728 x 90

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل: هر گونه استفاده احتمالی سوریه از سلاح شیمیایی واکنش جدی همراه خواهد داشت

جاناتان کوهن
جاناتان کوهن

در جریان جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد در مورد وضعیت ادلب در سوریه که روز جمعه ۲۷ اردیبهشت برگزار شد، جاناتان کوهن اعلام کرد هر گونه استفاده از سلاحهای شیمیایی و گاز کلر از سوی حکومت اسد با واکنش جدی همراه خواهد بود.

 

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: عزم آمریکا برای حسابرسی از رژیم اسد بابت هر گونه استفاده بعدی از تسلیحات شیمیایی خلل‌ناپذیر است و ما به این رژیم و متحدانش یادآوری می‌کنیم که هر گونه بکارگیری تسلیحات شیمیایی شامل گاز کلر با واکنشی قاطع و فوری مواجه خواهد شد.

ما امروز می‌خواهیم یک پیام روشن به رژیم اسد و پشتیبانانش روسیه و ایران بفرستیم که هیچ راه‌حل نظامی برای جنگ سوریه وجود ندارد. تنها راه‌حل یک انتقال سیاسی است همان‌طور که در قطعنامه ۲۲۵۴ بیان شده است: به‌معنی آتش بس؛ برقراری حاکمیت معتبر، فراگیر و غیرفرقه‌ای که به حقوق مردم سوریه احترام بگذارد.

 

جاناتان کوهن در سخنان خود گفت: جان میلیونها غیرنظامی به‌دلیل افزایش تخاصمات توسط روسیه و رژیم اسد طی دو هفته گذشته در استانهای ادلب و حما در خطر است. این افزایش عملیات‌های نظامی هم‌چنان منطقه را بی‌ثبات می‌کند.

این افزایش تنش حداقل ۱۰۰نفر را کشته یا مجروح کرده است و بیش از ۱۸۰هزار نفر را از خانه‌هایشان بیرون رانده است. برخی برای سومین یا چهارمین بار در هشت سال جنگ که از بمبهای بشکه‌ای رژیم اسد و حملات هوایی روسیه و رژیم فرار می‌کنند....

 

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: مردم سوریه در معرض خطر جدی یک بحران انسان‌دوستانه فاجعه‌بار است در صورتی که روسیه و رژیم اسد فوراً افزایش درگیری را متوقف نکنند و فوراً به آتش‌بس مجدد متعهد نشوند، ایالات متحده تأکید می‌کند که هر گونه افزایش خشونت در شمال غرب سوریه منطقه را بی‌ثبات خواهد کرد و فدراسیون روسیه را فرامی‌خوانیم که گامهای زیر را فوراً با توجه به توانایی این کشور برای تأثیر گذاری بر رفتار رژیم اسد بردارد:

۱. کاهش همه فعالیت‌های نظامی در منطقه غیرنظامی ادلب و تعهد مجدد به اجرای کامل توافقنامه ۱۷سپتامبر ۲۰۱۸ سوچی. این به‌معنی توقف کامل همه مخاصمات در منطقه است.

۲. تضمین این‌که محموله‌های کمک بشردوستانه مرزی سازمان ملل که با قطعنامه ۲۴۴۹ مجاز شده است، کماکان به دست مردم در ادلب برسد از جمله در منطقه غیرنظامی با دسترسی مرتب، مستمر و بلامانع باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76e3e23f-250d-47be-9ca6-78ce41f943aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات