728 x 90

نمکی: شعله‌های گسترش ویروس کرونا در تهران روشن شده است

نمکی وزیر بهداشت رژیم
نمکی وزیر بهداشت رژیم

نمکی وزیر بهداشت دولت آخوند روحانی در نشستی با رؤسا و معاونین بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی تهران گفت: «همین الآن با توجه به رفت و آمد مردم، استفاده از وسایل نقلیه عمومی در تهران و حضور در مراکز خرید، ممکن است شعله‌های بیماری در تهران روشن شده باشد».


به گزارش خبرگزاری حکومتی دانشجو روز پنجشنبه ۹بهمن، نمکی افزود: «در تهران شهرک‌هایی مانند اکباتان، شهید محلاتی یا شهرک غرب به اندازه چندین شهرستان جمعیت دارند، بنابراین تهران را نمی‌توان با ساز و کار‌های معمول اداره کرد. اگر خدای ناکرده آتش به دامن تهران افتاد، خاموش کردن آن کار بسیار سختی است. در اطراف تهران به فراخور توسعه خدمات و زیرساخت‌های حوزه سلامت، شاهد توسعه نبوده‌ایم. در اسلامشهر، شهر قدس، ملارد و شهریار با جمعیت چند میلیون نفری، هیچ تخت بیمارستانی وجود ندارد».


وی در ادامه تأکید کرد: وقتی ویروس جهش‌یافته انگلیسی گزارش شد، مطمئن بودم که هم قدرت سرایت و هم قدرت مرگ‌زایی این ویروس بالاتر رفته است. با توجه به گستردگی اقلیم و تنوع ژنتیکی در ایران، نباید منتظر ورود ویروس جهش‌یافته جدید از خارج از کشور باشیم، بلکه ممکن است در کشور شاهد جهش ویروسی باشیم که در این زمینه مراقبت و پیگیری مستمر ویروس، ضروری است.

روز گذشته ۸بهمن نمکی وزیر بهداشت رژیم با تأکید بر این‌که اگر «گرفتار ویروس مهاجم‌تر و سرکش‌تر شویم، آوار سنگین بیشتری خواهد داشت» گفت: «مازندران، استان ملتهبی است و بیش از ۱۱۰۰ بستری در این استان داریم. موارد فوتی در استانهای شمالی باز هم رقم‌های غیرقابل قبولی است. در استان گلستان، گیلان باز هم نگران خیز بیماری هستیم و در استانهای جنوبی باز هم شاهد افزایش مختصری هستیم. به‌خصوص در هرمزگان» (ایرنا ۸بهمن). محرز عضو علمی ستاد کرونا نیز با تأکید بر این‌که «زنگ خطر پیک چهارم بیماری به صدا درآمده است» گفت تنها راه مهار بیماری کووید-۱۹ واکسیناسیون است» (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۸بهمن).

لازم به یادآوری است به‌رغم این هشدارها، رژیم آخوندی در خرید و اکسن هم‌چنان به تعلل، پنهان‌کاری، دروغگویی و فریبکاری ادامه می‌دهد. تولید واکسن داخلی نیز چه با اهداف سیاسی و سرکوبگرانه و چه به‌دلیل سودجویی و کلاشی، در اختیار بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران است. قانعی، دبیر کمیته علمی ستاد کرونا فاش کرد «واکسن سوم با نام میلاد نور» که «در نوبت ورود به فاز مطالعات انسانی است»، «مرتبط با وزارت دفاع است» (ایسنا ۸بهمن) دستگاهی که تحت هژمونی سپاه پاسداران قرار دارد. واکسن موسوم به برکت نیز توسط ستاد اجرایی فرمان خمینی که تحت کنترل مستقیم خامنه‌ای است تولید می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dfa4e5b6-5cc9-4320-8dd9-8d1885519ee3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات