728 x 90

شماری از نمایندگان پارلمان اروپا خواستار تحقیق در مورد مرگ زندانی سیاسی بهنام محجوبی شدند

بهنام محجوبی
بهنام محجوبی

شماری از نمایندگان پارلمان اروپا روز شنبه ۲۳ اسفند طی بیانیه‌یی خواستار تحقیق در مورد درگذشت زندانی سیاسی بهنام محجوبی شدند. در این بیانیه که در وبسایت پرزرو هیومن رایتس منتشر شده است آمده است:

ما امضا کنندگان زیر، اعضای پارلمان اروپا، از رژیم ایران می‌خواهیم تا مرگ بهنام محجوبی را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد و به مواد قانون خودشان، که مراقبت پزشکی و دارویی مناسب را برای زندانیان تصریح می‌کند پایبند باشند.

سرکوب گسترده دراویش گنابادی که منجر به ترور بیولوژیکی رهبر آن، دکتر نورعلی تابنده، قتل محمد راجی تحت شکنجه و اعدام محمد ثلاث از طریق دار زدن شد، تاکنون ادامه دارد. اخیراً جوانی به نام بهنام محجوبی، با تجویز مقادیر بیش از حد دارو و بی‌توجهی پزشکی در مرکز پزشکی زندان اوین، به روشی مشابه دکتر نورعلی تابنده کشته شد.

رژیم نه تنها بهنام و خانواده‌اش را در معرض بدترین شکنجه‌های قرون‌وسطایی قرار داد، بلکه پس از اعلام رسمی مرگ وی این کار را ادامه داد، زیرا بدن بی‌جان او بیش از یک هفته در بخش مراقبتهای ویژه به دستگاه اکسیژن وصل بود تا پیام های متفاوتی ارسال کند و این تصور غلط را ایجاد کند که بهنام ممکن است در واقع هنوز زنده باشد.

دستکاری و شکنجه اجساد پس از کشته شدن آنها در ایران امری غیرعادی نیست، چنانکه پرونده اخیر زهرا اسماعیلی مثال بارز دیگری را ارائه می‌دهد. وی پس از دیدن اعدام ۱۶مرد دیگر در برابر چشمانش، دچار ایست قلبی شد و در حالت شوک درگذشت. به‌گفته وکیل وی، به‌رغم این، اعدام خانم اسماعیلی در ۱۷فوریه ۲۰۲۱ ادامه یافت و جسد بی‌جان او بدار آویخته شد.

در حال حاضر، هشت درویش گنابادی در زندانهای ایران زندانی هستند که همه در معرض خطر بزرگ ترور بیولوژیکی همانند دکتر نورعلی تابنده و بهنام محجوبی هستند. این امر به‌ویژه با توجه به این واقعیت مسلم که رژیم ایران و مقامات زندان در مسئولیت خود در تأمین سلامت و ایمنی زندانیان عقیدتی و زندانیان سیاسی به‌طور آشکار و پیوسته کوتاهی کرده‌اند، بسیار نگران‌کننده است...

 


 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcf2f0b5-9b2f-4e12-a7e0-9e58516955b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات