنگ ایران گسترش بیشتری یافت. کافی‌ست فقط اشاره کنیم که بزرگداشت روز کوروش کبیر تبدیل به روز وحشت نظام و آماده‌باش نیروهای سرکوب‌گر آن شده است.

 

مشاهده می‌شود که بنا بر اصل «سیاسی شدن همه‌چیز در نبود آزادی»، نوروز و آیین‌هایش به موازات تاریخ و فرهنگ و هنر ایران، در نظام ملایان بخشی از خط مقدم نبرد مردم با این قوم اشغالگر شده‌اند. آنچه هم که فقط در رفتار و گفتار ابراهیم رئیسی علیه نوروز و هفت سین نمایان شد، آشکارتر شدن قاطعیت و حقانیت یک مبارزه ۴۳ سالهٔ بی‌امان، بی‌توقف و همه‌جانبه برای سرنگونی نظام ولایت فقیه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9bf9b82-947b-4e4b-9c01-25a1d778705f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات