728 x 90

نمایندگان اتحادیه اروپا اقدامات رژیم ایران در متزلزل کردن دموکراسیهای غربی را محکوم کردند

نمایندگان اتحادیه اروپا اقدامات رژیم ایران در متزلزل کردن دموکراسیهای غربی را محکوم کردند
نمایندگان اتحادیه اروپا اقدامات رژیم ایران در متزلزل کردن دموکراسیهای غربی را محکوم کردند

نمایندگان پارلمان اروپا طی قطعنامه‌یی اعلام کردند اقدامات تهاجمی روسیه، چین، رژیم ایران و کره شمالی که در پی متزلزل کردن بنیادهای اصولی دموکراسیهای اروپا هستند را قویاً محکوم می‌کنند.

در یک قطعنامه که روز سه‌شنبه ۲بهمن ماه توسط کمیته امور خارجی تصویب شد، نمایندگان پارلمان اروپا تازه‌ترین تلاشهای اتحادیه اروپا برای مقابله با تبلیغات خصمانه توسط طرفهای ثالث را مورد بررسی دقیق قرار دادند و اقدامات جدیدی پیشنهاد کردند.

 

در این قطعنامه از همه کشورهای اتحادیه اروپا که کماکان وجود پخش اطلاعات گمراه‌کننده و پروپاگاندا خصمانه و همچنین تأثیر آن بر افکار عمومی را انکار می‌کنند باید آن را به‌رسمیت بشناسند، وضعیت در سرزمین‌شان را ارزیابی کنند و اقدامات پیشگیرانه اتخاذ کنند به‌منظور این‌که با آن مقابله و آن را خنثی کنند.

 

لازم به ذکر است که کمپانی توئیتر ده میلیون پست که میلیونها توئیت آن توسط حسابهای جعلی رژیم ایران پشتیبانی می‌شدند را افشا کرد. شرکت توئیتر روز چهارشنبه ۲۵مهر اعلام کرد تاریخ این مطالب از سال ۱۳۸۸ به این سو است و هدف آنها اطلاع‌رسانی غلط برای تأثیر گذاری سیاسی بوده است.

 

شرکت توییتر که رژیم ایران را به‌عنوان مبدأ اخبار جعلی معرفی کرده است پیش از این بخشی از این اسناد را که تاریخشان محدود به سال ۱۳۹۵ بود را منتشر کرده بود اما اکنون دامنه این افشاگری را گسترش داده است. به‌گفته کمپانی توییتر این اسناد توییتهای از ۷۷۰حساب جعلی که مبدأ آنها ایران است را با بیش از ده میلیون توییت، ۲میلیون عکس و فیلم و جیف و ویدئو شامل می‌شود.

 

توییتر در وبلاگ خود اعلام کرد ما متعهد شده‌ایم که حاصل تحقیقات خود را در مورد دخالتهای خارجی برای تأثیر گذاری بر گفتگوهای سیاسی در اینترنت به اطلاع عموم برسانیم. در ماه اوت گذشته ما جزئیاتی از این کارزار تأثیری گذاری که مبدأ آن ایران بود را افشا کردیم. اکنون در راستای اصولمان برای شفافیت و آگاهی بیتشر از کارزاری که (قدرتهای) خارجی برای تأثیری‌گذاری بر اطلاع‌رسانی انجام می‌دهند ما آرشیو کامل و جامع این مطالب را در اختیار عموم قرار می‌دهیم. این اسناد نشان‌دهنده عملیاتی حمایت شده توسط یک دولت در خدمات ما است.

توییتر اضافه کرد ما به تلاش خود برای کشف بیشتر استفاده‌های سوء از خدمات توییتر ادامه خواهیم داد و با آن مقابله خواهیم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9ea61aa-c8e3-4046-a58f-4d81c0728548"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات