728 x 90

نوبت شهیدان و نوبت ما

سخن روز
سخن روز

۵دیماه چهلم شهدای قهرمان قیام آتشین مردم ایران است و اکنون در آستانهٔ این روز پرافتخار هستیم. شهدایی که بر اساس آمار سازمان مجاهدین خلق ایران، دست‌کم ۱۵۰۰نفر بوده‌اند. و البته به تأکید اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران «به گزارش شهود عینی که در آمار ۱۵۰۰شهید محسوب نشده و در دست تحقیق است، صدها پیکر شهید در روزهای قیام وارد سردخانه بیمارستان نمازی شیراز شده و رژیم در این باره کماکان سکوت و مخفی‌کاری می‌کند تا حقایق پوشیده بماند» (۲۴آذر). بدین‌ترتیب روشن است آمار شهدا بسا فراتر از ۱۵۰۰می‌باشد. شهدایی که مریم رجوی آنها را ‌«سیاوشها و آرشهای زمانه» نامیده و گفت: « بدانید که آن شهیدان، زنده و جاویدان‌اند. آن‌ها، گل‌ها و غنچه‌های یک نسل شورشی هستند. شکوفه‌های عزم و اراده مقدس یک ملت به‌پاخاسته، و پیک‌های خونین فرشته آزادی به سوی ایران زمین» (۲آذر).

رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت هم‌چنین به جاری شدن خون این شهیدان در رگان کانونها و جوانان شورشی اشاره کرده و تأکید کردند: «به‌ شاهراهی که به‌سوی آزادی باز کرده‌اند، بنگرید. ببینید که چطور هیبت پوشالی ولی‌فقیه و سپاه پاسداران‌اش را فرو ریختند. ببینید که چطور پایگاههای سرکوب و جنایت را در هر شهر ایران منکوب خشم خود کردند...».

آری، این شهدا خون‌بهای آزادی ایران از چنگال دیکتاتوری ولایت‌ فقیه هستند. قیامی که خامنه‌ای در مواجه با سیل خروشان آن، چنان ارکان رژیمش را در حال فرو ریختن دید، که مجبور شد با به‌جان خریدن پیامدهای مرگبار آن، فرمان شلیک به‌سر و قلب جوانان شورشی را صادر کند. او همزمان با قطع اینترنت تلاش کرد تا نگذارد ابعاد این جنایت در جای جای ایران و جهان پخش شود؛ و با این تشبث، قصد داشت دست‌کم مقداری از پیآمد این جنایت بکاهد.

اما به یمن فداکاری و مایه‌گذاری کانون‌های شورشی و شبکهٔ هواداران مجاهدین در داخل کشور، هر روز آمار، اسامی و عکس شهدای قیام در ایران و جهان منتشر شد. تا جاییکه تا این لحظه علاوه بر آمار ۱۵۰۰شهید، اسامی ۵۸۷شهید و تصاویر حدود ۲۰۰تن از آنها توسط مجاهدین منتشر شده است. آماری که بی‌درنگ مورد تأیید طرفهای بین‌المللی، از جمله وزارت‌خارجه آمریکا قرار گرفت.

همزمان اشرف‌نشانان و ایرانیان آزاده، با تظاهرات و آکسیونهای روزانه در شهرهای مختلف جهان،‌ تصاویر، اسامی و آمار شهدای قیام مردم ایران را در برابر انظار جهانیان و وجدانهای بیدار قرار دادند. گسترهٔ این فعالیت‌ها تا آنجا اوج گرفت که تاکنون تعداد بسیار زیادی از پارلمانترها و نمایندگان مردم جهان از مجالس کشورهای مختلف، ضمن حمایت از قیام مردم ایران، بر ضرورت محاکمه و بازخواست از خامنه‌ای و رژیمش، به‌خاطر کشتار جوانان به پاخاستهٔ‌ ایران فراخوان دادند.

بدین‌ترتیب به گفتهٔ مریم رجوی «جهان می‌بیند که رژیم آخوندها حتی از کشتار کودکان و نوجوانان ۱۴ـ ۱۳ساله ابا نمی‌کند...» (۲آذر) تا جاییکه موج محکومیت‌های جهانی اکنون خامنه‌ای و رژیمش را نشانه گرفته و مهمتر، خشمی متکاثف و بی‌مانند در ایران، خبر از امواج خروشان بعدی قیام علیه رژیم آخوندی دارد.

آری، آن شهدا و لاله‌های سرخ به عهدی که بسته بودند وفا کرده و خو نشان را نثار درخت آزادی کردند تا هر چه تنومندتر گردد. اکنون نوبت ماست که با هر چه برافراشته‌تر کردن پرچم قیام، مسیر آنها را ادامه دهیم. مسیری که بزنگاهی بیش تا قلهٔ رهایی فاصله‌یی ندارد.

در چنین شرایطی خامنه‌ای در لجهٔ خونی که ایجاد کرده در حال دست و پا زدن است. همان‌طور که رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت: «بگذارید تأکید کنم رژیمی که این جوانان و نوجوانان برای سرنگونی‌اش به خیابان‌ها آمده‌اند، غیرممکن است که دیگر بتواند خود را سرپا نگهدارد... به‌رغم همه این خون‌ریزی‌ها و جنایت‌ها، قیام ایران ادامه دارد. آخوندها این آرزو را به‌گور می‌برند که بتوانند به‌گفته خودشان این قیام را جمع کنند». (۲آذر)

و به گفتهٔ مسعود رجوی، فرماندهٔ‌ کل ارتش آزادیبخش: «قیام و شورش برای سرنگونی و حاکمیت جمهور مردم ایران جمع شدنی نیست...آنچه در برنامه و دستور است، جمع کردن تمامیت نظام ولایت و اذناب آن است». (۴آذر)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b76a79f-e625-4686-a9e5-e0fd89a3a8e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات