728 x 90

نورمن رول:‌ مهمترین پیام استراتژی جدید آمریکا حمایت از خواست مردم ایران برای تغییر است

نورمن رول از مقامهای  سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا
نورمن رول از مقامهای سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا

نورمن رول از مقامهای سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مورد استراتژی جدید در قبال رژیم ایران می‌گوید مهمترین پیام مایک پمپئو و استراتژی جدید آمریکا حمایت از مردم ایران و خواست آنها برای تغییر است:

اسکای نیوز ۴خرداد ۹۷: هفته گذشته مایک پمپئو در بنیاد هریتیج استراتژی جدید آمریکا برای مقابله با رژیم ایران را اعلام کرد.

او در بخشی از سخنانش گفت: آمریکا حاضر است به مردم ایران کمک کند.

ما از همه متحدانمان می‌خواهیم علیه رژیم ایران به ما بپیوندند. ما استقبال می‌کنیم از هر کشوری که از تروریسم و موشکها و خشونت رژیم ایران بیزار است. سال آینده ۴۰مین سالگرد به حکومت رسیدن ملاها است. رژیم ایران مرگ را در خاورمیانه و ایران می‌آفریند. جوانان در ایران دلسرد هستند.

آنها نمی‌توانند با قرن بیست و یکم همخوان بشوند. خامنه‌ای تا ابد زنده نمی‌ماند. مردم ایران حکومت خودکامگان را تحمل نمی‌کنند. بیشترین سرکوب را مردم ایران تجربه کردند. آمریکا از ماهیت این رژیم خبر دارد.

ما دنبال منافع مردم ایران هستیم نه رژیم ایران. ما با مردم ایران همبستگی خود را اعلام می‌کنیم. مردم ایران می‌خواهند کشورشان و تاریخ و تمدنشان را پس بگیرند.

 

مهمترین پیام مایک پمپئو

نورمن رول از مقامهای سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا: وزیر پمپئو سخنانی تاریخی و عمیق ایراد کرد که در آن نکات روشنی وجود داشت. پیام‌هایی که در سخنان او وجود داشت یکی این بود که رژیم ایران می‌بایست از برنامه غنی‌سازی‌اش دست بردارد ولی رژیم ایران از مدتها پیش این را رد کرده است.

این رژیم می‌بایست نیروهایش را از منطقه بیرون ببرد و این رژیم همین کار را هم انکار کرده و انجام نداده ولی مهمترین موضوع در مورد مردم ایران است. او در سخنانش رو به مردم ایران گفت چیزی که مردم ایران می‌خواهد چیست؟

آیا آنها سپاه پاسداران را می‌خواهند که پولها را صرف موشک می‌کند یا حکومتی می‌خواهند که پول را برای مردمش خرج می‌کند و آرزوهای آنها را برآورده می‌کند. شاید که این مهمترین پیام پمپئو باشد

 

مردم ایران باید انتخاب کنند

اسکای نیوز: پمپئو از تغییر در داخل ایران صحبت کرد آیا آمریکا به شکلی از اشکال می‌تواند به مردم کمک کند تا این رژیم را تغییر دهند؟ آیا مجازات ها کافی است یا این‌که آمریکا کار دیگری را باید انجام دهد؟

 

نورمن رول: مجازات ها مهم هستند و به مردم می‌گوید که باید انتخاب کنند یا یک رهبری را انتخاب کنند که از خصومت حمایت می‌کند، زنان و دختران را در کشورهای دیگر به‌قتل می‌رساند یا این‌که رژیمی قدرتمند و اقتصادی قوی را می‌خواهند. در ایران روزانه تظاهرات است و این تظاهرات به دلایل اقتصادی و دیگر دلایل ادامه دارد مردم ایران می‌بایست سمتی که می‌خواهد در آن حرکت کند را انتخاب کنند. این هم مسئولیت مردم ایران است.

 

 

مقالات مرتبط

پلیتیکو: مایک پمپئو راهبرد جدید طرح دوم خود را در مورد ایران ارائه می‌کند

حمایت استراون استیونسون از بیانیه ۱۲ماده‌یی مایک پمپئو

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2065ca01-fed6-4397-ba52-d5037eccf51d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات